A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 360 sorozat | |
ÖNWB XVIIa, b, d kkStB 360, 360.100, 360.500 sorozat BBÖ 360, 360.1, 360.5 sorozat ÖBB 254, 354 sorozat | |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 1C |
Nyomtávolság | 1435 mm |
Sablon • Wikidata • Segítség | |
A mozdonyok műszaki adatai a táblázatban láthatók |
A kkStB 360 sorozat egy tehervonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. österreichische Staatsbahn, kkStB). A mozdonyok eredetileg az k.k. privilegierte Oesterreichische Nordwestbahn (ÖNWB) és a k.k. priv. Süd-Norddeutsche Verbindungsbahn (SNDVB)–tól származtak és főként gyorsított tehervonatok továbbítására használták őket.
Az ÖNVB olyan mozdonyokat akart beszerezni, mely egyaránt alkalmas gyorstehervonatok 60 km/h sebességgel való továbbítására, és alkalmas személy és sebesvonatok előfogatolására. A Floridsdorfi Mozdonygyár 1901-ben nyolc db kompaund gépezetű (ÖNWB XVIIb sorozat), 1902-ben pedig négy ikergépezetű, telített gőzű (ÖNWB XVIIa sorozat) mozdonyt szállított. Mivel a kompaund gépek jobban beváltak, 1904-ben további nyolc db-ot szállítottak ebből a fajtából.
További kísérleti típusként 1906-ban a StEG mozdonygyára XVIId sorozatként szállította az SNDVB-nek a 286–288 pályaszámú mozdonyokat. A 286-os egy ikergépes telített gőzű, a másik kettő Clench-Gölsdorf-gőzszárítóval fölszerelt gép volt. Ezekből további példányokat nem építettek, helyettük a XVIIc túlhevített gőzű változatot szállították.
Az 1909-es államosítás után a kkStB a XVIIa és XVIIb sorozatok 360 01–04, valamint 11–26 pályaszámai alá, a XVIId 286 360.100 pályaszámra, a XVIId 287 és 288 kkStB 360.500 és 501 pályaszámra lett átszámozva.
Az első világháború után a 360.23 az FS 606.001 pályaszámot kapta az Olasz Államvasutaknál, a többi mozdony az Osztrák Szövetségi Vasutakhoz (Bundesbahnen Österreichs, BBÖ) került, ahol megtartották pályaszámukat. Az Anschlusst követően a Német Birodalmi Vasút (Deutsche Reichsbahn, DBR) a BBÖ állományú még üzemelő 360 sorozatú gépek közül a volt ÖNWB XVIIa és XVIId sorozatú mozdonyokat az 54.201-203, a XVIIb sorozatúakat pedig az 54.301-312 pályaszámtartományba sorolta.
A második világháború után az egykori 360.01-02 az ÖBB-nél a 254.201-202 pályaszámokat kapták és 1953-ban és 1957-ben selejtezték őket. A volt 360.15 és 21 a JDŽ 136-001 és 002 pályaszámokat kapta a Jugoszláv Államvasutaknál, a 360.17 és 19 pedig ÖBB 354 sorozat 306 és 308 pályaszámait kapták és 1956, illetve 1958-ban selejtezve lettek.
ÖNWB XVIIa,b,d / kkStB 360, 360.100, 360.500 / BBÖ 360, 360.1, 360.5 / ÖBB 254, 354 | |||||
---|---|---|---|---|---|
XVIIa | XVIIb | XIVd 286 | XVIId 287 | XVIId 288 | |
Jelleg: | 1C-n2 | 1C-n2v | 1C-n2 | 1C-h2 | |
Hajtókerék-átmérő: | 1404 mm | ||||
Futókerékátmérő: | 1009 mm | ||||
Hossz: | 9,807 m | 10,302 m | |||
Hossz szerkocsival: | 16,056 m | 16,551 m | |||
Magasság: | 4,570 m | 4,566 m | |||
Csatolt kerekek tengelytávolsága: | 3570 mm | ||||
Össztengelytávolság: | 6170 mm | ||||
Tengelytávolság szerkocsival: | 12 559 mm | 12 657 mm | |||
Üres tömeg: | 50,70 t | 49,20 t | |||
Tapadási tömeg: | 42,00 t | 42,60 t | |||
Szolgálati tömeg: | 55,20 t | 55,30 t | 55,20 t | ||
Szolgálati tömeg szerkocsival: | 87,50 t | 87,60 t | 87,50 t | ||
Hengerek száma: | 2 | ||||
Nagynyomású henger átmérője: | - | 470 mm | - | ||
Kisnyomású henger átmérője: | - | 720 mm | - | ||
Hengerek átmérője: | 470 mm | - | 470 mm | ||
Dugattyúlöket: | 632 mm | ||||
Csőfűtőfelület: | 147,2 m² | 163,5 m² | 123,7 m² | 118,9 m² | |
Sugárzó fűtőfelület: | 11,7 m² | 13,0 m² | |||
Rostélyfelület: | 2,70 m² | 2,90 m² | |||
Gőznyomás: | 13,0 | ||||
Szerkocsi típusa | 49 | ||||
Vízkészlet: | 11,8 m³ | ||||
Tüzelőanyagkészlet: | 6,3 m³ | ||||
vmax : | 60 km/h | 65 km/h | 60 km/h |
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 360 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)[halott link]
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.