Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

KkStB 189
 
KkStB 189
kkStB Gv (átépítve)
kkStB 189 sorozat
BBÖ 189 sorozat
Pályaszám
ex Gv 1–4,
kkStB 189.01–04, BBÖ 189.01–04
Általános adatok
GyártóKrauss/Linz
Gyártásban18951899
Átépítés
Éve1903
Selejtezés1953
Darabszám4 db
ElődjeKkStB Gv sorozat
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés2-4-0T
Nyomtávolság1 435 mm
Hajtókerék-átmérő930 mm
Futókerék-átmérő640 mm
Engedélyezett legnagyobb sebesség40 km/h
Teljes tengelytávolság4 000 mm
Üres tömeg23,0 t
Szolgálati tömeg34,0 t
Tapadási tömeg24,2 t
Fékek
TípusaVakuumfék
VonatfűtésGőzfűtés
Gőzvontatás
Jelleg1B n2vt
Hengerek
Száma2
Nagynyomású henger(ek) átmérője320 mm
Kisnyomású henger(ek) átmérője470 mm
Dugattyú lökethossza500 mm
Gőznyomás13 at
Rostélyfelület1,25 m²
Sugárzó fűtőfelület5,5 m²
Csőfűtőfelület55,1 m²
Forrfelület60,6 m²
Vezérmű rendszereHeusinger
Vízkészlet3,6 m³
Tüzelőanyag-készlet2,0 m³
SablonWikidataSegítség

A kkStB 86 sorozat egy szertartályosgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák államvasutaknál (k. k. österreichische Staatsbahnen, kkStB) és eredetileg a kkStB Gv sorozat 1-4 pályaszámú keskenynyomtávú mozdonyok voltak, melyeket 1903-ban normál nyomtávúvá építettek át.

Amikor az 1106 mm nyomtávú BudweisLinzGmunden Lóvasúton bevezették a gőzüzemet, vásároltak négy kkStB Gv sorozatú keskeny nyomtávú mozdonyt. Amint a lóvasút üzemeltetését a kkStB 1903-ban átvette, a pályát átépítették normál nyomtávúvá és így a négy GV sorozatú mozdonyt is. Ugyanakkor a Karl Gölsdorf által felszerelt Krauss-Helmholtz-féle forgóváz miatt nem volt merev tengelytávolsága, így csak nagyon korlátozottan volt használható. A mozdonyok Welsben voltak állomásítva.

Hármat közülük a BBÖ 1929-ben és 1933-ban selejtezett. A negyedik 1938-ban a Német Birodalmi Vasúthoz (Deutschen Reichsbahn[halott link], DRB) került 88.7101 pályaszámmal, túlélte a második világháborút, majd 1953-ban a szovjet közigazgatás selejtezte.

Fordítás

  • Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 189 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. Az eredeti szócikk forrásai szintén ott találhatóak.

További információk

Irodalom

  • Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k. k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen nach dem Stande vom 30. Juni 1917, 14. Auflage, Verlag der k. k. österreichischen Staatsbahnen, Wien, 1918
  • Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978. ISBN 3-900134-40-5
  • Helmut Griebl, Josef-Otto Slezak, Hans Sternhart, BBÖ Lokomotivchronik 1923–1938, Verlag Slezak, Wien, 1985, ISBN 3-85416-026-7
  • Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich, Verlag Slezak, Wien, 1979, ISBN 3-900134-41-3
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/KkStB_189
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.

Source: KkStB_189

Villamosmérnöki és elektronikai alapfogalmak - elektronica.hu
čítajte viac na tomto odkaze: KkStB 189



Hladanie......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Lokomotivfabrik Krauss & Comp. Linz
1895
1899
1903
1953
KkStB Gv sorozat
Tengelyelrendezés
Nyomtávolság
Technikai atmoszféra
Sablon:Vasúti jármű infobox
Q1113087
Wikipédia:Segítség az infoboxokhoz
Szertartályos gőzmozdony
Császári és Királyi Osztrák Államvasutak
KkStB
KkStB Gv sorozat
Keskeny nyomtávolság
1903
Budweis
Linz
Gmunden
Lóvasút
KkStB Gv sorozat
KkStB
1903
Karl Gölsdorf
Wels
BBÖ
1929
1933
1938
Német Birodalmi Vasút
Második világháború
1953
Szovjet
kkStB 189
Krauss-Helmholtz-Lenkgestell
Speciális:Könyvforrások/3900134405
Speciális:Könyvforrások/3854160267
Speciális:Könyvforrások/3900134413
Sablon:Az Osztrák–Magyar Monarchia mozdonyai
Sablon:Az Osztrák–Magyar Monarchia mozdonyai
Sablonvita:Az Osztrák–Magyar Monarchia mozdonyai
Fájl:Ensign of Austro-Hungarian civil fleet (1869-1918).svg
Osztrák–Magyar Monarchia
1911
1918
Császári és Királyi Osztrák Államvasutak
KkStB 112 sorozat
BBÖ 1 sorozat
SB/DV 16a
ÖNWB Ic
ÖNWB Ib
KkStB 2 sorozat
KkStB 102
KkStB 3 sorozat
KkStB 103 sorozat
KkStB 4 sorozat
KFNB IIc
OMÁV I
OMÁV Ib
OMÁV Ia
KkStB 6 sorozat
KkStB 106 sorozat
KkStB 206 sorozat
KkStB 306 sorozat
OMÁV 26
OMÁV 25
KkStB 7 sorozat
KkStB 107 sorozat
KFNB IIb 3
KFNB Ib
KFNB Ia
KFNB IId
KkStB 108 sorozat
ÖNWB XVIb
KFNB IId
KFNB IId
KkStB 12 sorozat
KkStB 13 sorozat
ÁVT PRESSBURG
KkStB 15 sorozat
KkStB 16 sorozat
KkStB 17 sorozat
KkStB 18 sorozat
MÁV 238 sorozat
KkStB 20 sorozat
KEB II
KFNB IIIb 1,2
CLB IId
KRB I
KkStB 23
KkStB 123
KFJB 1–32
KkStB 25
KFJB 33–50, 151–154
KkStB 83
KkStB 183
StEG II 203"–204"
KkStB 383
KkStB 84
KkStB 85
KkStB 185
KkStB 86
KkStB 87
KkStB 88
KkStB 188
KkStB 288
KkStB 89
KkStB 289 sorozat
KkStB 389
KkStB 9 sorozat
OMÁV 36.5
ÖNWB XIX
ÖNWB XVIII
KkStB 10 sorozat
KkStB 110 sorozat
KkStB 210 sorozat
KkStB 310 sorozat
KkStB 910 sorozat
KkStB 11 sorozat
KFNB IIa
OMÁV 36.0
KFNB IIIc
BNB IIb
KFNB IId
KkStB 28 sorozat
StEG 39
StEG 39
KkStB 29 sorozat
KkStB 129 sorozat
SB/DV 229 sorozat
KkStB 329 sorozat
KkStB 429 sorozat
SB/DV 629 sorozat
KRB II
KkStB 30 sorozat
KkStB 31 sorozat
StEG II 1054–1080
OMÁV IVfn és IVfh
ÁVT BERAUN
KkStB 33 sorozat
KkStB 133 sorozat
KkStB 34 sorozat
KkStB 35 sorozat
VB 17–20
KkStB 36 sorozat
KkStB 37 sorozat
KkStB 38 sorozat
KkStB 39 sorozat
KkStB 40 sorozat
KFNB Vd (Montanbahn)
KkStB 45 sorozat
MÁV 335 sorozat
KkStB 47 sorozat
KkStB 147 sorozat
KkStB 48 sorozat
KkStB 49 sorozat
KkStB 149 sorozat
KkStB 50 sorozat
KkStB 51 sorozat
KkStB 151 sorozat
KkStB 52 sorozat
KkStB 53 sorozat
KkStB 54 sorozat
KkStB 55 sorozat
KkStB 155 sorozat
KkStB 56 sorozat
KkStB 59 sorozat
KkStB 159 sorozat
KkStB 60 sorozat
KkStB 160 sorozat
KkStB 260 sorozat
KkStB 360 sorozat
KkStB 460 sorozat
KkStB 560 sorozat
KkStB 660 sorozat
KkStB 760 sorozat
KkStB 61 sorozat
KkStB 62 sorozat
KkStB 162 sorozat
KkStB 262 sorozat
KkStB 362 sorozat
StEG Koritschan
KkStB 63 sorozat
KkStB 163 sorozat
KkStB 64 sorozat
KkStB 164 sorozat
KkStB 264 sorozat
KkStB 364 sorozat
KkStB 464 sorozat
KkStB 564 sorozat
KkStB 65 sorozat
KkStB 265 sorozat
KkStB 66 sorozat
ÁVT IVm
KFNB VI
KFNB VI
KkStB 289 sorozat
KkStB 90 sorozat
KkStB 91 sorozat
KkStB 191 sorozat
KkStB 92 sorozat
KkStB 93 sorozat
KkStB 193 sorozat
KkStB 293 sorozat
ÁVT IVd
KkStB 493 sorozat
KkStB 94 sorozat
KkStB 194 sorozat
KkStB 294 sorozat
KkStB 394 sorozat
KkStB 494 sorozat
KkStB 95 sorozat
StEG II 608–618
KkStB 96 sorozat
KkStB 196 sorozat
KkStB 97 sorozat
KkStB 197 sorozat
KkStB 397 sorozat
KkStB 98 sorozat
KkStB 99 sorozat
KkStB 99 sorozat
NÖLB 202
KkStB 70 sorozat
SB/DV 170 sorozat
KkStB 270 sorozat
KkStB 470 sorozat
KkStB 71 sorozat
MÁV 459.1 sorozat
KkStB 271 sorozat
ÁVT WIEN
KkStB 72 sorozat
KkStB 73 sorozat
KkStB 74 sorozat
KkStB 174 sorozat
StEG II 1251–1256
StEG II 1257–1271
KkStB 76 sorozat
KkStB 176 sorozat
KkStB 77 sorozat
KkStB 78 sorozat
KkStB 178 sorozat
KkStB 278 sorozat
ÁVT Vd
MÁV 476 sorozat
KkStB 79 sorozat
OMÁV 40
MÁV 520,5 sorozat
KkStB 180 sorozat
KkStB 280 sorozat
KkStB 380 sorozat
KkStB 100
KkStB 69 sorozat
KkStB 169 sorozat
KkStB 269 sorozat
KkStB A sorozat
KkStB Cv sorozat
KkStB G sorozat
KkStB Gv sorozat
KkStB P sorozat
KkStB T sorozat
KkStB U sorozat
NÖLB Uv
KkStB Yv sorozat
KkStB Z sorozat
MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
MÁV 150 sorozat
MÁV 202 sorozat
MÁV 202 sorozat
MÁV 203 sorozat
MÁV 220 sorozat
MÁV 221 sorozat
MÁV 222 sorozat
OMÁV I
MÉV 3–8
AFV 1–38
MÁV 238 sorozat
TVV 73"–77", 78–92
MÁV 240 sorozat
EMGV 27–29
ÁVT PRESSBURG
StEG II 257–285
KFNB Tiberius–Pilades sorozat
KFNB Tiberius–Pilades sorozat
TVV 65–72
TVV 73–77
EEV 1–10
EEV 16–21
MÁV 259 sorozat
ÁVT ANINA
ÁVT BALATON
MÁV 274 sorozat
SB/DV 101 sorozat
MÁV 283 sorozat
BHÉV 5 sorozat
MÁV 301 sorozat
TVV SZOLNOK
MÁV 320 sorozat
MÁV 321 sorozat
MÁV 322 sorozat
KkStB 329 sorozat
MÁV 324 sorozat
MÁV 325 sorozat
MÁV 326 sorozat
MÁV 327 sorozat
MÁV 328 sorozat
NOB D 3/3
MÁV 335 sorozat
EEV TIRGUZSIL
EEV MÉNES
MÁV 338 sorozat
OMÁV IVfn és IVfh
OMÁV IVf
BPV 1–18
MÁV 342 sorozat
ÁVT IVm
KkStB 151 sorozat
MÁV 355 sorozat
Updating...x




A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.