Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

KkStB 193 sorozat
 
KkStB 193 sorozat
BCB IIIKa / kkStB 193 sorozat
Pályaszám
kkStB 193.01–02
Általános adatok
GyártóKrauss/Linz
Darabszám2 db
Műszaki adatok
Nyomtávolság1 435 mm
Hajtókerék-átmérő830 mm
Engedélyezett legnagyobb sebesség30 km/h
Teljes tengelytávolság1 800 mm
Üres tömeg11,2 t
Szolgálati tömeg15,0 t
Tapadási tömeg13,7 t
Fékek
TípusaLégűrfék
Gőzvontatás
Hengerek
Száma2
Átmérője225 mm
Dugattyú lökethossza400 mm
Gőznyomás10,0 at
Tűzcsövek
Száma71
Rostélyfelület0,43 m²
Sugárzó fűtőfelület2,1 m²
Csőfűtőfelület21,4 m²
Forrfelület23,5 m²
Vízkészlet2,0 m³
Tüzelőanyag-készlet0,7 m³
SablonWikidataSegítség

A kkStB 193 sorozat egy C n2t jellegű szertartályosgőzmozdony-sorozat volt a császári és Királyi Osztrák Államvasutaknál (kkStB). A kkStB 193.01-02 pályaszámú mozdonyokat eredetileg a Böhmische Commercialbahnen (BCB), a kkStB 193.16-18 pedig a Kremstalbahn (KTB) szerezte be, onnan került a kkStB-hez a vasutak államosításakor.

kkStB 193.01–02 (BCB)

A BCB IIIKa sorozatát mindössze két Krauss linzi gyártású, C tengelyelrendezésű szertartályos mozdony képezte. A nevük VŠESTAR és MIRÖSCHAU volt. A kkStB-nél 193.01-02 pályaszámokat kaptak. Mindkét mozdonyt 1913-ban selejtezték.

KkStB 193 sorozat
KTB IV / kkStB 193 sorozat
Pályaszám
kkStB 193.16–18
Általános adatok
GyártóKrauss/München
Darabszám3 db
Műszaki adatok
Nyomtávolság1 435 mm
Hajtókerék-átmérő800 mm
Engedélyezett legnagyobb sebesség35 km/h
Teljes tengelytávolság1 800 mm
Üres tömeg15,0 t
Szolgálati tömeg19,2 t
Tapadási tömeg17,0 t
Fékek
TípusaLégűrfék
Gőzvontatás
Hengerek
Száma2
Átmérője260 mm
Dugattyú lökethossza400 mm
Gőznyomás12,0 at
Tűzcsövek
Száma99
Rostélyfelület0,6 m²
Sugárzó fűtőfelület4,8 m²
Csőfűtőfelület69,7 m²
Forrfelület74,5 m²
SablonWikidataSegítség

kkStB 193.16–18 (KTB)

A Kremstalbahn IV sorozata 3 C tengelyelrendezésű Krauss müncheni építésű szertartályos gőzmozdonyból állt. A nevük LINZ, KREMSMÜNSTER, és KIRCHDORF volt.

A három kis belsőkeretes, külső vezérlésű mozdonyt 1881, 1882 és 1883-ban építették. A kkStB 1902-ben átvette a KTB üzemeltetését, majd 1906-ban államosították a vasúttársaságot. A kkStB 1904-ben előbb 93-16-18, majd 1905-ben 193.16-18 pályaszámokat adott a mozdonyoknak.

Fordítás

  • Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 193 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.

További információk

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/KkStB_193_sorozat
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.






A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.