A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
NÖSWB Serie A kkStB 92 sorozat BBÖ 92 sorozat ČSD 321.0 sorozat | ||
---|---|---|
Pályaszám: | NÖSWB 1A–6A, kkStB 92.01–16,br> BBÖ 92.01–09, ČSD 321.001−007 | |
Darabszám : | 16 | |
Gyártó : | Bécsújhelyi Mozdonygyár | |
Gyártásban : | 1876−1889 | |
Selejtezés : | 1939 (DRB) | |
Átépítés előtt | Átépítés után | |
Jelleg : | C n2 | |
Nyomtávolság : | 1 435 mm | |
Ütközők közötti hossz : | 8 010 mm | |
Magasság : | 4 390 mm | |
Csatolt kerekek tengelytávolsága : | 2 800 mm | |
Össztengelytávolság : | 2 800 mm | |
Tengelytávolság szerkocsival : | 8 410 mm | |
Üres tömeg : | 27,0 t | |
Szolgálati tömeg : | 30,0 t | |
Tapadási tömeg : | 30,0 t | |
Legnagyobb sebesség : | 50 km/h | |
hajtókerék-átmérő : | 1 280 mm | |
Hengerek száma : | 2 | |
Hengerek átmérője | 400 mm | |
Dugattyú lökethossza : | 630 mm | |
Gőznyomás: | 10 kg/cm² | 11 kg/cm² |
tűzcsövek száma: | 150 | 144 |
Rostélyfelület: | 1,37 m² | 1,37 m² |
Sugárzó fűtőfelület: | 7,97 m² | 6,4 m² |
Csőfűtőfelület: | 94,3 m² | 87,7 m² |
Forrfelület: | 102,27 m² | 94,1 m² |
Szerkocsi típusa: | NÖSWB Tender 1–6A kkStB 3 | |
Vonatfűtés típusa: | Gőzfűtés | |
Technikai érdekesség: | 92.07−16 Pulsometerrel szerelve |
A kkStB 92 egy szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. österreichische Staaatsbahnen, kkStB).
A háromcsatlós, ikergépezetű, telített gőzű mozdonyok első 6 db-ját a Bécsújhelyi Mozdonygyár szállította 1876-1877-ben a Niederösterreichischen Südwestbahnen (NSWB) részére, ahol az A sorozatba osztották és 1A-6A pályaszámokat kaptak. Ezeket a kkStB az államosításkor átszámozott 92.01-06 pályaszámokra. A mozdonyok 1887-ben új kazánt kaptak (lásd a táblázatot).
A kkStB az általa üzemeltetett Mährische Westbahn részére 1888-1889-ben további tíz mozdonyt rendelt a bécsújhelyi gyártól, melyeket az 1888-89-ben le is szállított. Ezek a 92.07-92-16 pályaszámokat kapták.
Az első világháború után a 92.01-09 pályaszámú mozdonyok az Osztrák Szövetségi Vasutak (BBÖ) állományába kerültek, változatlan sorozat és pályaszámokkal, a további hét mozdony pedig a Csehszlovák Államvasutaké (ČSD) lett és a ČSD 321.0 sorozatjelet kapták.
A BBÖ mozdonyok közül a 92.07 a Krupp cég üzemi mozdonya lett, a többit pedig 1927 és 1931 között kölcsönadták a GYSEV-nek.
Az utolsó 92 sorozatú gépet 1939-ben selejtezték.
A mozdonyok az NSWB-nél NSWB A sorozatú, a kkStB-nél pedig kkStB 3 sorozatú szerkocsival volt kapcsolva.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 92 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Sternhart, Slezak: Niederösterreichische Südwestbahnen, Verlag Slezak, 1977, ISBN 3-900134-35-9
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978, ISBN 3-900134-40-5
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.