Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Kaiser Ferdinands-Nordbahn
 
Kaiser Ferdinands-Nordbahn
Típusvasúttársaság
Alapítva1837
Megszűnt1945
JogutódCsászári és Királyi Osztrák Államvasutak
SzékhelyPrága
VezetőkLadislav Jerie
Iparágvasúti közlekedés
Formarészvénytársaság
A Wikimédia Commons tartalmaz Kaiser Ferdinands-Nordbahn témájú médiaállományokat.
SablonWikidataSegítség
A felirat: Kaiser Ferdinand Nordbahn a Bielitz-Biala-i Főpályaudvaron
A bécsi Nordbanhof 1908
A Floridsdorf – Deutsch-Wagram pálya megnyitásának emléktáblája Floridsdorf állomáson
Jubileumi plakett „150 éves a vasút Csehszlovákiában“ a Brünni Főpályaudvaron

A k.k. privilegierte Kaiser Ferdinands-Nordbahn (KFNB) (csehül: c.k. priv. Severní dráha císaře Ferdinanda, 1919-től hivatalosan Severní dráha Ferdinandova (SDF), magyarul Ferdinánd Császár Vasút) egy osztrák vasút- és bányatársaság volt az egykori Csehszlovákia területén. Fővonala az Északi Vasúttól (Nordbahn) Bécstől Észak-Morvaországon és az osztrák Szilézián át vezetett, tervezett kezdete volt a galiciai sólelőhelyek összekötésének Csehország és Krakkó felé. A vasutat a bányavasút kivételével 1906-ban államosították, a bányarészleg 1945-ig önálló vállalatként üzemelt.

Története

Az építés finanszírozása

A vonalak

Fővonalak

KFNB tulajdonú helyi vasutak

Más tulajdonosok KFNB üzemeltette vonalai

A KFNB bányavasút vonalai

A mozdonyok

Nevek és főkönyvi számok (1837–1869)

Első számozási rendszer (1869–1881)

Második számozási rendszer(1881–1907)

KFNB 1869 és 1881 sorozatok összevetése
Csoport 1869 Szám Csoport 1881
0 1–34 VII
37
I 38, 39
II 40, 41
III 42–50
51–61 IIIa
IVa 62–78 IIIa
79–83 Ia
84–91 Ib
IVb 110–161 IIIb
IVc 176–183" IIb3
V 168–170
189–199 VII
VI 171–188
VII 200–226 VII, IVb
237–240 IVb
241–258 IVc
VIIIa 259–265 IVc
VIIIb 266–282 IVc
IXa 283–286 Vd
287–304 Vb/c
IXb 305–363 Vc
385–390 VI
X 391–457 Vd

Fordítás

  • Ez a szócikk részben vagy egészben a Kaiser Ferdinands-Nordbahn című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.

Irodalom

  • Alfred Horn: Die Kaiser-Ferdinands-Nordbahn; Band 2 aus: Die Bahnen Österreich-Ungarns 1970 Bohmann Verlag
  • „Ansichten der Ferdinands-Nordbahn“ , „die bibliophilen Taschenbücher“, Harenberg Verlag 1980
  • „Das Buch der Bahn“, Geburtstagsausgabe 1887

További információk

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Kaiser_Ferdinands-Nordbahn
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.






A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.