A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 93 sorozat | |
ÖLEG F KFNB IX kkStB 93.01–05, 11–13, 11–12 | |
Pályaszám | |
ÖLEG F 501,502, 505,506, 509-512 KFNB IX 905,906 kkStB 9301-9305, 9311-9313 kkStB 93.02, 05, 11, 12 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Floridsdorf |
Gyártásban | 1881-1883 |
Selejtezés | ČSD: 1926 PKP: 1925 |
Darabszám | 2 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-6-0T |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 792 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 30 km/h |
Hossz | 7 419 mm |
Magasság | 3 974 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2 250 mm |
Üres tömeg | 16,8 t |
Szolgálati tömeg | 25,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | C n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 320 mm |
Dugattyú lökethossza | 400 mm |
Gőznyomás | 12 at |
Rostélyfelület | 1,20 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 4,6 m² |
Csőfűtőfelület | 50,4 m² |
Vízkészlet | 4,0 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 1,5 m³ |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStb 93 sorozat egy szertartályosgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. österreichische Staatsbahnen, kkStB)-nél, amely mozdonyok különböző magánvasúttársaságoktól kerültek a kkStB-hez. Így a 9301-9305 és a 11-13 az ÖLEG-tő, a 93.11”-12” a KFNB-től, a 93.13”-17” az ÖNWB-től , a 93.16-18 a KTD-től (ez később kkStB 193 sorozatba átsorolva), a 93.18”-19” a BCB-től és a 93.20”-21” az RGTE-től (később kkStB 293 sorozatba átsorolva).
KkStB 93.01–05, 11–13 (ÖLEG) és 11"–12" (KFNB)
A KFNB rendelt három szertartályos mozdonyt a Floridsdorfi Mozdonygyártól, melyek azonosak voltak az ÖLEG F sorozatú mozdonyaival. A mozdonyokat 1881-1883 között szállították. A 904-906 pályaszámokat kapták és a ZBOROWITZ, OLEŠOV és BISTRITZ a. H neveket. A 904-et 1895-ben selejtezték, a 905 a ČSD-hez került 300.101 pályaszámmal, ahol 1926-ban selejtezték. Végül a 906 a PKP-é lett és 1925-ben selejtezték.
KkStB 93.13"–17" (ÖNWB)
ÖNWB 503L–504L, 507L–509L / kkStB 93.13"–17 | |||
---|---|---|---|
Műszaki adatok | |||
Pályaszám: | 503L–504L | 507L–508L | 509L |
Gyártó: | Floridsdorf Krauss / München | ||
Gyártásban: | 1881-1902 | ||
Jelleg: | Ct n2 | ||
Hossz: | 7 419 mm | 7 184 mm | 7 470 mm |
Magasság: | 4 175 mm | 3 950 mm | |
Hajtókerék-átmérő: | 830 mm | 820 mm | |
Csatolt kerekek tengelytávolsága: | 2 250 mm | ||
Össztengelytávolság: | 2 250 mm | ||
Üres tömeg: | 19,0 ;t | 17,3 t | 19,9 t |
Tapadási tömeg: | 24,9 t | 24,0 t | 26,2 t |
Szolgálati tömeg: | 24,9 t | 24,0 t | 26,2 t |
Hengerek száma: | 2 | ||
Hengerátmérő: | 320 mm | ||
Dugattyúlöket: | 400 mm | ||
Csőfűtőfelület: | 50,8 m² | 50,6 m² | |
Sugárzó fűtőfelület: | 3,40 m² | 3,70 m² | |
Rostélyfelület: | 1,03 m² | 0,98 m² | |
Gőznyomás: | 12 kg/cm² | ||
Vízkészlet: | 4,0 m³ | ||
Tüzelőanyagkészlet: | 1,5 m³ |
Az öt mellékvonali szertartályos mozdonyt – melyek az ÖNWB 503L–504L és 507L–509L pályaszámokat kapták - 1881 és 1902 között építette a Floridsdorfi Mozdonygyár (2 db) és a Krauss München (3 db).
Az ÖLEG rendelt a Königshan–Schatzlar HÉV számára két mozdonyt, amely az 507L-508L pályaszámokat kapták, amelyek később a kkStB-nél 93.15 és 93.16 pályaszámokat kaptak. Az ÖLEG ezeket a mozdonyokat az F sorozatba osztotta. Egy további mozdony érkezett 1902-ben 509L pályaszámmal. Ami kkStB 93.17 pályaszámot kapott az államosítás után. Ez az első világháborút követően a ČSD-hez került 300.102 pályaszámmal, ahol 1928-ban selejtezték.
KkStB 93 sorozat | |
BCB IIIKc / kkStB 93.18"–19" | |
Pályaszám | |
kkStB 93.18"–19" | |
Általános adatok | |
Gyártó | Krauss/München |
Gyártásban | 1882 |
Selejtezés | 1911, 1912 |
Darabszám | 2 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-6-0T |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 830 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 30 km/h |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2 250 mm |
Teljes tengelytávolság | 2 250 mm |
Üres tömeg | 17,0 t |
Szolgálati tömeg | 24,0 t |
Tapadási tömeg | 21,4 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | C n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 320 mm |
Dugattyú lökethossza | 400 mm |
Gőznyomás | 10,0 atm |
Tűzcsövek | |
Száma | 126 |
Rostélyfelület | 0,98 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 3,7 m² |
Csőfűtőfelület | 50,6 m² |
Vízkészlet | 4,0 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 1,5 m³ |
Sablon • Wikidata • Segítség |
KkStB 93.18"–19" (BCB)
A két mellékvonali szertartályos mozdonyt a Krauss München szállította a Böhmischen Commercialbahnen-nak (BCB), ahol a IIIKc sorozatba osztották be őket. A TAXIS és FÜRSTENBRUCK neveket kapták.
A BCB 1910-es államosítása után a kkStB a 93.18II-19II pályaszámokat adta nekik és már 1911-1912-ben selejtezte őket.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 93 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. Az eredeti szócikk forrásai szintén ott találhatóak.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k. k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen, 4. Auflage, Verlag der k. k. österreichischen Staatsbahnen, Wien, 1910
- Alfred Horn: Die Österreichische Nordwestbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 1, Bohmann Verlag, Wien, 1967
- Alfred Horn: Die Kaiser-Ferdinands-Nordbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 2, Bohmann Verlag, Wien, 1970
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich, Verlag Slezak, Wien, 1978, ISBN 3-900134-40-5
- Johann Stocklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich, Verlag Slezak, Wien, 1979, ISBN 3-900134-41-3
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.