Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

SöStB Bazin
 
SöStB Bazin
SöStB – Bazin bis Rákos / StEG I 92–95 / StEG II 26–29 / MÁV IIr 1283–1285
Pályaszám
SöStB 65–68
StEG I 92–95
StEG II 26–29
MÁV IIr 1283–1285
Általános adatok
GyártóWr. Neustadt
Gyártásban1851
Selejtezés1897-ig
DarabszámNStB: 4
ÁVT: 4 (SöStB-től)
MÁV: 4 (ÁVT-től) db
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés1B n2
Nyomtávolság1435 mm
Hajtókerék-átmérő1740 mm
Teljes tengelytávolság3 345 mm
Szolgálati tömeg30,05 t
Tapadási tömeg16,7 t
Legnagyobb tengelyterhelés11,3 t
Gőzvontatás
Hengerek
Száma2
Átmérője395 mm
Dugattyú lökethossza606 mm
Gőznyomás6,3 atm
Tűzcsövek
Hossza4399 mm
Rostélyfelület1,07 m²
Forrfelület90,0 m² (vízborított)
Tapadósúlyból számított vonóerő30 002 kN
SablonWikidataSegítség

A SöStB Bazin – Rákos egy szerkocsis gőzmozdonysorozat volt a cs. kir. Délkeleti Államvasútnál (SöStB).

Története

A SöStB ezzel a 4 db 1B tengelyelrendezésű mozdonnyal személyvonati mozdonyállományát kívánta növelni. A Bécsújhelyi Mozdonygyár 1851-ben megépített mozdonyoknak a BAZIN, DÉVÉNY, LOSONCZ , RÁKOS neveket és a 65-68 pályaszámokat adták. A mozdonyok állókazánjai patkó alakú rostélyokkal készültek, hosszkazánjuk dóm nélküli volt.

1855-ben az Államvasút-Társaság (ÁVT) (németül: Staats-Eisenbahn-Gesellschaft, StEG) megvásárolta a SöStB-t és a mozdonyait átszámozta. A sorozat mozdonyai előbb a 92-95, majd 1873-tól a 26-29 pályaszámokat kapták. 1891-ben a magyar pályarészek államosításakor a mozdonyok a MÁV-hoz kerültek, a RÁKOS-t selejtezték anélkül, hogy pályaszámot kapott volna, a többi mozdonyt pedig a IIr. osztály 1283-1285 pályaszámtartományba osztották. 1895-ben közülük kettőt, 1897-ben pedig az utolsót is selejtezték.

Irodalom

  • Richard von Helmholtz, Wilhelm Staby: Die Entwicklung der Lokomotive im Gebiete des Vereins deutscher Eisenbahnverwaltungen. 1 München és Berlin: Oldenbourg. 1930.  
  • Ernő Lányi et al.; Közlekedési Múzeum (Hrsg.): Nagyvasúti Vontatójárművek Magyarországon. Közlekedési Dokumentációs Vállalat, Budapest 1985, ISBN 963-552-161-8.

További információk

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/SöStB_Bazin
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.

Source: SöStB_Bazin





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.