A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 389 | |
ÖNWB VIII kkStB 389 sorozat | |
Pályaszám | |
ÖNWB 1-4 / ÖNWB 481-484 kkStB 389.01-02 | |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés |
|
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Sablon • Wikidata • Segítség | |
A műszaki adatokat a táblázat tartalmazza. |
A kkStB 389 sorozat egy szertartályosgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. österreichische Staatsbahnen, kkStB), amely mozdonyok eredetileg az Osztrák Északnyugat Vasúttól ( Österreichische Nordwestbahn, ÖNWB) származtak.
Az ÖNWB Bécsi Pályaudvarának építéséhez nagy mennyiségű anyag szállítására volt szükség, ezért négy db kétcsatlós kis szertartályos mozdonyt rendeltek a Sigl bécsi mozdonygyárától. Ezek külsőkeretes, Hall forgattyús, lelógó tűzterű mozdonyok voltak. Az építkezés befejeztével az ÖNWB a kis mozdonyokat nem tudta használni. Rövid ideig tolatószolgálatra használták, majd 1876-ban átépítették B1 tengelyelrendezésűvé őket. 1890-ig Bécs és Stockerau között használták. 1888-ban új kazánt kaptak.
Az ÖNWB 1-4 (később 401-404) pályaszámokat adott nekik és a VIII osztályba sorolta. A 482-t és a 484-et 1909-ben selejtezték. Az államosítás után a kkStB a megmaradt két mozdonyt a kkStB 389 sorozatba osztotta és 1912-ben és 1915-ben selejtezte őket.
Műszaki adatok | |||
Jelleg: | B n2t | B1 n2t | |
1869 | 1886 | 1896 | |
Hengerátmérő: | 342 mm | ||
Dugattyúlöket: | 580 mm | ||
Hajtókerék-átmérő: | 1185 mm | 1195 mm | |
Futókerékátmérő: | – | 950 mm | |
Csatolt kerekek tengelytávolsága: | 2529 mm | 2530 mm | |
Össztengelytávolság: | 2529 mm | 4795 mm | |
Csőfűtőfelület: | 53,9 m² | 82,0 m² | |
Sugárzó fűtőfelület: | 4,0 m² | 5,7 m² | |
Rostélyfelület: | 0,77 m² | 1,20 m² | |
Gőznyomás: | 8,0 | 10,0 | |
Üres tömeg: | 15,60 t | 28,40 t | 31,50 t |
Tapadási tömeg: | 21,80 t | 24,00 t | 26,85 t |
Szolgálati tömeg: | 21,80 t | 36,00 t | 40,65 t |
Vízkészlet: | n.a. | 2,5 m³ | |
Tüzelőanagkészlet: | n.a. | 3,5 m³ | 4,9 m³ |
Hossz: | 7,586 m | 9,709 m | |
Magasság: | 4,109 m | 4,021 m | |
Legnagyobb sebesség: | n.a. | 50 km/h | 45 km/h |
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 389 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.