A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 123 | |
TKPE 1–4, 16, 17 BNB I / BNB II kkStB 123 sorozat ČSD 232.3 sorozat | |
Pályaszám | |
TKPE 1–4, 16, 17 BNB I 1–6 BNB II 7–12 kkStB 123.01–06 ČSD 232.301 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Bécsújhely, Sigl/Bécs, Mödling |
Gyártásban | 1865, 1867–1868, 1874 |
Selejtezés | 1924-ig |
Darabszám | TKPE: 6 BNB: 6 (TKPE-tól) + 6 kkStB: 6 ( BNB-tól) ČSD: 2 (kkStB-től) db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 2-4-0 |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 522 mm |
Futókerék-átmérő | 1 205 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 60 km/h |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | mm |
Teljes tengelytávolság | 3 160 mm |
Üres tömeg | 29,5 t |
Szolgálati tömeg | 34,0 t |
Tapadási tömeg | 24,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1B n2 |
Tengelytávolság szerkocsival | 10 063 mm |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 406 mm |
Dugattyú lökethossza | 632 mm |
Gőznyomás | 9 at |
Tűzcsövek | |
Száma | 158 |
Rostélyfelület | 1,33 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 7,60 m² |
Csőfűtőfelület | 105,60 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 14 |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A TKPE 1–4, 16, 17 egy gyorsvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a Turnau-Kralup-Prager Eisenbahn-nál (TKPE).
Az sorozat első négy mozdonyát 1865-ben a Bécsújhelyi Mozdonygyár, további kettőt pedig a Mödlingi Mozdonygyár szállította 1874-ben.
Hat azonos építésű mozdony készült a Sigl bécsi gyárában 1867–1868-ban a Böhmische Nordbahn-nak (BNB), amely az I. sorozatában az1-6 pályaszámokat kapott.
1883-ban a BNB átszámozta a TKPE eredetű mozdonyokat, és mivel azonos építésűek voltak a BNB I sorozattal a BNB II sorozat 7-12 pályaszámait kapták.
Amikor 1908-ban államosították a BNB-t, a mozdonyokat az osztrák cs. kir. Államvasutak (k.k. österreichischen Staatsbahnen, kkStB) átszámozta. A TKPE eredetű mozdonyok közül már csak egy volt üzemben, az a 123.09, az öt még meglévő BNB eredetű mozdony pedig a 123.01-05 pályaszámot kapta.
Az első világháború után két mozdony a Csehszlovák Államvasutakhoz került. A 123.05-öt 1918-ban selejtezték anélkül, hogy beszámozták volna, a 123.02 pedig ČSD 232.301 pályaszámot kapott és 1924-ben selejtezték.
Irodalom
- Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k.k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen nach dem Stande vom 30. Juni 1917. Bécs: Verlag der k.k. österreichischen Staatsbahnen. 1918.
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918. Bécs: Verlag Slezak. 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich. Bécs: Verlag Slezak. 1979. ISBN 3-900134-41-3
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a TKPE 1–4, 16, 17 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.