A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 74 sorozat | |
BNB Va kkStB 74 sorozat ČSD 414.1 sorozat | |
Pályaszám | |
BNB 151-156 kkStB 74.01-06 ČSD 414.101-106 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Bécsújhely |
Gyártásban | 1903-1908 |
Selejtezés | 1965-ig |
Darabszám | 6 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-8-0 |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 260 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 45 km/h |
Teljes tengelytávolság | 4 200 mm |
Üres tömeg | 48,0 t |
Szolgálati tömeg | 53,9 t |
Tapadási tömeg | 53,9 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | D n2 |
Tengelytávolság szerkocsival | 11 258 mm |
Hengerek | |
Átmérője | 520 mm |
Dugattyú lökethossza | 632 mm |
Gőznyomás | 12 at |
Tűzcsövek | |
Száma | 220 |
Rostélyfelület | 2,30 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 10,40 m² |
Csőfűtőfelület | 155,50 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 67 |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStB 74 sorozat egy tehervonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt acs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. österreichise Staatsbahnen, kkStB), amely mozdonyok eredetileg a Böhmische Nordbahn-tól származtak (BNB).
A BNB 1903 és 1908 között vásárolta ezeket a négycsatlós mozdonyokat. A hat mozdonyt a Bécsújhelyi Mozdonygyár építette. Belsőkeretes, külső vezérlésűek voltak, és a kinézetük meglepően modern volt. A kedvezőbb kanyarfutás érdekében a negyedik csatolt kerékpár tengelye oldalirányban elmozdulhatott. A BNB az Va osztályba sorolta őket és a 151-156 pályaszámokat adta nekik.
A vasút 1908-as államosítása után a kkStB a kkStB 74 sorozat 01-06 pályaszámokat osztotta ki nekik.
Az első világháború után valamennyi a sorozatba tartozó mozdony a Csehszlovák Államvasutakhoz került a ČSD 414.1 sorozatba. 1965-ig selejtezték őket.
Források
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 74 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Az eredeti szócikk forrásai szintén ott találhatóak.
Külső hivatkozás
- Kép a BNB 154 psz.-ú mozdonyról
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k. k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen nach dem Stande vom 30. Juni 1917, 14. Auflage, Verlag der k. k. österreichischen Staatsbahnen, Wien, 1918
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Helmut Griebl, ČSD-Dampflokomotiven, Teil 2, Verlag Slezak, Wien, 1969
- Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich, Verlag Slezak, Wien, 1979, ISBN 3-900134-41-3
- Johann Blieberger, Josef Pospichal: Enzyklopädie der kkStB-Triebfahrzeuge, Band 3. Die Reihen 61 bis 380. bahnmedien.at, 2010, ISBN 978-3-9502648-6-9
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.