A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 35 sorozat | |
KFJB 51–106 kkStB 35.01–56 BBÖ 35 sorozat ČSD 312.3 sorozat FS 195 sorozat | |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-6-0 |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1185 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 45 km/h |
Hossz | 8053 mm |
Magasság | 4500 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 3160 mm |
Teljes tengelytávolság | 3160 mm |
Üres tömeg | 30,0 t |
Szolgálati tömeg | 35,0 t |
Tapadási tömeg | 35,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | C n2 |
Hengerek | |
Átmérője | 435 mm |
Dugattyú lökethossza | 632 mm |
Gőznyomás | 8 at |
Rostélyfelület | 1,47 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 8,20 m² |
Csőfűtőfelület | 114,00 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 13, 34, 35, 4 |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStB 35 egy tehervonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál, (németül: k.k. österreichische Staatsbahnen, kkStB), melyek eredetileg a Ferenc-József császár Vasút (németül: Kaiser Franz-Josefh Bahn, KFJB), az Osztrák Északnyugati vasút (németül: Österreichische Nordwest Bahn, ÖNWB) és a Vorarlbergbahn-tól származtak.
KkStB 35.01–56 (KFJB)
A KFJB 56 db C tengelyelrendezésű tehervonati mozdonyt rendelt a Sigl bécsi gyárától. Ezeket a gyár 1868 és 1871 között szállította. A mozdonyoknak kiemelkedő tűzszekrényük volt és oldalablakok nélküli nyitott vezetőállása. Később a mozdonyokat átépítették és más kazánokat kaptak.
Az államosítás után a kkStB a 35 sorozatba osztotta őket.
Az első világháború után a még meglévő mozdonyok a Csehszlovák Államvasutakhoz (ČSD) a 312.3 sorozatba, az Olasz Államvasutakhoz (FS) a 195 sorozatba és a Jugoszláv Államvasutakhoz JDŽ - ám ott besorolás nélkül selejtezték őket – kerültek. A ČSD ezt a sorozatát 1930-ig selejtezte.
Az Osztrák Szövetségi Vasutakhoz (németül: Bundesbahnen Österreichs, BBÖ) 23 db került, ahol szintén 1930-ig selejtezték őket.
KkStB 35.57–59 (ÖNWB)
Az ÖNWB Kolín–Goltsch-Jenikau első pályaszakaszára az építő cég vásárolt három C jellegű mozdonyt a Sigl bécsi gyárától, melyek teljesen megegyeztek a KFJB mozdonyokkal. Az ÖNWB 5-7 pályaszámokat adott nekik (később 133-135) és beosztotta az Va sorozatba. 1886 és 1890 között ezek a mozdonyok erősebb kazánt kaptak.
Az 1909-es államosítás után a kkStB a 35 sorozatba osztotta ezeket is 35.57-59 pályaszámokkal.
KkStB 35.91–94 (VB)
Ezek a C jellegű mozdonyok eredetileg a Voralberger Bahn-tól származtak. Ott először 7-10, később 17-20 pályaszámuk volt, majd az államosítás után a kkStB először 31.01-04, majd 35.91-94 pályaszámokat adott nekik. Végül 1904-ben 135.91-94 pályaszámokat kaptak.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 35 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Irodalom
- Alfred Horn: Die Österreichische Nordwestbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 1, Bohmann Verlag, 1967
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978, ISBN 3-900134-40-5
- Helmut Griebl, ČSD-Dampflokomotiven, Teil 2, Verlag Slezak, Wien, 1969
Külső hivatkozás
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.