A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
OMÁV Ia | |
OMÁV Ia osztály OMÁV 24 sorozat kkStB 205 sorozat ČSD 254.3 sorozat | |
Pályaszám | |
OMÁV Ia 161–190 OMÁV 24.01–30 kkStB 205.01–30 ČSD 254.301–323 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Mf. d. StEG, Bécs |
Gyártásban | 1886-1887, 1890, 1895–1896 |
Selejtezés | 1930-ig |
Darabszám | OMÁV: 30 kkStB: 30 (az OMÁV-tól) ČSD: 29 (a kkStB-től) db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 2-4-2 |
Nyomtávolság | 1435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 2.120 mm |
Futókerék-átmérő | 1.120 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 80 km/h |
Hossz | 10154 mm |
Magasság | 4330 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2220 mm |
Teljes tengelytávolság | 6000 mm |
Üres tömeg | 43,7 t |
Szolgálati tömeg | 48,6 t |
Tapadási tömeg | 27,3 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1B1 n2 |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 460 mm |
Dugattyú lökethossza | 650 mm |
Gőznyomás | 9,5 atm |
Tűzcsövek | |
Száma | 149 |
Rostélyfelület | 2,30 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 10,10 m² |
Csőfűtőfelület | 121,70 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 7 |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A StEG II 161-190 egy gyorsvonati szerkocsis gőzmozdonysorozat volt a z Osztrák (–Magyar) Államvasút-Társaságnál (OMÁV) (Staats-Eisenbahn-Geselschaft, StEG)
Története
A StEG ezt a saját mozdonygyárában készült 30 db, 90 típusjelű mozdonyt az Ia sorozatba osztotta. A szállítás a következő ütemezésben történt: 1886 tíz db, 1887 kettő, 1890 tíz, és négy-négy 1895-1896-ban. Hasonló az i. sorozathoz, de nagyobb kerekekkel készült és további jelentéktelen eltérésekkel a gépezetnél.
A mozdonyok Prágába és Česká Třebovába voltak állomásítva.
Az osztrák és magyar pályaszakaszok szétválasztásakor a mozdonyok az osztrák részen maradtak (StEG 24 sorozat). A StEG 1909-es államosításakor a kkStB a 205 sorozatba osztotta őket. Az első világháború után a megmaradt 29 mozdony a Csehszlovák Államvasutakhoz (ČSD) került, de csak 23 lett a ČSD 254.3 sorozatba beszámozva. A ČSD a sorozat utolsó mozdonyát 1930-ban selejtezte.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a StEG 161-190 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Irodalom
- Lokomotiv-Typen der k.k. landesbef. Maschinen-Fabrik in Wien der priv. österreichisch-ungarischen Staats-Eisenbahn-Gesellschaft. Bécs: M. Engel & Sohn, k.k. Hof-Buchdruckerei und Hof-Lithographie. 1888.
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918. Bécs: Verlag Slezak. 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Helmut Griebl – Josef Otto Slezak – Hans Sternhart: BBÖ Lokomotiv-Chronik 1923–1938. Bécs: Verlag Slezak. 1985. ISBN 3-85416-026-7
- Bernhard Schmeiser: Lokomotiven von Haswell, StEG und Mödling 1840–1929 (Nachdruck). Bécs: Verlag Slezak. 1992. ISBN 3-85416-159-X
- Heribert Schröpfer: Triebfahrzeuge österreichischer Eisenbahnen - Dampflokomotiven BBÖ und ÖBB. Düsseldorf: alba. 1989. ISBN 3-87094-110-3
- Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich. Bécs: Verlag Slezak. 1979. ISBN 3-900134-41-3
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)[halott link]
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.