Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

SöStB Somorja
 
SöStB Somorja
SöStB Somorja - Cserhat
ÁVT I 88–91 / ÁVT II 15–18
Pályaszám
SöStB 61–64
ÁVT I 88–91
ÁVT II 15–18
Általános adatok
GyártóHaswell
Gyártásban1851
Selejtezés1897-től
Darabszám4 db
Műszaki adatok
Nyomtávolság1 435 mm
Hajtókerék-átmérő1 738 mm
Futókerék-átmérő1 106 mm
Ütközők közötti hossz7 540 mm
Magasság4 530 mm
Szélesség2 345 mm
Teljes tengelytávolság4 425 mm
Üres tömeg21,84 t
Szolgálati tömeg24,472 t
Tapadási tömeg15,792 t
Gőzvontatás
Jelleg1B-n2
Hengerek
Száma2
Átmérője342 mm
Dugattyú lökethossza579 mm
Gőznyomás6,5 atm
Tűzcsövek
Száma140
Rostélyfelület1,4 m²
Sugárzó fűtőfelület6,18 m²
Forrfelület87,9 m²
Tapadósúlyból számított vonóerő24,78 kN
SablonWikidataSegítség

Az SöStB Somorja - Cserhát négy szerkocsisgőzmozdony-sorozata volt a cs. kir. Délkeleti Államvasútnak (SöStB).

A SöStB ezzel a négy mozdonnyal növelte az 1B építésű személyvonati mozdonyállományát. A mozdonyokat 1851-ben szállította a WRB mozdonygyára és a SOMORJA, GALGOCZ, HATVAN, CSERHAT neveket adta nekik, valamint a 61-64 pályaszámokat kapták. A hátsó hajtótengelyt az állókazán mögé került, ami a nagyon kedvező futási tulajdonságokat eredményezett. A mozdonyok belsőkeretesek voltak kívül felszerelt hengerekkel. A vezérlés a kereten belül volt elhelyezve. A kazán a hazai szénfajtákra volt méretezve.

Amikor 1855-ben a SöStB-t az ÁVT megvásárolta, átszámozták a mozdonyokat 88-91 pályaszámokra, majd 1873-túl a 15-18 pályaszámokat kapták. Mind a négy mozdonyt selejtezték 1897-ben.

Fordítás

  • Ez a szócikk részben vagy egészben a SöStB – Somorja bis Cserhat című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.

Irodalom

  • Lokomotiv-Typen der k.k. landesbef. Maschinen-Fabrik in Wien der priv. österreichisch-ungarischen Staats-Eisenbahn-Gesellschaft. Bécs: M. Engel & Sohn, k.k. Hof-Buchdruckerei und Hof-Lithographie. 1888.  
  • Ungarische Lokomotiven und Triebwagen. Szerk. Mihály Kubinszky. Budapest: Akadémiai Kiadó. 1975. ISBN 963-05-0125-2  

Külső hivatkozás

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/SöStB_Somorja
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.






A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.