A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
SöStB Somorja | |
SöStB Somorja - Cserhat ÁVT I 88–91 / ÁVT II 15–18 | |
Pályaszám | |
SöStB 61–64 ÁVT I 88–91 ÁVT II 15–18 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Haswell |
Gyártásban | 1851 |
Selejtezés | 1897-től |
Darabszám | 4 db |
Műszaki adatok | |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 738 mm |
Futókerék-átmérő | 1 106 mm |
Ütközők közötti hossz | 7 540 mm |
Magasság | 4 530 mm |
Szélesség | 2 345 mm |
Teljes tengelytávolság | 4 425 mm |
Üres tömeg | 21,84 t |
Szolgálati tömeg | 24,472 t |
Tapadási tömeg | 15,792 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1B-n2 |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 342 mm |
Dugattyú lökethossza | 579 mm |
Gőznyomás | 6,5 atm |
Tűzcsövek | |
Száma | 140 |
Rostélyfelület | 1,4 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 6,18 m² |
Forrfelület | 87,9 m² |
Tapadósúlyból számított vonóerő | 24,78 kN |
Sablon • Wikidata • Segítség |
Az SöStB Somorja - Cserhát négy szerkocsisgőzmozdony-sorozata volt a cs. kir. Délkeleti Államvasútnak (SöStB).
A SöStB ezzel a négy mozdonnyal növelte az 1B építésű személyvonati mozdonyállományát. A mozdonyokat 1851-ben szállította a WRB mozdonygyára és a SOMORJA, GALGOCZ, HATVAN, CSERHAT neveket adta nekik, valamint a 61-64 pályaszámokat kapták. A hátsó hajtótengelyt az állókazán mögé került, ami a nagyon kedvező futási tulajdonságokat eredményezett. A mozdonyok belsőkeretesek voltak kívül felszerelt hengerekkel. A vezérlés a kereten belül volt elhelyezve. A kazán a hazai szénfajtákra volt méretezve.
Amikor 1855-ben a SöStB-t az ÁVT megvásárolta, átszámozták a mozdonyokat 88-91 pályaszámokra, majd 1873-túl a 15-18 pályaszámokat kapták. Mind a négy mozdonyt selejtezték 1897-ben.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a SöStB – Somorja bis Cserhat című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Irodalom
- Lokomotiv-Typen der k.k. landesbef. Maschinen-Fabrik in Wien der priv. österreichisch-ungarischen Staats-Eisenbahn-Gesellschaft. Bécs: M. Engel & Sohn, k.k. Hof-Buchdruckerei und Hof-Lithographie. 1888.
- Ungarische Lokomotiven und Triebwagen. Szerk. Mihály Kubinszky. Budapest: Akadémiai Kiadó. 1975. ISBN 963-05-0125-2
Külső hivatkozás
- A típus története számokban (németül)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.