Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

KFNB – Nestor - Ariadne, Bihar - Üllö, Jason II
 
KFNB – Nestor - Ariadne, Bihar - Üllö, Jason II
KFNB „NESTOR“ - „ARIADNE“, „BIHAR“ - „Üllö“, „JASON II“
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés2-4-0
Hajtókerék-átmérő1 581 mm
Futókerék-átmérő1 120 mm
Teljes tengelytávolság3 319 mm
Üres tömeg27,0 t
Szolgálati tömeg29,0 t
Tapadási tömeg19,0 t
Gőzvontatás
Jelleg1B n2
Hengerek
Átmérője395 mm
Dugattyú lökethossza580 mm
Gőznyomás5,4 at
Sugárzó fűtőfelület6,70 m²
Csőfűtőfelület74,90 m²
SablonWikidataSegítség

A NESTOR-ARIADNE, BIHAR-ÜLLŐ és a JASONII egy személyvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a Kaiser Ferdinands-Nordbahn-nál (KFNB).

KFNB „Juno“

Valamennyi mozdonyt (a BIHAR - ÜLLÉS szállítási sorozat kivételével) 1846 és 1851 között a Bécs-Gloggnitz Vasút bécsi mozdonygyára építette a KFNB-nek 1B tengelyelrendezéssel. Ez volt a gyár vezetőjének, John Haswellnek az első próbálkozása a tipizálásra. Ezeknek a mozdonyoknak több eleme megegyezett az AUSTRIAII -SALAMANDER tehervonati sorozat mozdonyaiéval.

A mozdonyoknak továbbfejlesztett Stephenson hosszkazánjuk volt, belsőkeretesek voltak, kívül vízszintesen elhelyezett gőzhengerekkel. A kerekeken ellensúlyok voltak és a hajtókerekek elé már homokszóró került. 1853 és 1865 között valamennyi mozdony nagyobb kazánt kapott. 1866-ban valamennyi mozdonyt felújítottak, új kazánokat kaptak és további átépítések is történtek, mivel eredetileg a mozdonyok egyes részletekben eltértek egymástól. A táblázatban az eredeti méretek találhatóak.

1856-ban a KFNB megvásárolta a Magyar Középponti Vasút (MKpV) (Ungarischen Zentralbahn, UZB) BIHAR -ÜLLŐ mozdonysorozatát (lásd: MKpV Czegléd - Bihar)

Később ezek a mozdonyok képezték a KFNB IIIa sorozatot.

A NAGYMAROS-t 1879-ben 1B n2v jellegű kompaund gőzmozdonnyá építették át, ám nem voltak megelégedve vele, így 1881-ben visszaalakították ikergépezetűvé.

A MINERVA kiskerekű tehervonati mozdonnyá lett átépítve és 289.13 pályaszámmal még a BBÖ állományába is bekerült, ahol 1924-ben selejtezték. A többi mozdony 1881 és 1900 között lett kivonva a szolgálatból.

Fordítás

Ez a szócikk részben vagy egészben a KFNB – Nestor bis Ariadne, Bihar bis Üllö, Jason II című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/KFNB_–_Nestor_-_Ariadne,_Bihar_-_Üllö,_Jason_II
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.






A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.