A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KFNB – Nestor - Ariadne, Bihar - Üllö, Jason II | |
KFNB „NESTOR“ - „ARIADNE“, „BIHAR“ - „Üllö“, „JASON II“ | |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 2-4-0 |
Hajtókerék-átmérő | 1 581 mm |
Futókerék-átmérő | 1 120 mm |
Teljes tengelytávolság | 3 319 mm |
Üres tömeg | 27,0 t |
Szolgálati tömeg | 29,0 t |
Tapadási tömeg | 19,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1B n2 |
Hengerek | |
Átmérője | 395 mm |
Dugattyú lökethossza | 580 mm |
Gőznyomás | 5,4 at |
Sugárzó fűtőfelület | 6,70 m² |
Csőfűtőfelület | 74,90 m² |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A NESTOR-ARIADNE, BIHAR-ÜLLŐ és a JASONII egy személyvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a Kaiser Ferdinands-Nordbahn-nál (KFNB).
Valamennyi mozdonyt (a BIHAR - ÜLLÉS szállítási sorozat kivételével) 1846 és 1851 között a Bécs-Gloggnitz Vasút bécsi mozdonygyára építette a KFNB-nek 1B tengelyelrendezéssel. Ez volt a gyár vezetőjének, John Haswellnek az első próbálkozása a tipizálásra. Ezeknek a mozdonyoknak több eleme megegyezett az AUSTRIAII -SALAMANDER tehervonati sorozat mozdonyaiéval.
A mozdonyoknak továbbfejlesztett Stephenson hosszkazánjuk volt, belsőkeretesek voltak, kívül vízszintesen elhelyezett gőzhengerekkel. A kerekeken ellensúlyok voltak és a hajtókerekek elé már homokszóró került. 1853 és 1865 között valamennyi mozdony nagyobb kazánt kapott. 1866-ban valamennyi mozdonyt felújítottak, új kazánokat kaptak és további átépítések is történtek, mivel eredetileg a mozdonyok egyes részletekben eltértek egymástól. A táblázatban az eredeti méretek találhatóak.
1856-ban a KFNB megvásárolta a Magyar Középponti Vasút (MKpV) (Ungarischen Zentralbahn, UZB) BIHAR -ÜLLŐ mozdonysorozatát (lásd: MKpV Czegléd - Bihar)
Később ezek a mozdonyok képezték a KFNB IIIa sorozatot.
A NAGYMAROS-t 1879-ben 1B n2v jellegű kompaund gőzmozdonnyá építették át, ám nem voltak megelégedve vele, így 1881-ben visszaalakították ikergépezetűvé.
A MINERVA kiskerekű tehervonati mozdonnyá lett átépítve és 289.13 pályaszámmal még a BBÖ állományába is bekerült, ahol 1924-ben selejtezték. A többi mozdony 1881 és 1900 között lett kivonva a szolgálatból.
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a KFNB – Nestor bis Ariadne, Bihar bis Üllö, Jason II című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.