A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KFNB Ve kkStB 159 ČSD 334.0 sorozat | |||
---|---|---|---|
Műszaki adatok | |||
Pályaszám: | 511, 512 | 513, 514, 519–524 | 515–518 |
Jelleg: | C n2v | C n2 | |
Nyomtávolság: | 1 435 mm | ||
Hossz: | 8 803 mm | ||
Hossz szerkocsival: | 15 403 mm | ||
Magasság: | 4 570 mm | ||
Hajtókerék-átmérő: | 1 400 mm | ||
Csatolt kerekek tengelytávolsága: | 3 500 mm | ||
Össztengelytávolság: | 3 500 mm | ||
Tengelytávolság szerkocsival: | 10 695 mm | ||
Üres tömeg: | 38,0 t | 37,9 t | |
Tapadási tömeg: | 42,0 t | 41,4 t | |
Szolgálati tömeg: | 42,0 t | 41,4 t | |
Szolgálati tömeg szerkocsival: | 74,3 t | 73,6 t | |
Csőfűtőfelület: | 117,5 m² | 124,0 m² | |
Sugárzó fűtőfelület: | 9,50 m² | ||
Rostélyfelület: | 2,20 m² | ||
Gőznyomás: | 12,0 at | ||
Kisnyomású henger átmérője: | 740 mm | - | |
Nagynyomású henger átmérője: | 480 mm | - | |
Hengerek átmérője: | - | 460 | |
Dugattyúlöket: | 660 mm | ||
Szerkocsi típusa | 47 | ||
Vízkészlet: | 12,0 m³ | ||
Tüzelőanyagkészlet: | 7,5 m³ |
A kkStB 159 egy tehervonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. österreichische Staatsbahn, kkStB), amely mozdonyok eredetileg a Ferdinánd császár Északi Vasúté (Kaiser Ferdinands Nordbahn, KFNB) voltak.
A KFNB Ve sorozat mozdonyainak úgynevezett gyorstehervonatokatokat kellett továbbítaniuk. A Bécsújhelyi Mozdonygyár 1890 és 1891-ben szállította ezt a 14 db C tengelyelrendezésű mozdonyt. Közülük négy ikergépes, a többi kompaund rendszerű volt. Az ikergépesek nem váltak be, ezért hamarosan átsorolták őket a KFNB VIII sorozatba. Az ikergépes mozdonyok azután Ostravába kerültek, ahol tolató- és szállítószolgálatot láttak el a szénbányákban.
A kkStB az államosítással hozzá került KFNB Ve sorozatú mozdonyokat a 159 sorozatába osztotta be. Az ikergépesek 159.01-04, a kompaundok pedig 159.11-20 pályaszámokat kaptak.
Az első világháború után valamennyi 159 sorozatú mozdony a Csehszlovák Államvasutakhoz (ČSD) került a ČSD 334.0 sorozatba. 1962-ig selejtezték őket.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 159 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Alfred Horn: Die Kaiser-Ferdinands-Nordbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 2, Bohmann Verlag, 1970
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978, ISBN 3-900134-40-5
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.