A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KFNB VI | |
KFNB VI | |
Műszaki adatok | |
Nyomtávolság | 1435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1186 mm |
Teljes tengelytávolság | 3100 mm |
Tapadási tömeg | 41,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | C n2t |
Sablon • Wikidata • Segítség | |
A mozdonyok részletes műszaki adatai a táblázatban találhatók |
A kkStB 67 sorozat és a kkStB 167 sorozat tehervonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. Staatsbahn, kkStB), amely mozdonyok eredetileg a Ferdinánd császár Északi Vasúté (Kaiser Ferdinands Nordbahn, KFNB)voltak.
A mozdonyok részletes műszaki adatai | ||
---|---|---|
KFNB VI kkStB 67 sorozat kkStB 167 sorozat ČSD 304.0 sorozat ČSD 304.1 sorozat | ||
Műszaki adatok | ||
Pályaszám: | 387–390 kkStB 67.01-04 CSD 304.01-03 |
385, 386 kkStB 167.01-02 CSD 304.101 |
Gyártó: | Bécsújhely | Floridsdorf |
Darabszám: | 4 | 2 |
Gyártásban: | 1873 | 1880 |
Jelleg: | C n2t | |
Hossz: | 9130 mm | 9435 mm |
Magasság: | 4190 mm | 4186 mm |
Hajtókerék-átmérő: | 1186 mm | |
Csatolt kerekek tengelytávolsága: | 3100 mm | |
Össztengelytávolság: | 3100 mm | |
Üres tömeg: | 32,0 t | |
Tapadási tömeg: | 41,0 t | |
Szolgálati tömeg: | 41,0 t | |
Hengerek száma: | 2 | |
Hengerátmérő: | 410 mm | 434 mm |
Dugattyúlöket: | 632 mm | |
Csőfűtőfelület: | 84,5 m² | 89,8 m² |
Sugárzó fűtőfelület: | 6,30 m² | 6,10 m² |
Rostélyfelület: | 1,50 m² | |
Gőznyomás: | 11,0 at | 10,3 at |
Vízkészlet: | 4,0 m³ | 4,6 m³ |
Tüzelőanyagkészlet: | 1,6 m³ | 2,1 m³ |
Története
A KFNB a VI sorozat mozdonyait a Mährisch Ostrau–Dombrau bányavasútnál állították szolgálatban. A Bécsújhelyi Mozdonygyár 1873-ban szállította ezt a 4 db C tengelyelrendezésű mozdonyt a KFNB-nek. A mozdonyok 387-390 pályaszámokat és a MICHALKOWITZ, PECHNIK, JAWORZNO, HRANECZNIK neveket kapták. 1880-ban a Floridsdorfi Mozdonygyár is szállított két hasonló mozdonyt, amit szintén a VI sorozatba osztottak be 385 és 386 pályaszámokon, valamint a HERMENEGILD és PETERSWALD nevekkel.
A KFNB államosításakor a kkStB a bécsújhelyi mozdonyokat a 67 sorozatba, a floridsdorfiakat pedig a 167 sorozatba osztotta be.
Az első világháború után valamennyi 67 és 167 sorozatú mozdony a Csehszlovák Államvasutakhoz (ČSD) került, előbbiek a ČSD 304.0 sorozatba, utóbbiak a ČSD 304.1 sorozatba. A 304.101-et 1925-ben a Kromerzsízsi Cukorgyár, a 304..102-t 1920-ban a Grußbach/Schönau Cukorgyár vásárolta meg. Előbbit 1963-ban, utóbbit 1968-ban selejtezték.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 67 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. Az eredeti szócikk forrásai szintén ott találhatóak.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Alfred Horn: Die Kaiser-Ferdinands-Nordbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 2, Bohmann Verlag, 1970
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978, ISBN 3-900134-40-5
- Johann Blieberger, Josef Pospichal: Enzyklopädie der kkStB-Triebfahrzeuge, Band 3. Die Reihen 61 bis 380. bahnmedien.at, 2010, ISBN 978-3-9502648-6-9
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.