A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 191 sorozat | |
KFNB IX kkStB 191 sorozat ČSD 300 sorozat | |
Pályaszám | |
KFNB IX 907-908 kkStB 191.01-02 ČSD 300.001-002 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Bécsújhelyi Mozdonygyár |
Gyártásban | 1888 |
Darabszám | 2 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-6-4T |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 000 mm |
Futókerék-átmérő | 800 mm |
Hossz | 10 080 mm |
Magasság | 4 000 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2 700 mm |
Teljes tengelytávolság | 6 500 mm |
Üres tömeg | 29,0 t |
Szolgálati tömeg | 28,0 t |
Tapadási tömeg | 23,6 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | C2 n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 370 mm |
Dugattyú lökethossza | 460 mm |
Gőznyomás | 12 bar |
Rostélyfelület | 1,36 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 5,70 m² |
Csőfűtőfelület | 64,80 m² |
Vízkészlet | 5,5 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 1,5 m³ szén |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStB 191 sorozat egy szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál ( kaiserlich-königlichen Staatseisenbahnen Österreichs, kkStB).
A két mozdonyt eredetileg a KFNB (Kaiser Ferdinands-Nordbahn) szerezte be a Bielitz–Kalwarya HÉV számára, mivel gyenge hídjain csak 8 t tengelynyomás volt megengedve. Azon kívül követelmény volt még a szűk pályaívekben bővelkedő vonalon az 50 km/h sebesség elérése, így a kkStB 197 sorozat nem volt használható. A bécsújhelyi gyár ezért tervezte meg ezeket a mozdonyokat, mely tengelyelrendezés szokatlan volt Ausztriában. Mindkét mozdonyt 1888-ban készítették.
A mozdonyok megfeleltek az elvárásoknak, de a kisiklás veszélye miatt csökkenteni kellett a maximális sebessége 50 km/h-ról 35 km/h -ra. Valószínűleg emiatt 1910 után Lundenburg-ba helyezték át a két mozdonyt, ahol a 97.253 –el együtt biztosította a forgalmat a Saitz-Goding HÉV-en. Dzieditz–ben az 564,01-03. mozdonyok utódjai lettek.
Az első világháború után mindkét mozdony a Csehszlovák Államvasutakhoz került ČSD 300.001-002 pályaszámon, ahol 1929-ben selejtezték őket.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 191 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. Az eredeti szócikk forrásai szintén ott találhatóak.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Alfred Horn: Die Kaiser-Ferdinands-Nordbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 2, Bohmann Verlag, 1970
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.