Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

KkStB 191 sorozat
 
KkStB 191 sorozat
KFNB IX
kkStB 191 sorozat
ČSD 300 sorozat
Pályaszám
KFNB IX 907-908
kkStB 191.01-02
ČSD 300.001-002
Általános adatok
GyártóBécsújhelyi Mozdonygyár
Gyártásban1888
Darabszám2 db
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés0-6-4T
Nyomtávolság1 435 mm
Hajtókerék-átmérő1 000 mm
Futókerék-átmérő800 mm
Hossz10 080 mm
Magasság4 000 mm
Csatolt kerekek tengelytávolsága2 700 mm
Teljes tengelytávolság6 500 mm
Üres tömeg29,0 t
Szolgálati tömeg28,0 t
Tapadási tömeg23,6 t
Gőzvontatás
JellegC2 n2t
Hengerek
Száma2
Átmérője370 mm
Dugattyú lökethossza460 mm
Gőznyomás12 bar
Rostélyfelület1,36 m²
Sugárzó fűtőfelület5,70 m²
Csőfűtőfelület64,80 m²
Vízkészlet5,5 m³
Tüzelőanyag-készlet1,5 m³ szén
SablonWikidataSegítség

A kkStB 191 sorozat egy szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál ( kaiserlich-königlichen Staatseisenbahnen Österreichs, kkStB).

A két mozdonyt eredetileg a KFNB (Kaiser Ferdinands-Nordbahn) szerezte be a Bielitz–Kalwarya HÉV számára, mivel gyenge hídjain csak 8 t tengelynyomás volt megengedve. Azon kívül követelmény volt még a szűk pályaívekben bővelkedő vonalon az 50 km/h sebesség elérése, így a kkStB 197 sorozat nem volt használható. A bécsújhelyi gyár ezért tervezte meg ezeket a mozdonyokat, mely tengelyelrendezés szokatlan volt Ausztriában. Mindkét mozdonyt 1888-ban készítették.

A mozdonyok megfeleltek az elvárásoknak, de a kisiklás veszélye miatt csökkenteni kellett a maximális sebessége 50 km/h-ról 35 km/h -ra. Valószínűleg emiatt 1910 után Lundenburg-ba helyezték át a két mozdonyt, ahol a 97.253 –el együtt biztosította a forgalmat a Saitz-Goding HÉV-en. Dzieditz–ben az 564,01-03. mozdonyok utódjai lettek.

Az első világháború után mindkét mozdony a Csehszlovák Államvasutakhoz került ČSD 300.001-002 pályaszámon, ahol 1929-ben selejtezték őket.

Fordítás

  • Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 191 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. Az eredeti szócikk forrásai szintén ott találhatóak.

További információk

Irodalom

  • Alfred Horn: Die Kaiser-Ferdinands-Nordbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 2, Bohmann Verlag, 1970
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/KkStB_191_sorozat
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.






A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.