A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 394 sorozat | |
kkStB 394 sorozat SB 102 sorozat FS 826 sorozat JDŽ 151 sorozat PKP TKh14 sorozat | |
Pályaszám | |
kkStB 394.41–43 / kkStB 394.44–47 SB 102 1–4 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Floridsdorf |
Gyártásban | 1895–1903 / 1891 |
Darabszám | 7 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-6-0T |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 40 km/h |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2630 mm |
Teljes tengelytávolság | 2630 mm |
Üres tömeg | 23,7 t |
Szolgálati tömeg | 32,7 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | C n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 380 mm / 360 mm |
Dugattyú lökethossza | 520 mm |
Gőznyomás | 12 kg/cm² / 11 kg/cm² |
Tűzcsövek | |
Száma | 172 |
Rostélyfelület | 1,25 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 5,0 m² |
Csőfűtőfelület | 75,0 m² |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStB 394 sorozat egy szertartályosgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. österreichische Staatsbahnen, kkStB), amely mozdonyok eredetileg különböző magánvasutaktól származtak.
Az ebbe a sorozatba beosztott mozdonyokat a Floridsdorfi Mozdonygyár szállította 1891 és 1903 között. A mozdonyok az eltérő alkalmazások következtében egyes méreteikben kissé eltértek egymástól (lásd a táblázatban). Gazdaságos helyi forgalom céljára tervezték őket. A 394.41-43 Lemberg (Kleparów)–Jaworów HÉV tulajdonú mozdonyok gépezete burkolt volt, mivel a HÉV vonalai egy része az utcákon vezetett. A 394.44-47 pályaszámú mozdonyokat eredetileg a Stájerországi Cilli–Wöllan HÉV vásárolta, amely a AUSTRIA, STYRIA, GUNDACKER és THERESE neveket adta nekik. A HÉV vonalait később a Déli Vasút üzemeltette, amely a mozdonyokat a DV/SB 102 sorozatba osztotta és az 1-4 pályaszámokkal látta el.
1918 után a mozdonyok egy része Olaszországba az FS 826 sorozatba, másik része Jugoszláviába a JDŽ 151-020 és 021 pályaszámok alá, továbbá Lengyelországba a PKP TKh14 sorozatba kerültek.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 394 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. Az eredeti szócikk forrásai szintén ott találhatóak.
További információk
- Egy kép a mozdonyról[halott link]
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k. k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen nach dem Stande vom 30. Juni 1917, 14. Auflage, Verlag der k. k. österreichischen Staatsbahnen, Wien, 1918
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich, Verlag Slezak, 1979, ISBN 3-900134-41-3
- Johann Blieberger, Josef Pospichal: Enzyklopädie der kkStB-Triebfahrzeuge, Band 4: Die Reihen 83 bis 100, Schmalspur- und nicht mit Dampf betriebene Bauarten. bahnmedien.at, 2011, ISBN 978-3-9502648-8-3
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.