Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

KkStB Cv sorozat
 
KkStB Cv sorozat
kkStB Cv sorozat
PKP D8 sorozat
Pályaszám
kkStB Cv 1–4,
PKP D8-811–812
Általános adatok
GyártóKrauss/Linz
Gyártásban1908, 1912
DarabszámkkStB: 4
PKP: 2 (kkStB-től) db
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés0-8-0T
Nyomtávolság760 mm
Hajtókerék-átmérő640 mm
Engedélyezett legnagyobb sebesség25 km/h
Kapcsolókészülékek közötti hossz6 226 mm
Magasság3 343 mm
Szélesség2 386 mm
Csatolt kerekek tengelytávolsága2 130 mm
Teljes tengelytávolság2 130 mm
Üres tömeg13,0 / 13,5 t
Szolgálati tömeg17,0 / 17,9 t
Tapadási tömeg14,8 / 15,3 t
Gőzvontatás
JellegD n2vt
Hengerek
Száma2
Nagynyomású henger(ek) átmérője270 mm
Kisnyomású henger(ek) átmérője410 mm
Dugattyú lökethossza340 mm
Gőznyomás13,0 at
Tűzcsövek
Száma75
Rostélyfelület0,71 m²
Sugárzó fűtőfelület3,6 m² (vízborított)
Csőfűtőfelület26,9 m² (vízborított)
Forrfelület30,5 m² (vízborított)
Vízkészlet2,0 m³
Tüzelőanyag-készlet1,6 m³
SablonWikidataSegítség

A kkStB Cv egy keskenynyomközű szertartályosgőzmozdony-sorozat volt az osztrák cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. Staatsbahnen Österreichs, kkStB).

A kkStB vásárolt két négycsatlós mozdonyt a Bukowinaer Lokalbahnen (1908) és a Neue Bukowinaer Lokalbahn (1912) számára. A mozdonyok a Cv sorozatot képezték. Az első két mozdonynak neve is volt: Janosz és Grigorcea. A sorozat neve (Cv) az első honállomás (Czudin) nevének kezdőbetűje és a v utalás a kompaund gépezetre (németül: Verbundlokomotive).

Az első világháború után a Bukowinaer Lokalbahnen két mozdonya (Cv1, Cv2) a KV műhelyébe Stryjbe került, míg a másik kettő a PKP-hoz került a D8 sorozatába D8-811-812 pályaszámok alá. A két PKP gépet 1939-ben a Német Birodalmi Vasút (Deutsche Reichsbahn, DRB) a 99,2561-2562 pályaszámúakra számozta át.

További információk

Irodalom

  • Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k. k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen nach dem Stande vom 30. Juni 1917, 14. Auflage, Verlag der k. k. österreichischen Staatsbahnen, Wien, 1918
  • Walter Krobot, Josef-Otto Slezak, Hans Sternhart: Schmalspurig durch Österreich 1825–1975, 4. Aufl., Verlag Slezak, Wien, 1991, ISBN 3-85416-095-X

Fordítás

Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB Cv című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/KkStB_Cv_sorozat
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.






A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.