A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB Cv sorozat | |
kkStB Cv sorozat PKP D8 sorozat | |
Pályaszám | |
kkStB Cv 1–4, PKP D8-811–812 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Krauss/Linz |
Gyártásban | 1908, 1912 |
Darabszám | kkStB: 4 PKP: 2 (kkStB-től) db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-8-0T |
Nyomtávolság | 760 mm |
Hajtókerék-átmérő | 640 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 25 km/h |
Kapcsolókészülékek közötti hossz | 6 226 mm |
Magasság | 3 343 mm |
Szélesség | 2 386 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2 130 mm |
Teljes tengelytávolság | 2 130 mm |
Üres tömeg | 13,0 / 13,5 t |
Szolgálati tömeg | 17,0 / 17,9 t |
Tapadási tömeg | 14,8 / 15,3 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | D n2vt |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Nagynyomású henger(ek) átmérője | 270 mm |
Kisnyomású henger(ek) átmérője | 410 mm |
Dugattyú lökethossza | 340 mm |
Gőznyomás | 13,0 at |
Tűzcsövek | |
Száma | 75 |
Rostélyfelület | 0,71 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 3,6 m² (vízborított) |
Csőfűtőfelület | 26,9 m² (vízborított) |
Forrfelület | 30,5 m² (vízborított) |
Vízkészlet | 2,0 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 1,6 m³ |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStB Cv egy keskenynyomközű szertartályosgőzmozdony-sorozat volt az osztrák cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. Staatsbahnen Österreichs, kkStB).
A kkStB vásárolt két négycsatlós mozdonyt a Bukowinaer Lokalbahnen (1908) és a Neue Bukowinaer Lokalbahn (1912) számára. A mozdonyok a Cv sorozatot képezték. Az első két mozdonynak neve is volt: Janosz és Grigorcea. A sorozat neve (Cv) az első honállomás (Czudin) nevének kezdőbetűje és a v utalás a kompaund gépezetre (németül: Verbundlokomotive).
Az első világháború után a Bukowinaer Lokalbahnen két mozdonya (Cv1, Cv2) a KV műhelyébe Stryjbe került, míg a másik kettő a PKP-hoz került a D8 sorozatába D8-811-812 pályaszámok alá. A két PKP gépet 1939-ben a Német Birodalmi Vasút (Deutsche Reichsbahn, DRB) a 99,2561-2562 pályaszámúakra számozta át.
További információk
- Kép a Cv1 pályaszámú mozdonyról
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k. k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen nach dem Stande vom 30. Juni 1917, 14. Auflage, Verlag der k. k. österreichischen Staatsbahnen, Wien, 1918
- Walter Krobot, Josef-Otto Slezak, Hans Sternhart: Schmalspurig durch Österreich 1825–1975, 4. Aufl., Verlag Slezak, Wien, 1991, ISBN 3-85416-095-X
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB Cv című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.