A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 7 sorozat | |
KEB A III kkStB 7 sorozat BBÖ 7 sorozat | |
Pályaszám | |
KEB 6, 7, 13, 29, 30, 39, 46, 207 kkStB 7.01–08 BBÖ 7.01–04, 06, 08 | |
Általános adatok | |
Gyártó | StEG |
Gyártásban | 1879–1880 |
Selejtezés | 1929-ig |
Darabszám | 8 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 2-4-0 |
Nyomtávolság | 1435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 900 mm |
Futókerék-átmérő | 1 264 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 80 km/h |
Hossz | 8906 mm |
Magasság | 4550 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2350 mm |
Teljes tengelytávolság | 4400 mm |
Üres tömeg | 37,3 t |
Szolgálati tömeg | 42,0 t |
Tapadási tömeg | 27,8 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1B n2 |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 435 mm |
Dugattyú lökethossza | 632 mm |
Gőznyomás | 10 at |
Tűzcsövek | |
Száma | 166 |
Rostélyfelület | 2,42 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 9,00 m² |
Csőfűtőfelület | 103,70 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 8, 10, 18, 22, 31, 34, 36, 40, 66 |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStB 7 sorozat egy gyorsvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt az cs. kir. osztrák Államvasutaknál ( k.k. österreichischen Staatsbahnen, kkStB), amely mozdonyok eredetileg az Erzsébet császárné vasúttól (Kaiserin Elisabeth-Bahn, KEB) származtak.
A KEB ezt a nyolc db 1B tengelyelrendezésű gyorsvonati mozdonyt 1879–1880-ban szerezte be a StEG mozdonygyárától (StEG 69 típus). A KEB a 6, 7, 13, 29, 30, 39, 46 és 207 pályaszámokat, továbbá a MELK, TRAISEN, PENZING, SEITENSTETTEN, HAAG, KREMSMÜNSTER, FÜNFHAUS, GREIN neveket adta nekik. A kkStB-től az államosításkor a 7.01-08 pályaszámokat kapták
Az első világháború után az összes 7 sorozatú mozdony az Osztrák Szövetségi Vasutakhoz Biundesbahnen Österreiche, BBÖ) került megtartva sorozat és pályaszámát. 1929-ig selejtezték őket
Végezetül meg kell jegyezni, hogy a Galizischen Carl Ludwig-Bahn-tól származó kkStB 7.21-26 számokat viselő mozdonyokat 1904-ben a 107 sorozatra átszámozták.
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 7 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Irodalom
- Lokomotiv-Typen der k.k. landesbef. Maschinen-Fabrik in Wien der priv. österreichisch-ungarischen Staats-Eisenbahn-Gesellschaft. Bécs: M. Engel & Sohn, k.k. Hof-Buchdruckerei und Hof-Lithographie. 1888.
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918. Bécs: Verlag Slezak. 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Helmut Griebl, Josef Otto Slezak, Hans Sternhart: BBÖ Lokomotiv-Chronik 1923–1938. Bécs: Verlag Slezak. 1985. ISBN 3-85416-026-7
- Bernhard Schmeiser: Lokomotiven von Haswell, StEG und Mödling 1840–1929 (Nachdruck). Bécs: Verlag Slezak. 1992. ISBN 3-85416-159-X
- Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich. Bécs: Verlag Slezak. 1979. ISBN 3-900134-41-3
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.