A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
CLB IId | |
CLB IId,e kkStB 22 | |
Pályaszám | |
CLB IId 1–4, 14, 21–23, 33, 37 CLB IIe 15, 18, 20, 25, 26, 30, 35, 40 kkStB 22.31–48 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Esslingeni Gépgyár |
Gyártásban | 1870–1871, 1878, 1882 |
Darabszám | CLB IId: 10 CLB IIe: 8 kkStB: 18 (CLB-től) db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 2-4-0 |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 574 mm |
Futókerék-átmérő | 1 258 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 55 km/h |
Teljes tengelytávolság | 3 320 mm |
Üres tömeg | 33,4 t |
Szolgálati tömeg | 38,1 t |
Tapadási tömeg | 25,9 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1B n2 |
Tengelytávolság szerkocsival | 10 395 mm |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 395 mm |
Dugattyú lökethossza | 632 mm |
Gőznyomás | 10 atm |
Tűzcsövek | |
Száma | 165 |
Rostélyfelület | 1,64 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 7,50 m² |
Csőfűtőfelület | 111,50 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 20, 24 |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A CLB IId és a CLB IIe gyorsvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozatok voltak a Galizische Carl Ludwig-Bahn-nál (CLB).
1870 és 1871 között a CLB 18 db 1B tengelyelrendezésű mozdonyt vásárolt az Esslingeni Gépgyártól, továbbá 1878 és 1882 között a Bécsújhelyi Mozdonygyártól. Ezeket a IId és IIe sorozatba osztották be. Az 1882-es államosítás után az osztrák cs. kir. Államvasutak (k.k. österreichischen Staatsbahnen, kkStB) ezeket saját pályaszámrendszerében 22.31-48 pályaszámokra számozta át. 1892-ben kazáncserét hajtottak végre rajtuk. A táblázat adatai ezekre a kazánokra vonatkoznak.
A IId sorozatú gépek nevei a következők voltak: LWÓW, KRAKÓW, JANÓW, LUBIÉN, GROM, PODOLE, ISKRA, WULKA, POŁOT és LIPZ.
1917-re mindössze három db volt csupán a kkStB állományában. Ezek a háború zűrzavarában eltűntek. Kettő valószínűleg a Lengyel Államvasutakhoz, egy Oroszországba került.
Végezetül meg kell jegyezni, hogy a 22 sorozatba még a Kronprinz Rudolf-Bahn-tól (KRB) származó gyorsvonati mozdonyok is tartoztak 22.01-04 pályaszámokkal. Ezeket 1905-ben a átszámozták 122 sorozatra (122.01-04). Ugyanígy az eredetileg KRB 10.01-09 és a kkStB 22.11-19 pályaszámú mozdonyok szintén átszámozásra kerültek 122.11-19-re.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a CLB IId című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k.k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen nach dem Stande vom 30. Juni 1917. Bécs: Verlag der k.k. österreichischen Staatsbahnen. 1918.
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918. Bécs: Verlag Slezak. 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich. Bécs: Verlag Slezak. 1979. ISBN 3-900134-41-3
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.