Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

OMÁV 36.5
 
StEG 36.5
kkStB 109 sorozat
BBÖ 109 sorozat
Pályaszám
StEG 3651–3664
kkStB 109.01–14
BBÖ 109.01–14
Általános adatok
GyártóLokomotivfabrik der StEG
Gyártásban1902, 1904
Selejtezés1934-ig
Darabszám14 db
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés4-6-0
Nyomtávolság1435 mm
Hajtókerék-átmérő1820 mm
Futókerék-átmérő1025 mm
Engedélyezett legnagyobb sebesség80 km/h km/h
Hossz11 783 mm
Magasság4526 mm
Csatolt kerekek tengelytávolsága4200 mm
Teljes tengelytávolság8680 mm
Üres tömeg58,4 t t
Szolgálati tömeg64,9 t t
Tapadási tömeg42,5 t t
Gőzvontatás
Jelleg2'C n4v
Hengerek
Nagynyomású henger(ek) átmérője350 mm
Kisnyomású henger(ek) átmérője580 mm
Dugattyú lökethossza650 mm
Gőznyomás13 atm
Tűzcsövek
Száma231
Rostélyfelület3,1 m2
Sugárzó fűtőfelület12,8 m2
Csőfűtőfelület173,2 m2
Szerkocsi
Típusa72
SablonWikidataSegítség

A StEG 36.5 egy gyorsvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt az osztrák-magyar Államvasutaknál (österreichisch-ungarischen Staatseisenbahngesellschaft, StEG).

Mivel a vonatok súlyai egyre nőttek a két kapcsolt kerékpárú StEG 26 sorozatú gépek már nem voltak elég erősek ahhoz, hogy továbbítsák őket, így a StEG 14 db 2C tengelyelrendezésű gyorsvonati mozdonyt épített a saját mozdonygyárában. A négyhengeres kompaund mozdonyokat 1902-ben (10 db) és 1904-ben (négy db) szállították. A mozdonyokat a 36.5 sorozatba osztották és a Bécs Keleti pályaudvarra állomásították.

A StEG 1909-es államosításakor a cs. kir. Államvasutak (k.k. österreichischen Staatsbahnen, kkStB) a 109 sorozatba osztotta őket. Ezek a mozdonyok váltották fel a 406 sorozatot az Orient expressznél és előfogatoltak gyorsvonatokat BécsPozsony és Bécs—Brünn között.

Az első világháború után a mozdonyok változatlan pályaszámokkal az Osztrák Szövetségi Vasutakhoz (Österreiche Bundesbahnen, BBÖ) kerültek, ahol az utolsót a sorozatból 1934-ben selejtezték.

Fordítás

  • Ez a szócikk részben vagy egészben a StEG 36.5 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.

További információk

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/OMÁV_36.5
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.

Source: OMÁV_36.5





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.