A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 197 sorozat | |
KFNB IX kkStB 197 sorozat ČSD 310.1 sorozat ČSD 310.9 sorozat ÖBB 389 sorozat | |
Pályaszám | |
KFNB 911-913, 916-919, 921-957 kkStB 197.01-43 ČSD 310.101-140 DRB 98.7711-31 ÖBB 389.01 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Floridsdorf, Bécsújhely |
Gyártásban | 1888-1905 |
Selejtezés | 1955-ig |
Darabszám | KFNB: 43 kkStB: 43 (KFNB-től) ČSD: 40 (kkStB-től) DRB: 30 (ČSD-től) öBB: 1 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-6-0T |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 000 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 40 km/h |
Hossz | 7 500 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2 700 mm |
Teljes tengelytávolság | 2 700 mm |
Üres tömeg | 20,0 t |
Szolgálati tömeg | 25,5 t |
Tapadási tömeg | 23,6 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | C n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 320 mm |
Dugattyú lökethossza | 460 mm |
Gőznyomás | 12 kg/cm² |
Tűzcsövek | |
Száma | 123 |
Rostélyfelület | 1,07 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 3,80 m² / 5,00 m² |
Csőfűtőfelület | 49,00 m² |
Vízkészlet | 3,0 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 1,1 m³ szén |
A Wikimédia Commons tartalmaz KkStB 197 sorozat témájú médiaállományokat. | |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStB 197 sorozat egy szertartályosgőzmozdony-sorozat volt az osztrák cs. kir. Államvasutaknál (k.k. österreichische Staatsbahnen, kkStB), amely mozdonyok eredetileg a Ferdinánd Császár Északi Vasúttól (Kaiser-Ferdinands-Nordbahn, KFNB) származtak.
Története
A KFNB 1880 és 1905 között vásárolta ezeket a C tengelyelrendezésű mozdonyokat a floridsdorfi és a bécsújhelyi mozdonygyáraktól. A 43 mozdonyból 33 fővonalon, a többi mellékvonalakon szolgált. Az első mozdonyoknak még neveik is voltak, ám később már csak sorozatmegjelölésük (IX sorozat) és 912-913, 916-919, 921-957 pályaszámaik. A 197.32–35 és 38–39 (ex. 916–917, ex. 912–913 és ex. 918–919) kisebb tűzszekrénnyel készült. Ezek a mozdonyok a Mutenitz–Gaia, Otrokowitz–Zlín és Lundenburg–Eisgrub HÉV-ek vonalain teljesítettek szolgálatot.
A mozdonyok az alábbi szakaszokon szolgáltak még : Drösing–Zistersdorf és Gänserndorf–Marchegg .
Az első világháború után 40 megmaradt mozdony került a Csehszlovák Államvasutakhoz ČSD 310.101-140 pályaszámokon. A 310.103-at, 129-et és 130-at később ČSD 310.901-903 pályaszámokra számozták át. A második világháború során a Német Birodalmi Vasút (DRB) még 30 mozdonyt számozott át a sorozatból 98.7711-7731 pályaszámokra. A DRB azonban hamarosan selejtezte ezeket a mozdonyokat. Az utolsó mozdony 1944-ben üzemi mozdonynak adták el a Böhler-Kapfenberg cégnek. Egy mozdonyt, az egykori 197.38 (ČSD 310.135, DRB 98.7729) pályaszámút 1953-ban még felújítottak és az Osztrák Szövetségi Vasutak az ÖBB 389.01 pályaszámot adta neki, majd 1955. március 2-án selejtezték.
Megőrzött mozdonyok
A sorozatból két mozdonyt sikerült megőrizni az utókornak.
Gyártó | Gyári szám | Pályaszám | Eredeti pályaszám | Állapot | Hely | Státusz |
Bécsújhelyi Mozdonygyár | 4096/98 | ČSD 310.127 | kkStb 197.30 | Üzemképtelen | Prostějov | Kiállítva |
Bécsújhelyi Mozdonygyár | 4326/00 | ČSD 310.134 | kkStb 197.37 | ? | Műszaki Múzeum Brno | ? |
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 197 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Irodalom
- Alfred Horn: Die Kaiser-Ferdinands-Nordbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 2, Bohmann Verlag, 1970
További információk
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.