A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
ÖNWB IIb és IIc kkStB 15 sorozat BBÖ 15 sorozat | ||||
---|---|---|---|---|
Pályaszám: | ÖNWB IIb 1", 2", 4", 7", 9", 12" |
ÖNWB IIc 3", 5", 6", 8", 10", 11" | ||
Darabszám: | 6 | 6 | ||
Gyártó: | Floridsdorf | Wr. Neustadt | ||
Gyártásban: | 1883 | 1887 | ||
Selejtezés: | 1912–1923 | 1923–1925 | ||
Jelleg: | 2'Bn2 | |||
Nyomtávolság: | 1 435 mm | |||
IIb 1886 | IIb 1902 | IIc 1887 | IIc 5" 1902 | |
Hossz: | 8 040 mm | 7 970 mm | 8 265 mm | |
Länge mit Tender: | 13 430 mm | 14 212 mm | 14 505 mm | |
Magasság: | 4 500 mm | |||
Hajtókerék-átmérő: | 1 580 mm | |||
Futókerékátmérő: | 989 mm | |||
Csatolt kerekek tengelytávolsága: | 2 000 mm | |||
Össztengelytávolság: | 5 500 mm | |||
Tengelytávolság szerkocsival: | 10 794 mm | 11 245 mm | 11 538 mm | |
Üres tömeg: | 34,8 t | 35,9 t | 37,5 t | |
tapadási tömeg: | 21,6 t | 22,6 t | 24,5 t | |
Szolgálati tömeg: | 38,0 t | 39,0 t | 40,9 t | |
Szolgálati tömeg szerkocsival: | 58,7 t | 70,1 t | 71,1 t | 62,1 t |
Csőfűtőfelület: | 103,5 m² | 105,2 m² | 101,3 m² | |
Sugárzó fűtőfelület: | 7,0 m² | 7,3 m² | 8,5 m² | |
Rostélyfelület: | 1,81 m² | 1,92 m² | 2,30 m² | |
Gőznyomás: | 10 at | |||
Hengerátmérő: | 410 mm | |||
Dugattyúlöket: | 632 mm | |||
Szerkocsi típusa: | 28 | |||
Vízkészlet: | 5,0 m³ | 7,3 m³ | 4,1 m³ | |
Tüzelőanyagkészlet: | 6,9 m³ | 10,7 m³ | 6,9 m³ | |
Legnagyobb sebesség: | 80 km/h |
A kkStB 15 sorozat egy gyorsvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. Staatsbahnen, kkStB), amelyek eredetileg az Osztrák Északnyugati Vasút (Österreichischen Nordwestbahn, ÖNWB) és a Dél-Északnémet Összekötő Vasút (Süd-Norddeutschen Verbindungsbahn, SNDVB) tulajdonában voltak.
Története
Az 1880-as évek elején (az ÖNWB-nél) a IIa sorozat mozdonyait selejtezni kellett. Ezek pótlására szerezte be 1883-ban a Floridsdorfi Mozdonygyártól a IIb sorozatba a No. 1", 2", 4", 7" (később 3'"), 9" (később 6'") és 12" (később 5'") pályaszámú mozdonyokat, az AUSTRIA II, BOHEMIA II, KÖNIGGRÄTZ II, KÖNIGINHOF II, ISER II és REICHENBERG II nevekkel, továbbá a IIc sorozatba pedig a Bécsújhelyi Mozdonygyártól 1887-ben a No. 8", 10", 11", 6" (később 12'"), 3" (később 7'") és 5" (később 9'") pályaszámúakat, a LIEBENAU II, TURNAU II, TRAUTENAU II, ELBE II, PARDUBITZ II , JOSEFSTADT II nevekkel.
Az utolsó mozdonyon - JOSEFSTADT II – volt, egy Kamperbox. A IIb és IIc sorozat szerkocsija megegyezett. A kerekek és a hengerek méretei a III sorozattal azonosak. Összehasonlítva a sorozat mozdonyait a IIa sorozattal ezek lényegesen erősebbek.
A IIIa-b sorozattal együtt a sorozat mozdonyai gyorsvonatokat továbbítottak a Prága-Trautenau-Parschnitz 154 km hosszú vonalon 5½ alatt, amit csaknem mindig tartottak. Később a IIb-c sorozat mozdonyait Josefstadt és Reichenberg közötti forgalomban használták.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 15 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.