Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

KkStB 289 sorozat
 
KkStB 289 sorozat
KFNB VII
kkStB 289 sorozat
BBÖ 289 sorozat
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés2-4-0T
Nyomtávolság1 435 mm
Hajtókerék-átmérő1 266 mm
Futókerék-átmérő950 mm
Hossz8 834 mm
Magasság4 220 mm
Csatolt kerekek tengelytávolsága? mm
Teljes tengelytávolság3 556 mm
Üres tömeg26,0 t
Szolgálati tömeg33,0 t
Tapadási tömeg21,7 t
Gőzvontatás
Jelleg1B n2t
Hengerek
Száma2
Átmérője395 mm
Dugattyú lökethossza580 mm
Gőznyomás8,6 at
Rostélyfelület1,26 m²
Sugárzó fűtőfelület5,80 m²
Csőfűtőfelület50,30 m²
Vízkészlet4,0 m³
Tüzelőanyag-készlet1,3 m³ szén
A Wikimédia Commons tartalmaz KkStB 289 sorozat témájú médiaállományokat.
SablonWikidataSegítség

A kkStB 289 sorozat egy tehervonati szertartályosgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál ( k.k. Staatsbahnen, kkStB), amely mozdonyok eredetileg a Ferdinánd császár Északi Vasúté (Kaiser Ferdinands Nordbahn, KFNB) voltak.

A KFNB VII sorozat a régi 1B tengelyelrendezésű "Szilézia" osztályú tehervonati mozdonyok átépítésével jött létre, amelyek felszabadultak az új C tengelyelrendezésű Vc sorozatú mozdonyok forgalomba állításával.

Mivel abban az időben hiány volt a tolatómozdonyokban, beszerzés helyett az olcsóbb 1B mozdonyok szertartályossá való átépítése mellett döntöttek. A víztartály mint egy nyereg került a kazánra. Összesen 34 gépet építettek át.

Tolatószolgálatban nagy volt a szén fogyasztásuk, így nem voltak velük megelégedve.

A működési területük Bécs, Lundenburg, Prerau, Ostrava és Krakkó rendezőpályaudvarai voltak.

A KFNB VII sorozatból még 18 db került át a kkStB-hez az államosításkor, ahol a 289 sorozatba lettek beosztva. Az első világháború után még mindig 9 mozdony került át az Osztrák Szövetségi Vasutakhoz a BBÖ 289 sorozatba, ahol 1924-ig eladták vagy leselejtezték valamennyit.

Egy mozdony még üzemképes a sorozatból. Az 1851-ben a WRB Mozdonygyárában John Haswell mintájára épült LICAON, amely 1923-ban került Salzburgba a Stiegl Sörgyárba, ahol kb. 1937-ig volt használatban. 1958-ban kiállították a Linzi Főpályaudvaron. Az Osztrák Vasút megalapítása 150. évfordulója alkalmából rendezett ünnepségek részeként 1987-ben felújították, ma a Strasshofi Vasútmúzeum -ban található. Úgy tartják, ez az egyik legrégebbi működőképes mozdony a világon, de 2004 óta nem fűtötték fel.

Lycaon Árkádia nevezetes királya volt a görög mitológiában.

Fordítás

  • Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 289 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.

Irodalom

További információk

Commons:Category:KFNB Class VII
A Wikimédia Commons tartalmaz KkStB 289 sorozat témájú médiaállományokat.
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/KkStB_289_sorozat
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.






A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.