A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 55 sorozat | |
ÖNWB XIa kkStB 55 sorozat ČSD 324.0 sorozat FS 262 sorozat | |
Pályaszám | |
kkStB 54.01-20 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Floridsdorfi Mozdonygyár |
Gyártásban | 1889 / - |
Átépítés | |
Éve | - / 1889 (IXb kazánnal) |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-6-0 |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 384 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 55 km/h |
Hossz | 8 905 mm |
Magasság | 4 570 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 3 300 mm |
Teljes tengelytávolság | 3300 mm |
Üres tömeg | 36,80 t |
Szolgálati tömeg | 41,40 t |
Tapadási tömeg | 41,40 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | C n2 |
Szolgálati tömeg szerkocsival | 72,40 |
Tengelytávolság szerkocsival | 10 630 mm |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 470 mm |
Dugattyú lökethossza | 632 mm |
Gőznyomás | 10,0 kg/cm² / 12,0 kg/cm² |
Rostélyfelület | 1,91 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 9,0 m² / 8,6 m² |
Csőfűtőfelület | 126,0 m² / 139,6 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 27 |
Vízkészlet | 10,8 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 8,5 m³ |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStB 55 egy tehervonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt az cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. österreichischen Staatsbahnen, kkStB), amely mozdonyok eredetileg az Österreichische Nordwestbahn (ÖNW)–tól származtak.
Az első szállítás ezekből a C tengelyelrendezésű mozdonyokból 1889-ben történt a vasúttársaságnak a Floridsdorfi Mozdonygyárból. A tíz mozdonyt az ÖNWB a XIa sorozatba osztotta, majd a 2414-250 pályaszámokat adta nekik. 1893-ban újabb hat mozdonyt szállított a Floridsdorf, amit XIb sorozatba osztottak és a 215-256 pályaszámokat kapták. További négy mozdony érkezett még Floridsdorfból 1899-ben, melyek a 257-260 pályaszámokat kapták, szintén a XIb sorozatban (egyes források szerint a XIc sorozatban).
Ezeknek a mozdonyoknak a méretei hasonlóak voltak a kkStB 56 sorozat méreteihez. Nagyobb részükre jellemző volt a ferde füstkamrafal.
A sorozat mozdonyai elsősorban Iglau és Nimburg között közlekedtek.
Az államosítás után a kkStB az 56 sorozat 01-20 pályaszámait jelölte ki a mozdonyok számára.
Az első világháború után a PKP-hez és a JDŽ-hez került mozdonyok selejtezve lettek anélkül, hogy ott beszámozták volna őket. Az Olasz Államvasutak a hozzájuk került mozdonyokat az FS 262 sorozatba, a Csehszlovák Államvasutak pedig a nekik juttatottakat a ČSD 324.0 sorozatba osztotta be. Az utolsó ebbe a sorozatba tartozó ČSD mozdonyt 1943-ban eladták ipari mozdonynak, a többit már 1940-ig selejtezték.
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 55 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Irodalom
- Alfred Horn: Die Österreichische Nordwestbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 1, Bohmann Verlag, 1967
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978, ISBN 3-900134-40-5
- Helmut Griebl, ČSD-Dampflokomotiven, Teil 2, Verlag Slezak, Wien, 1969
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)[halott link]
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.