A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 265 sorozat | |
BNB VIb kkStB 265 sorozat ČSD 312.7 sorozat | |
Pályaszám | |
BNB VIb 126/127 kkStB 265.01 / 02 ČSD 312.701 / 702 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Első Cseh- Morva Gépgyár, Prága |
Gyártásban | 1907 |
Szolgálatba állás | 1907 |
Selejtezés | 1949 |
Darabszám | 2 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-6-2T |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 930 mm |
Futókerék-átmérő | 840 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 45 km/h |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2 800 mm |
Teljes tengelytávolság | 4 800 mm |
Üres tömeg | 32,3 t |
Szolgálati tömeg | 44,6 t |
Tapadási tömeg | 35,2 t |
Fékek | |
Típusa | légűrfék |
Gőzvontatás | |
Jelleg | C1'n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 420 mm |
Dugattyú lökethossza | 480 mm |
Gőznyomás | 12 at |
Tűzcsövek | |
Száma | 192 |
Rostélyfelület | 1,66 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 6,1 m² |
Csőfűtőfelület | 79,6 m² |
Forrfelület | 85,7 m² |
Teljesítmény | 347 LE (259 kW) |
Vízkészlet | 7,0 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 4,7 m³ szén |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStB 265 sorozat egy mellékvonali szertartályosgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. österreichische Staatsbahnen, kkStB), amely mozdonyok eredetileg a Böhmische Nordbahn-Gesellschaft-tól (BNB) származtak, ahol a VIb sorozatot képezték és a Böhmisch Leipa-Steinschönau HÉV-en teljesítettek szolgálatot.
Mindkét mozdonyt az Első Cseh- Morva Gépgyárban építették 1907-ben Prágában. A BNB-nél a VIb sorozat 126, 127 pályaszámait kapták. A vasút 1909-es államosításakor a kkStB a 265 sorozatba osztotta be a mozdonyokat 01 és 02 pályaszámokkal.
A mozdonyok egész életútjuk alatt a törzsvasútjukon üzemeltek. A Csehszlovák Államvasutak (ČSD) 1924-ben a ČSD 312.7 sorozatba osztotta be őket. A Német Birodalmi Vasút (Deutsche Reichsbahn, DRB) a második világháború alatt a 90.3 sorozatszámon üzemeltette őket. A ČSD M 131.1 sorozat üzembeállításával a mozdonyokat 1949-ben selejtezték.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 256 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. Az eredeti szócikk forrásai szintén ott találhatóak.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Johann Blieberger, Josef Pospichal: Enzyklopädie der kkStB-Triebfahrzeuge, Band 3. Die Reihen 61 bis 380. bahnmedien.at, 2010, ISBN 978-3-9502648-6-9
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.