Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

KkStB 37 sorozat
 
KkStB 37 sorozat
Dalmatiner Staatsbahn 1–6
kkStB 37 sorozat
JDŽ 121 sorozat
Pályaszám
Dalm. Staatsbahn 1-6
kkStB 3001-3006
kkStB 37.01-06
JDŽ 121-01-04
Általános adatok
GyártóBécsújhelyi Mozdonygyár
Gyártásban1877
DarabszámDalmatiner Staatsbahn: 6
kkStB: 6 (Dalmatiner Staatsbahntól)
Fs: 2 (kkStB-től)
JDŽ: 4 (kkStB-től) db
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés0-6-0
Nyomtávolság1 435 mm
Hajtókerék-átmérő1 065 mm
Engedélyezett legnagyobb sebesség40 km/h
Csatolt kerekek tengelytávolsága2 900 mm
Teljes tengelytávolság2 900 mm
Üres tömeg28,0 t
Szolgálati tömeg31,0 t
Tapadási tömeg31,0 t
Gőzvontatás
JellegC n2
Tengelytávolság szerkocsival9 682 mm
Hengerek
Száma2
Átmérője410 mm
Dugattyú lökethossza610 mm
Gőznyomás9 kg/cm²
Tűzcsövek
Száma158
Rostélyfelület,67 m²
Sugárzó fűtőfelület7,00 m²
Csőfűtőfelület97,00 m²
Szerkocsi
Típusa15
SablonWikidataSegítség

A kkStB 37 sorozat egy tehervonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutak-nál (k.k. österreiche Staatsbahnen, kkStB), amely mozdonyok eredetileg a Dalmatiner Staatsbahn-tól származtak.

A hat mozdonyt 1877-ben szállította a Bécsújhelyi Mozdonygyár a Dalmatiner Staatsbahn-nak. Ezek már 1886-ban új kazánokat kaptak.

A mozdonyok C tengelyelrendezésűek voltak és a Dalmatiner Staatsbahn-nál az 1-6 pályaszámokat kapták meg. Az 1885-ös államosítás után a kkStB előbb a 3001-3006, majd 1992-től a 3701-3706, végül 1905-től a 37.01-06 pályaszámokat adta nekik. Ezek a mozdonyok kisebbek és gyöngébbek voltak a kkStB háromcsatlós mozdonyainál.

Az első világháború után a megmaradt mozdonyok az FS-hez és a JDŽ-hez kerültek. Az FS selejtezte őket anélkül, hogy besorolást kaptak volna. A JDŽ a JDŽ 121 sorozatba osztotta be őket.

Végezetül meg kell jegyezni, hogy a kkStB a 37 sorozatba korábban a Rakonitz–Protivíner Bahn-tól származó 12 mozdonyát sorolta be, de azokat 1892-ben átsorolta a kkStB 32 sorozat 13-24 pályaszámtartományába.

Fordítás

  • Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 37 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. Az eredeti szócikk forrásai szintén ott találhatóak.

Külső hivatkozások

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/KkStB_37_sorozat
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.






A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.