A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 162 sorozat | |
ÖNWB XV BNB VIa RGTE 11G–15G kkStB 162 sorozat ČSD 313.4 sorozat | |
Pályaszám | |
kkStB 162.01–30, 162.43–45 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Első Cseh- Morva Gépgyár, Floridsdorfi Mozdonygyár, Bécsújhelyi Mozdonygyár, Krauss/Linz |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-6-0T |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 950 mm |
Hossz | 8 218 mm |
Magasság | 4 450 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2 800 mm |
Teljes tengelytávolság | 2 800 mm |
Szolgálati tömeg | 38,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | C n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 420 mm |
Dugattyú lökethossza | 480 mm |
Gőznyomás | 12 bar |
Rostélyfelület | 1,66 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 6,10 m² |
Csőfűtőfelület | 79,60 m² |
Vízkészlet | 4,5 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 2,2 m³ szén |
A Wikimédia Commons tartalmaz KkStB 162 sorozat témájú médiaállományokat. | |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStB 162 sorozat egy szertartályosgőzmozdony-sorozat volt az osztrák cs. kir. Államvasutaknál (k.k. Staatsbahn, kkStB), amely mozdonyok eredetileg egymáshoz nagyban hasonlító magánvasúttársasági mozdonyok voltak. Így a 162.01-04, 14-15 és a 16-20 az ÖNWB-től, a 162.05-12 és a 43-45 a BNB-től, a 162-21-23 kkStB saját beszerzés, a 162.24-30 az RGTE és a 162-41-42 a KFNB-től jött.
kkStB 162.01-30, 43-45 (ÖNWB, BNB, RGTE)
1890-ben az ÖNWB rendelt a Bécsújhelyi Mozdonygyárnál a Lokalbahn Großpriesen-Wernstadt-Auscha-nak négy szertartályos C n2t jellegű mozdonyt, amit 1A-4A pályaszámokra beszámozott. Ezek később a kkStB-nél a 162.01-04 pályaszámokat kapták.
A mozdonyok olyan jól teljesítettek, hogy az SNDVB-nek 1895-ben további öt mozdonyt vásároltak. Ezeket az ÖNWB 451-455 pályaszámokkal látta el az ÖNWB XV sorozatban. Az ÖNWB államosítása után ezek kkStB 162.16-20 pályaszámokat kaptak.
Az ugyanezzel az építési formával beszerzett mozdonyok:
- 8 db 1896-1905 között a BNB-nek a VI sorozatba (később kkStB 162.05-12) és további
- 3 db BNB beszerzés a Lokalbahn Böhmisch Leipa-Steinschönau részére VIa sorozatba (később kkStB 162.43-45)
- 7 db 1894-ben az RGTE beszerzés 11G-15G pályaszámon, melyből kettő 1903-ban és 1909-ben már a kkStB szerzett be RGTE pályaszámmal (később: 162.24-30)
- 2 db 1893-ban ÖNWB beszerzés a Lokalbahn Častolowitz–Reichenau Kněžna–Solnitz pályaszakaszára 1S–2S pályaszámmal (később kkStB 162.14-15)
- 3 db 1899-ben kkStB beszerzés Lokalbahn Starkenbach–Rochlitz részére kkStb 162.21-23 pályaszámokon
A mozdonyokat az Első Cseh- Morva Gépgyár, a floridsdorfi, a bécsújhelyi és a Krauss linzi mozdonygyárai gyártották.
Az első világháború után a sorozat legtöbb mozdonya a Csehszlovák Államvasutakhoz került ČSD 313.4 sorozatként. Egy mozdony az egykori BNB mozdonyokból Romániába a CFR-hez került. A második világháború alatt a mozdonyok a DRB-től 98.1211-1228 pályaszámokat kaptak. 1945 után a megmaradt gépek visszakerültek a ČSD-hez, ahol egy ideig helyi forgalomban közlekedtek. Később tolatószolgálatot láttak el és üzemi mozdonyok voltak. Az utolsó mozdonyok (313.424 és 313.404) 1966-ban lettek selejtezve.
KkStB 162.41–42 (KFNB)
KFNB IX kkStB 162 | |
---|---|
Pályaszám | kkStB 162.41-42 |
Jelleg | C n2t |
Hossza | 8 118mm |
Magassága | 4 450 mm |
Merev tengelytávolság | 2 800 mm |
Teljes tengelytávolság | 2 800 mm |
Üres tömeg | 28,7 t |
Szolgálati tömeg | 38,8 t |
Hajtókerékátmérő | 950 mm |
Hengerek átmérője | 420 mm |
Dugattyú lökethosza | 480 mm |
Gőznyomás | 12 at |
Rostélyfelület | 1,66 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 6,10 m² |
Csőfűtőfelület | 79,60 m² |
Vízkészlet | 4,5 m³ |
Tüzelőanyagkészlet | 2,5 m³ szén |
A kkStB 162.41-42 sorozatba 2 db mellékvonali szertartályos gőzmozdony tartozott melyek eredetileg a KFNB-tól (Kaiser Ferdinánds Nordbahn ) azármaztak. A C tengelyelrendezésű mozdonyokat a Krauss gyártotta Linzben 1895-ben. A KFNB Stramberg-Wernsdorf HÉV vonalán álltak szolgálatba WILHELM és CARL néven 904II és 920 pályaszámokkal KFNB IX sorozatként. Kisebb részletekben különböztek a többi 162 sorozatú mozdonytól.
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 162 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Irodalom
- Alfred Horn: Die Österreichische Nordwestbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 1, Bohmann Verlag, Wien, 1967
- Alfred Horn: Die Kaiser-Ferdinands-Nordbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 2, Bohmann Verlag, Wien, 1970
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich, Verlag Slezak, Wien, 1978, ISBN 3-900134-40-5
- Johann Stocklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich, Verlag Slezak, Wien, 1979, ISBN 3-900134-41-3
- Dieter Zoubek – Erhaltene Dampflokomotiven in und aus Österreich, Eigenverlag, 2004, ISBN 3-200-00174-7
- Johann Blieberger, Josef Pospichal: Enzyklopädie der kkStB-Triebfahrzeuge, Band 3. Die Reihen 61 bis 380. bahnmedien.at, 2010, ISBN 978-3-9502648-6-9
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
- A ĊSD 313_4 sorozatú mozdony (cseh nyelven). . (Hozzáférés: 2011. április 14.)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.