A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
ÖNWB IVa és IVb kkStB 133 sorozat ČSD 311.2 sorozat | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Pályaszám: | SNDVB IVa 13-44, ÖNWB IVa101-132, kkStB 133.01-12, CSD 311.201-202 | |||||
Műszaki adatok | ||||||
Jelleg: | C n2 | |||||
IVa 1858 | IVa 1886 | IVb Reko 1887/90 | IVb 1898 | IVb Reko 1887/90 | IVb 1898 | |
No. 101–108 | No. 109–112 | |||||
Hossz: | k.A. | 8,142 m | 8,611 m | 8,426 m | ||
Hossz szerkocsival: | k.A. | 13 777 mm | 14 150 mm | 14 341 mm | ||
Magasság: | 4550 mm | 4510 mm | ||||
Hajtókerék-átmérő: | 1389 mm | 1384 mm | ||||
Csatolt kerekek tengelytávolsága: | 3050 mm | |||||
Össztengelytávolság: | 3050 mm | |||||
Tengelytávolság szerkocsival: | k.A. | 9768 mm | 10 020 mm | |||
Üres tömeg: | 28,0 t | 31,0 t | ||||
Tapadási tömeg: | 30,75 t | 33,50 t | ||||
Szolgálati tömeg: | 30,75 t | 33,50 t | ||||
Szolgálati tömeg szerkocsival: | 55,6 t | 54,2 t | 57,3 t | |||
Csőfűtőfelület: | 85,5 m² | 99,0 m² | 99,5 m² | 90,1 m² | 99,5 m² | 90,1 m² |
Sugárzó fűtőfelület: | 7,7 m² | 7,1 m² | 6,9 m² | |||
Rostélyfelület: | 1,25 m² | 1,46 m² | 1,55 m² | |||
Gőznyomás: | 7 at | 10 at | ||||
Hengerátmérő: | 410 mm | |||||
Dugattyúlöket: | 610 mm | |||||
Vízkészlet: | 8,9 m³ | 3,0 m³ | 4,0 m³ | |||
Tüzelőanyagkészlet: | 6,0 m³ | 8,1 m³ | 9,0 m³ | |||
Vmax: | 50 km/h |
A kkStB 133 egy tehervonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál (németül: österreichischen Staatsbahnen, kkStB), melyek eredetileg az Osztrák Északnyugati Vasúttól (ÖNWB, korábban Dél-Észak német összekötő Vasút, SNDVB) származtak.
A 28 db C tengelyelrendezésű mozdonyt a Hartman Mozdonygyár szállította Chemnitzből 1858 és 1859-ben. Mivel személyvonati szolgálatban is használni akarták, 1870-ben további négy mozdony készült nagyobb ármérőjű kerekekkel. Az ÖNWB a mozdonyokat a IVa sorozatba osztotta és a 101-130 pályaszámokat adta nekik. A mozdonyok belsőkeretesek voltak belső vezérléssel.
1887-1890 között 12 db mozdonyt felújítottak, nagyobb (erősebb) kazánt kaptak, homoktartályt és jobb vezetőfülkét. Ezek a mozdonyokat ezután az ÖNVB a IVb sorozatba sorolta át.
1891 és 1896 között a mozdonyok többségét selejtezték. Csupán a IVb sorozatú mozdonyok maradtak, melyeket a IV sorozatba osztottak be.
Az ÖNWB 1909-es államosításakor a kkStB a még meglévő 12 mozdonyt a 133 sorozatba osztotta, hat közülük az első világháború után a Csehszlovák Államvasutakhoz (ČSD) került, de csak kettő kapott pályaszámot a 311.2 sorozatban. Ezeket 1927-ben selejtezték.
A sorozatba tartozó mozdonyokhoz a KkStB 11 sorozatú szerkocsikat és a KkStB 24 sorozatú szerkocsikat kapcsoltak.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 133 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. - Az eredeti szócikk forrásai az eredeti szócikknél találhatóak meg.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Alfred Horn: Die Österreichische Nordwestbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 1, Bohmann Verlag, 1967
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978, ISBN 3-900134-40-5
- Helmut Griebl, ČSD-Dampflokomotiven, Teil 2, Verlag Slezak, Wien, 1969
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.