A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
OMÁV 25 | |
OMÁV Ie osztály OMÁV 25 sorozat kkStB 506 sorozat ČSD 264.3 sorozat | |
Pályaszám | |
OMÁV: Ie 144, 1897-től: 2501 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Mf. d. StEG, Bécs |
Gyártásban | 1897 |
Selejtezés | 1926. |
Darabszám | OMÁV: 1 db kkStB: 1 db (az OMÁV-tól) ČSD: 1 (a kkStB-től) db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 2'B |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 2 140 mm |
Futókerék-átmérő | 1 034 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 90 km/h |
Ütközők közötti hossz | .. mm |
Hossz | 9 958 mm |
Szélesség | 2 900 mm |
Tengelytáv forgóvázon belül | 2 500 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2 800 mm |
Teljes tengelytávolság | 7 000 mm |
Üres tömeg | 47,6 t |
Szolgálati tömeg | 53,4 t |
Tapadási tömeg | 28,0 t |
Legnagyobb tengelyterhelés | 14,0 t |
Sebességmérő | Haushälter |
Fékek | |
Típusa | Hardy r. légűrfék + Westinghouse r. légfék |
Vonatfűtés | gőz |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 2'B–n3v |
Szolgálati tömeg szerkocsival | .. |
Tengelytávolság szerkocsival | 12 465 mm |
Hengerek | |
Száma | 3 |
Nagynyomású henger(ek) átmérője | 470 mm |
Kisnyomású henger(ek) átmérője | 500 mm |
Dugattyú lökethossza | 650 mm |
Állókazán típusa | porosz-rendszerű síktűzszekrényes |
Kazán hossztengely-magassága a sínkorona felett | 2 620 mm |
Gőznyomás | 13 bar |
Tűzcsövek | |
Száma | 210 db |
Belső/külső átmérője | 46,5/52 mm |
Hossza | 4 500 mm |
Rostélyfelület | 2,90 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 12,0 m² |
Csőfűtőfelület | 153,0 m² |
Tapadósúlyból számított vonóerő | .. kN |
Vezérmű rendszere | belső: Gooch külső: Heusinger–Walschaert |
Szerkocsi | |
Típusa | 72[1] |
Szolgálati tömege | 32,0 |
Vízkészlet | 13,5 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 6,0 m³ |
Sablon • Wikidata • Segítség |
Az Osztrák–Magyar Államvasút-Társaság (OMÁV) Ie osztály 144, később 25 sorozat 2501 pályaszámú mozdonya egy osztrák-magyar kísérleti gőzmozdony volt.
A kompaund és ikergépezetű mozdonyok összehasonlítására és a fejlesztés irányának meghatározására a StEG kifejlesztett egy háromhengeres konpaund mozdonyt. A prototipus gép a StEG saját mozdonygyárában épült 1897-ben. Működésével azonban nem voltak megelégedve, így később ikerhengeresként üzemelt, de az amúgy is kisméretű alacsonynyomású hengerei miatt gyakorlatilag használhatatlan volt.
A StEG 1907-es államosításakor a kkStB az 506.01 pályaszámot adta neki. Az I világháború után a ČSD-hez került 264.301 pályaszámon és 1926-ban selejtezték
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a StEG II 144 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Források
- Lokomotiv-Typen der k.k. landesbef. Maschinen-Fabrik in Wien der priv. österreichisch-ungarischen Staats-Eisenbahn-Gesellschaft. Bécs: M. Engel & Sohn, k.k. Hof-Buchdruckerei und Hof-Lithographie. 1888.
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918. Bécs: Verlag Slezak. 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Helmut Griebl – Josef Otto Slezak – Hans Sternhart: BBÖ Lokomotiv-Chronik 1923–1938. Bécs: Verlag Slezak. 1985. ISBN 3-85416-026-7
- Bernhard Schmeiser: Lokomotiven von Haswell, StEG und Mödling 1840–1929 (Nachdruck). Bécs: Verlag Slezak. 1992. ISBN 3-85416-159-X
- Heribert Schröpfer: Triebfahrzeuge österreichischer Eisenbahnen - Dampflokomotiven BBÖ und ÖBB. Düsseldorf: alba. 1989. ISBN 3-87094-110-3
- Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich. Bécs: Verlag Slezak. 1979. ISBN 3-900134-41-3
Külső hivatkozások
Jegyzetek
- ↑ Későbbi sorozat- illetve, típusjelei:
kkStB: 72
ČSD: 313.1
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.