A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
OMÁV Ib | |
OMÁV Ib osztály OMÁV 23.5 sorozat kkStB 105 sorozat BBÖ 105 sorozat | |
Pályaszám | |
OMÁV Ib 141–142 OMÁV 23.51–52 kkStB 105.01–02 BBÖ 105.01–02 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Mf. d. StEG, Bécs |
Gyártásban | 1888 |
Selejtezés | 1925, 1927 |
Darabszám | 2 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 2-4-2 |
Nyomtávolság | 1435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1.820 mm |
Futókerék-átmérő | 1.120 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 80 km/h |
Hossz | 9875 mm |
Magasság | 4510 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2100 mm |
Teljes tengelytávolság | 5700 mm |
Üres tömeg | 43,9 t |
Szolgálati tömeg | 48,3 t |
Tapadási tömeg | 27,5 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1B1 n2 |
Tengelytávolság szerkocsival | 11562 mm |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 410 mm |
Dugattyú lökethossza | 650 mm |
Tűzcsövek | |
Száma | 162 |
Rostélyfelület | 2,96 m² |
Csőfűtőfelület | 105,84 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 7 |
Sablon • Wikidata • Segítség |
Az ÁVT Ib osztály (később 23.5 sorozat) egy gyorsvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt az Osztrák (–Magyar) Államvasút-Társaságnál (OMÁV) (Staats-Eisenbahn-Geselschaft, StEG)
Története
Az ÁVT saját gyárában építtette ezt két, 100 típusjelű mozdony 1888-ban. Összehasonlítva az I és Ia sorozatot, utóbbinak nagyobb rostélymérete volt a rosszabb minőségű szenek jobb elégetéséhez, Bár a kazánok közel azonos méretűek , ennek ellenére egészen más formájuk volt.
A mozdonyok Wesselyben állomásoztak.
Az osztrák és magyar pályaszakaszok szétválasztásakor a mozdonyok az osztrák részen maradtak (StEG 23.51-52 sorozat) A StEG 1909-es államosításakor a kkStB a 105 sorozatba osztotta őket amely besorolás a BBÖ-nél is megmaradt. Az első mozdonyt 1925-ben, a másodikat 1927-ben selejtezték.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a StEG II 141-142 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. Az eredeti szócikk forrásai szintén ott találhatóak.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
- A kkStB 105.02 mozdony. . (Hozzáférés: 2011. március 19.)
Irodalom
- Lokomotiv-Typen der k.k. landesbef. Maschinen-Fabrik in Wien der priv. österreichisch-ungarischen Staats-Eisenbahn-Gesellschaft. Bécs: M. Engel & Sohn, k.k. Hof-Buchdruckerei und Hof-Lithographie. 1888.
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918. Bécs: Verlag Slezak. 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Helmut Griebl, Josef Otto Slezak, Hans Sternhart: BBÖ Lokomotiv-Chronik 1923–1938. Bécs: Verlag Slezak. 1985. ISBN 3-85416-026-7
- Bernhard Schmeiser: Lokomotiven von Haswell, StEG und Mödling 1840–1929 (Nachdruck). Bécs: Verlag Slezak. 1992. ISBN 3-85416-159-X
- Heribert Schröpfer: Triebfahrzeuge österreichischer Eisenbahnen - Dampflokomotiven BBÖ und ÖBB. Düsseldorf: alba. 1989. ISBN 3-87094-110-3
- Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich. Bécs: Verlag Slezak. 1979. ISBN 3-900134-41-3
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.