A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 460 sorozat | |
SNDVB XVIIc ÖNWB XVIIc kkStB 460 sorozat BBÖ 460 sorozat ÖBB 454 sorozat | |
Pályaszám | |
285, 289–300 / 221–230 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Floridsdorfi Mozdonygyár |
Gyártásban | 1908-1909 |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 2-6-0 |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 404 mm |
Futókerék-átmérő | 1 009 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 60 km/h / 65 km/h |
Hossz | 9 807 mm |
Magasság | 4 570 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 3 570 mm |
Teljes tengelytávolság | 6 220 mm |
Üres tömeg | 50,30 t |
Szolgálati tömeg | 55,10 t |
Tapadási tömeg | 42,00 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1C-h2 |
Szolgálati tömeg szerkocsival | 87,40 t / 94,10 |
Tengelytávolság szerkocsival | 12 559 mm / 12 806 mm |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 510 mm / 520 mm |
Dugattyú lökethossza | 632 mm |
Gőznyomás | 12,0 kg/cm² |
Rostélyfelület | 2,70 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 11,7 m² |
Csőfűtőfelület | 113,9 m² |
Túlhevítő felület | 22,0 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 49 / 54 |
Vízkészlet | 11,8 m³ / 15,0 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 6,3 m³ / 8,5 m³ |
Sablon • Wikidata • Segítség |
Az SNDVB XVIIc egy gyorstehervonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a k.k. priv. Süd-Norddeutsche Verbindungsbahn (SNDVB) és a k.k. privilegierte Österreichische Nordwestbahn (ÖNWB) –nél.
Amikor 1905-ben az ÖNWB erősebb és gyorsabb tehervonati mozdonyokat rendelt, először kísérleteket végzett a különböző felépítésű mozdonyokkal. A XVIId sorozatú gépek nem váltak be, ám, a 285 pályaszámú túlhevítős változata (gyártva 1906) jól bevált mind tehervonati, mind személyvonati használatra, így további 12 db-ot rendeltek hálózatfejlesztéshez és tíz db-ot az SNDVB-nek. Ezeket a mozdonyokat a XVIIc osztályba sorolták. Valamennyi mozdonyt a Floridsdorfi Mozdonygyár szállította 1908-1909-ben. Ellentétben az osztrák szokásokkal a mozdonynak feltűnően magas füstkamrája volt
A XVIIc sorozatú mozdonyok, ahogyan a XVIId sorozatúak is a cseh pályaszakaszokon üzemelt.
Az 1909-es államosítás után a kkStB a sorozat mozdonyait a 460 sorozatba osztotta be. Az első világháború után valamennyi a BBÖ-höz került.
A második világháború után hat mozdony mint háborús veszteség megsemmisült a háborúban, további négyet 1953-ban selejteztek, a maradék 13-at az ÖBB az ÖBB 454 sorozatba osztotta be és 1961-ig selejtezte őket.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a SNDVB XVIIc című német Wikipédia-szócikk ezen változatának fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. Az eredeti szócikk forrásai szintén ott találhatóak.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.