A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KFNB Serie IX | ||||
---|---|---|---|---|
Übersicht | ||||
Nummer | Bauart | Baujahr | kkStB-Reihe | Anmerkungen (← Herkunft) |
901 | A1 n2t | 1880 | kkStB 3.002 | Bauart Elbel, ← Kremsierer Eisenbahn |
902 | B n2t | 1880 | kkStB 85.10 | ← Kremsierer Eisenbahn |
903 | B n2t | 1881 | – | ← Kremsierer Eisenbahn |
904–906 | C n2t | 1881–1883 | kkStB 93 sorozat.11–12" | ← Kremsierer Eisenbahn |
904",920 | C n2t | 1895 | kkStB 162 sorozat.41–42 | ← Lokalbahn Stramberg–Wernsdorf |
907–908 | C2 n2t | 1888 | kkStB 191 sorozat | ← Lokalbahn Bielitz–Kalwarya |
909–911 | C n2vt | 1897 | kkStB 564 sorozat | ← Lokalbahn Saitz–Czeicz–Göding |
912–913 | C n2t | 1900 | kkStB 197 sorozat | |
914–915 | B n2t | 1894 | – | ← Auspitzer Lokalbahn |
916–919 | C n2t | 1899–1901 | kkStB 197 sorozat | |
921–957 | C n2t | 1888–1905 | kkStB 197 sorozat |
A IX sorozat a k.k. priv. Kaiser Ferdinands-Nordbahn (KFNB) szertartályos mozdonyai voltak különböző tengelyelrendezéssel. Ezekről a táblázat ad áttekintést.
Története
A 901 számú egy Elbel építési forma szerinti poggyászteres mozdony volt, Floridsdorf-ban épült és eredetileg „FÜRSTENBERG“ nevezték. 1912-ben selejtezték.
A 902 a Bécsújhelyi Mozdonygyár-ban készült, eredetileg „KROMERIZ“ volt a neve. Először a ČSD-hoz került 1918 után, ahol selejtezték.
A 903 floridsdorfi gyártású volt, eredeti neve „FREIBERG“ volt, és már 1908-ban törölték az állományból. A 904–906 számúak szintén Floridsdorf készültek, az ÖLEG F sorozatba tartoztak és eredetileg ZBOROWITZ, HOLEŠOV BISTRITZ a. H. volt a nevük. A 904-et 1895ban selejtezték, a 905 300.101-ként a ČSD-hoz került, ahol 1926-ban selejtezték. Végül a 906 a PKP-é lett, ahol 1925 törölték az állományból.
A második számozási rendszer szerinti 904-et és 920-at a Krauss Linzben készítette. Eredeti nevük „WILHELM“ és „CARL“ volt, a ČSD-hez kerültek, és ott a 313.430–431 pályaszámokat kapták. Később a Deutschen Reichsbahnhoz, amely 1939 selejtezte.
KFNB IX 903 | ||||
---|---|---|---|---|
kein Bild vorhanden | ||||
Technikai adatok | ||||
Jelleg | Bn2t | |||
Hengerátmérő | 265 mm | |||
Dugattyúlöket | 400 mm | |||
Kerékátmérő | 798 mm | |||
Tengelytávolság | 1800 mm | |||
Csőfűtőfelület | 32,5 m² | |||
Sugárzó fűtőfelület | 3,5 m² | |||
Rostélyfelület | 0,90 m² | |||
Gőznyomás | 12 att | |||
Üres tömeg | 12 t | |||
Szolgálati tömeg | 16 t | |||
Hossz | 6,535 m | |||
Magasság | 3,990 m | |||
Vízkészlet | 2,4 m³ | |||
Tüzelőanyag készlet | 1,0 m³ (szén) | |||
KFNB IX 914–915 | ||||
kein Bild vorhanden | ||||
Technikai adatok | ||||
Jelleg | Bn2t | |||
Hengerátmérő | 260 mm | |||
Dugattyúlöket | 400 mm | |||
Kerékátmérő | 800 mm | |||
Tengelytávolság | 1800 mm | |||
Csőfűtőfelület | 32,5 m² | |||
Sugárzó fűtőfelület | 2,5 m² | |||
Rostélyfelület | 0,53 m² | |||
Gőznyomás | 12 att | |||
Üres tömeg | 12,5 t | |||
Szolgálati tömeg | 16,5 t | |||
Hossz | 5,947 m | |||
Magasság | 3,745 m | |||
Vízkészlet | 2,5 m³ | |||
Tüzelőanyag készlet | 1,0 m³ |
A 907–908 számú mozdonyok Bécsújhelyen készültek, eredeti nevük „ALEXANDERFELD“ és „ALTSTADT“, a ČSD-hoz 300.001–002 pályaszámmal kerültek az I. világháború után, ahol 1926-tól 1929-ig selejtezték őket.
A 909–911-et a Krauss Linz-ben építette „PAWLOWITZ“, „CZEICZ“, „MUTENITZ“ neveken, szintén Csehszlovákiába kerültek 313.501–503 pályaszámokkal és 1936-ig selejtezték őket.
A 914 és 915 számúak is a Krauss linzi gyárában készültek a Auspitzer Lokalbahnnak „AUSPITZ“ és „THERESE“ neveken. A KFNB ott csak rövid ideig végezte az üzemeltetést, majd 1909-ben mindkét mozdonyt saját állományba vette. Az Auspitzer Lokalbahn vásárolt még egy harmadik ‒ a Déli Vasút SB 3a sorozatához hasonló ‒ mozdonyt, a („THERESE II“)-t. A mozdony nem került a kkStB-hez, hanem az ex 914 és a „THERESE II“ közvetlenül a Csehszlovák Államvasutaké (ČSD) lett, ahol 200.002–003 pályaszámot kaptak. Az első üzemi mozdony lett a Berndorfer Metallwarenfabrik, a megmaradt még 98 8001 pályaszámot kapott a DR-nál, onnan a BBÖ-höz került, majd 1948 novemberében újra Csehszlovákiához, ahol selejtezték.
A 916–957 a Bécsújhelyi Mozdonygyártól képezték a KFNB IX sorozat alapját. A 921–937 számú mozdonyok nevei rendre: „ANDRYCHAU“, „BABITZ“, „BARWALD“, „BATZDORF“, „BIERAU“, „BILAN“, „DOLLOPLASS“, „KURZWALD“, „SPILLERN“, „STAATZ“, „STORNAU“, „STEINABRUNN“, „STETTEN“, „STOCKSTALL“, „STOPFENREITH“, „STREBETITZ“ és „STRIPFING“ voltak. A mozdonyok többsége a ČSDhoz került és ott mint 310.1 sorozat kerültek állományba. A DR a mozdonyoknak 98 7711–31 pályaszámot adott. A sorozat megmaradt mozdonyait 1944-ben a Böhler-Kapfenberg megvásárolta üzemi mozdonynak.
Nincsenek pontos adatok a kkStB-hez jött mozdonyokról azokat a kkStB megfelelő sorozatainak leírásánál találja.
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a KFNB IX című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Irodalom
- Helmut Griebl: ČSD-Dampflokomotiven, Teil 1 und 2. Verlag Slezak, 1969
- Alfred Horn: Die Kaiser-Ferdinands-Nordbahn. Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 2, Bohmann Verlag, 1970
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.