A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 271 sorozat | |
ÖNWB VI kkStB 271 sorozat ČSD 411.1 sorozat | |
Pályaszám | |
ÖNWB 301-306 kkStB 271.01-06 ČSD 411.101-104 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Floridsdorf |
Gyártásban | 1872-1873 |
Átépítés | |
Éve | 1886 és 1896 |
Selejtezés | 1915-1944 között |
Darabszám | SNDVB: 6 ÖNWB: 6 (SNDVB-től) kkStB: 6 (ÖNWB-től) ČSD: 5 (kkStB-től) db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-8-0 |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Gőzvontatás | |
Jelleg | D n2 |
Sablon • Wikidata • Segítség | |
A mozdonyok műszaki adatait a táblázat tartalmazza |
A kkStB 271 sorozat egy tehervonati szerkocsis gőzmozdonysorozat volt az osztrák cs. kir. Államvasutaknál (k.k. österreichische Staatsbahnen, kkStB), mely mozdonyok eredetileg az Österreichischen Nordwestbahn-tól (ÖNWB) származtak.
Az ÖNWB-hez tartozó Süd-Norddeutsche Verbindungsbahn rendelt hat db négycsatlós tehervonati mozdonyt a Schwadowitz és Liebau, valamint a Reichenberg és Seidenberg hegyi pályaszakaszaira a Floridsdorfi Mozdonygyártól. A mozdonyokat azonban 1872-ben már az ÖNWB vette át 301-306 pályaszámokkal. Ezek a mozdonyok képezték az ÖNWB VI sorozatot. CARL IV, MARIA THERESIA, JOSEF II, GOTTFRIED SOMMER, SENEFELDER és ROTTECK volt a nevük. A mozdonyok hasonlítottak az SB/DV 35 sorozathoz, de gyöngébbek voltak azoknál.
Pályafutások vége felé Josefstadtban használták őket.
Az államosításkor a kkStB-nél a kkStB 271 sorozatba lettek sorolva.
Az első világháború után a megmaradt 5 mozdony a Csehszlovák Államvasutakhoz került, ám csak négy kapott besorolást a ČSD 411.1 sorozatba. Az utolsót közülük 1944-ben selejtezték.
Műszaki adatok | |||||
Jelleg: | D n2 | ||||
1873 | 1886 | 1896 | |||
Hengerátmérő: | 470 mm | ||||
Dugattyúlöket: | 600 mm | ||||
Hajtókerék-átmérő: | 1110 mm | ||||
Csatolt kerekek tengelytávolsága: | 3 560 mm | ||||
Teljes tengelytávolság: | 3 560 mm | ||||
Tengelytávolság szerkocsival: | 9 750 mm | 9 800 mm | 10 157 mm | ||
Csőfűtőfelület: | 147,0 m² | 147,1 m² | |||
Sugárzó fűtőfelület: | 9,2 m² | 9,5 m² | |||
Rostélyfelület: | 1,80 m² | ||||
Gőznyomás: | 10,0 at | ||||
Szerkocsi: | 21 | ||||
Üres tömeg: | 36,75 t | ||||
Tapadási tömeg: | 42,20 t | ||||
Szolgálati tömeg: | 42,20 t | ||||
Szolgálati tömeg szerkocsival: | 69,95 t | 68,80 t | |||
Vízkészlet: | 6,9 m³ | ||||
Szénkészlet: | 9,4 m³ | ||||
Hossz: | 9053 mm | 9071 mm | |||
Hossz szerkocsival: | 14 443 mm | 14 493 mm | 14 650 mm | ||
Magasság: | 4 187 mm | ||||
Vmax: | 35 km/h |
Irodalom
- Alfred Horn: Die Österreichische Nordwestbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 1, Bohmann Verlag, 1967
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978, ISBN 3-900134-40-5
- Helmut Griebl, ČSD-Dampflokomotiven, Teil 2, Verlag Slezak, Wien, 1969
- Johann Blieberger, Josef Pospichal: Enzyklopädie der kkStB-Triebfahrzeuge, Band 3. Die Reihen 61 bis 380. bahnmedien.at, 2010, ISBN 978-3-9502648-6-9
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 271 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Külső hivatkozás
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.