A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KFJB 33–50, 151–154 | |
KFJB 33–50, 151–154 kkStB 26 sorozat ČSD 233.1 sorozat | |
Pályaszám | |
KFJB 33–50, 151–154 kkStB 26.01–22KFJB 33–50, 151–154 kkStB 26.01–22 ČSD 233.101–105 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Sigl/Bécs, Floridsdorf |
Gyártásban | 1873 |
Selejtezés | 1928 |
Darabszám | KFJB: 22 kkStB: 22 (KFJB-től) ČSD: 5 (kkStB-től) db |
Műszaki adatok | |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1574 mm |
Futókerék-átmérő | 1175–1180 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 60 km/h |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 1650 mm |
Teljes tengelytávolság | 3398 mm |
Üres tömeg | 32,5 t |
Szolgálati tömeg | 36,7 t |
Tapadási tömeg | 26,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1B n2 |
Tengelytávolság szerkocsival | 10 373 mm |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 408 mm |
Dugattyú lökethossza | 632 mm |
Gőznyomás | 9 at / 10 at |
Tűzcsövek | |
Száma | 156 / 167 |
Rostélyfelület | 1,78 m² / 1,63 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 8,0 m² / 7,9 m² |
Csőfűtőfelület | 103,0 m² / 110,5 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 13, 34, 35, 40 |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A KFJB 33–50, 151–154 egy gyorsvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a Ferenc József császár Vasútnál (Kaiser Franz-Josephs-Bahn, KFJB).
Az ebbe a sorozatba tartozó mozdonyokat a Sigl bécsi és a floridsdorfi mozdonygyárak szállították 1873-ban a KFJB-nek, ahol a 33-50, valamint a 151-153 pályaszámokat kapták.
A KFJB 1884-es államosítása után a cs. kir. osztrák Államvasutak (österreichischen Staatsbahnen (kkStB) a 26 sorozat 01-22 pályaszámait adta nekik.
A mozdonyok 1890 és 1895 között új kazánt kaptak. A táblázatban láthatóak a különbségek. Az új kazánok részletekben eltértek egymástól.
Az első világháború után már csak öt mozdony volt üzemben, ezek a 24.06, 10, 16, 19 és 20 pályaszámúak voltak. Valamennyi a Csehszlovák Államvasutak (ČSD) állományába került a ČSD 233.1 sorozatba. 1928-ig selejtezték őket.
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a KFJB 33–50, 151–154 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. Az eredeti szócikk forrásai szintén ott találhatóak.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k.k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen nach dem Stande vom 30. Juni 1917. Bécs: Verlag der k.k. österreichischen Staatsbahnen. 1918.
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918. Bécs: Verlag Slezak. 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Helmut Griebl: ČSD-Dampflokomotiven. 2 Bécs: Verlag Slezak. 1969.
- Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich. Bécs: Verlag Slezak. 1979. ISBN 3-900134-41-3
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.