A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
StEG I 466–475 | |
StEG I 466–475 / StEG II 728–737 / StEG 3251–3255 | |
Pályaszám | |
StEG I 466–475 StEG II 728–737 StEG 3251–3255 | |
Általános adatok | |
Gyártó | StEG |
Gyártásban | 1856 |
Selejtezés | 1909-ig |
Darabszám | 10 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-6-4T |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 264 mm |
Futókerék-átmérő | 948 mm |
Ütközők közötti hossz | 11 356 mm |
Magasság | 4 662 mm |
Szélesség | 2 897 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2 686 mm |
Teljes tengelytávolság | 6 726 mm |
Üres tömeg | 42,0 t |
Szolgálati tömeg | 55,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | C2'-n2Et |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 434 mm |
Dugattyú lökethossza | 632 mm |
Gőznyomás | 8,0 atm |
Tűzcsövek | |
Száma | 181 |
Hossza | 4 741 mm |
Rostélyfelület | 1,35 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 7,8 m² |
Csőfűtőfelület | 140,2 m² |
Forrfelület | 148,0 m² |
Teljesítmény | 276 LE széntüzeléssel |
Vízkészlet | 6,9 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 3,4 m³ (szén) |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A StEG I 466–475 Engerth-rendszerű tehervonati szertartályosgőzmozdony-sorozata volt az Államvasút-társaságnak (ÁVT).
A 10 mozdony az egyik legnagyobb számú Engerth–rendszerű mozdony volt az ÁVT-nél. A mozdonyokat különböző gyártók szállították, s többé-kevésbé eltértek egymástól. Az itt bemutatott mozdonyt a StEG Mozdonygyára építette 1856-ban. A mozdonyok az ÁVT (StEG) első számozási rendszerében a 466–475 pályaszámokat, továbbá a TRENTSCHIN, GÜNS, TITEL, BECSKEREK, NAGY-BÁNYA, KLAUSENBURG, KRONSTADT, TANCSOVA, FÜNFKIRCHEN és GROSSWARDEIN neveket kapták. 1873-ban, miközben a mozdonyokat átépítették, a 728–737 pályaszámokat kaptak és a IVh osztályba sorolták őket, 1897-ben a harmadik számozási rendszerben a megmaradt öt mozdony a 3251–3255 számokat kapta.
Az ÁVT 1909-es államosításakor már nem volt egy sem közülük üzemben.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a StEG I 466–475 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Irodalom
- Übersicht des Lokomotivparkes (und Tender der k.k. priv. Staats-Eisenbahn-Gesellschaft in Wien). Bécs: (kiadó nélkül). 1879.
- Ungarische Lokomotiven und Triebwagen. Szerk. Mihály Kubinszky. Budapest: Akadémiai Kiadó. 1975. ISBN 963-05-0125-2
- Ernő Lányi et al: Nagyvasúti Vontatójárművek Magyarországon. Szerk. Közlekedési Múzeum. Budapest: Közlekedési Dokumentációs Vállalat. 1985. ISBN 963-552-161-8
További információk
- A típus története számokban (németül)
Kapcsolódó szócikkek
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.