A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 83 | |
ÖLEG B kkStB 83.01–02, 11, 16, 21–26 sorozat ČSD 200.0 sorozat BLB „ALESANI I“, ... kkStB 36–37 | |
Pályaszám | |
ÖLEG B 101–114, kkStB 83.01–02, 11, 16, 21–26 BLB „ALESANI I“, ..., kkStB 31–33 KTB „WINDISCHGARSTEN“,..., kkStB 36–37 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Krauss/München, Floridsdorfi Mozdonygyár, Krauss/Linz |
Gyártásban | 1877–1887 |
Selejtezés | 1923 előtt |
Műszaki adatok | |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 800 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 35 km/h |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 1 800 mm |
Teljes tengelytávolság | 1 800 mm |
Üres tömeg | 13,0 t |
Szolgálati tömeg | 17,0 t |
Tapadási tömeg | 15,0 t |
Vonatfűtés | gőzfűtés |
Gőzvontatás | |
Jelleg | B n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 260 mm |
Dugattyú lökethossza | 400 mm |
Gőznyomás | 12 at |
Rostélyfelület | 0,72 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 2,5 m² |
Csőfűtőfelület | 33,7 m² |
Forrfelület | 36,2 m² |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStb 83 sorozat egy szertartályosgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. Staaatsbahnan, kkStB). Az ikergépezetű telített gőzű, B tengelyelrendezésű mozdonyok eredetileg különböző magántársaságok beszerzéséből származtak és az államosításukkal kerültek a kkStB birtokába. Az államosításkor a mozdonyok kkStB besorolást kaptak.
A 93.01-02, 11, 16 és a 21-26 pályaszámú mozdonyok az ÖLEG-től, a 83.31-33 a BLB-től, a 83.36-37 a KTB-től, végül a 83.51 a Niederösterreichische Südwestbahnen-től származtak.
KkStB 83.01–02, 11, 16 és 21–26 (ÖLEG)
Ezek a mozdonyok 1894-ben az Österreichische Lokaleisenbahngesellschaft-tól (ÖLEG) kerültek a kkStB tulajdonába. Az ÖLEG-nél a B sorozatjelet és a 101-104 és a 109-114 pályaszámokat viseltek. Három mozdonyt (101-103) a Krauss müncheni gyára építette, a 104-est pedig a Floridsdorfi Mozdonygyár a többit a Krauss linzi gyára 1877-1881 között. Az első világháború után három mozdony a Csehszlovák Államvasutakhoz került ČSD 200.0 sorozatba és 1939-ig selejtezték őket.
KkStB 83.31–33 (BLB)
Ez a három mozdony a Bukowinaer Lokalbahnen-től került 1889-ben a kkStB-hez. Ott a ALESANI I, WASSILIKO I és ZIFFER I neveket viselték. A mozdonyokat a Krauss linzi gyára építette 1884-ben és már 1902-ben selejtezték őket.
KkStB 83.36–37 (KTB)
Ez a két mozdony eredetileg a Kremstalbahn-tól került a kkStB-hez. A Kremstalbahn-nál a KLAUS és WINDISCHGARSTEN neveik voltak. A mozdonyok 1887-ben a Krauss linzi gyárában készültek és az első világháború után a Csehszlovák Államvasutakhoz kerültek és ott selejtezték őket még azelőtt, hogy besorolást kaptak volna.
KkStB 83 | |
NÖSWB 1C kkStB 85.01 / kkStB 83.51 | |
Pályaszám | |
NÖSWB 1C, kkStB 85.01, kkStB 83.51 (1892-től) | |
Általános adatok | |
Gyártó | Krauss/München |
Gyártásban | 1879 |
Selejtezés | 1897 |
Darabszám | 1 db |
Műszaki adatok | |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 803 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 35 km/h |
Ütközők közötti hossz | 5 230 mm |
Magasság | 4 500 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 1 700 mm |
Teljes tengelytávolság | 1 700 mm |
Üres tömeg | 11,0 t |
Szolgálati tömeg | 15,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | B n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 250 mm |
Dugattyú lökethossza | 400 mm |
Gőznyomás | 12 at |
Rostélyfelület | 0,43 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 1,9 m² |
Csőfűtőfelület | 29,2 m² |
Forrfelület | 31,1 m² |
Vízkészlet | 2,3 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 1,1 m³ |
Sablon • Wikidata • Segítség |
KkStB 83.51 (NÖSWB)
A kis szerkocsis mozdonyt 1879-ben építette a Krauss Münchenben. A NÖSWB vonalain szintén az ez által a cég által gyártott emeletes vagont vontatott és ezzel létrehozta az un. „másodlagos vonatot”.
A NÖSWB 1C pályaszámot adott neki majd ezt a kkStB előbb 85.01-ra 1892-től pedig 83.51-re változtatta..
1897-ben selejtezték.
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 83 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Sternhart, Slezak: Niederösterreichische Südwestbahnen, Verlag Slezak, 1977, ISBN 3-900134-35-9
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978, ISBN 3-900134-40-5
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.