A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KEB II | |
KEB II / kkStB 21 BBÖ 21 sorozat | |
Pályaszám | |
KEB II 115–132, 154–165 kkStB 21.01–30 BBÖ 21.01–30 (nem folyamatos) | |
Általános adatok | |
Gyártó | StEG, Wr. Neustadt |
Gyártásban | 1869–1872 |
Darabszám | 30 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 2-4-0 |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 580 mm |
Futókerék-átmérő | 1 106 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 70 km/h |
Hossz | 9 067 mm |
Magasság | 4 583 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 1 672 mm |
Teljes tengelytávolság | 3 423 mm |
Üres tömeg | 30,6 t |
Szolgálati tömeg | 35,0 t |
Tapadási tömeg | 23,2 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1B n2 |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 395 mm |
Dugattyú lökethossza | 632 mm |
Gőznyomás | 9 atm |
Tűzcsövek | |
Száma | 162 |
Rostélyfelület | 1,93 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 9,00 m² |
Csőfűtőfelület | 120,00 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 8, 10, 18, 22, 31, 34, 36, 40, 66 |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A KEB II sorozat egy gyorsvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt az Erzsébet császárné Vasútnál (Kaiserin Elisabeth-Bahn KEB).
Története
Az ebbe az építési formába tartozó mozdonyokat 1869 és 1873 között a StEG szállította a KEB számára. A KEB a II sorozatba osztotta be őket és a 115-132 és a 160-165 pályaszámokat osztotta ki nekik. A 154-159 pályaszámokat a Sigl bécsújhelyi gyára által szállított mozdonyok kapták. Johan Zen ebbe a sorozatba építette be a róla elnevezett Zeh szelepet, amely zárt gőzszabályzónál levegőt engedett a hengerekbe, amely fékhatást eredményezett. Azonban ez a berendezés csak ennél a sorozatnál és a kkStB 12-nél került alkalmazásra.
A sorozat és pályaszámokon kívül a mozdonyok a kor szokásának megfelelően neveket is kaptak: ISCHL, GMUNDEN, LAMBACH, AUSSEE, HALL, GASTEIN, PRAG, BUDWEIS, MOLDAU, PILSEN, KAPLITZ, FREISTADT, LONDON, DOVER, OSTENDE, GOTHA, COBURG, ERFURTH, TUSCHKAU, DEUTZ, MINDEN, PRESSBURG, ALA, COBLENZ, PEST, OFEN, ROM, GENUA, MAILAND és VERONA.
Az KEB 1884-es államosítása után az osztrák cs. kir. Államvasutak (k.k. österreichischen Staatsbahnen, kkStB) a 21.01-30 sorozatot és pályaszámokat adta a sorozatból még üzemelő hozzá került mozdonyoknak.
Az első világháború után 24 db került az Osztrák Szövetségi Vasutakhoz (Österriche Bundesbahn, BBÖ), ahol 1928-ig selejtezték őket.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a KEB II című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.