A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
StEG II 1257–1271 | |
StEG II 1257–1271 StEG Vg / StEG 44 kkStB 175 sorozat ČSD 414.4 sorozat | |
Pályaszám | |
StEG Vg 1257–1271 StEG 4401–4419 kkStB175.01–19 ČSD 414.401–419 | |
Általános adatok | |
Gyártó | StEG |
Gyártásban | 1894–1900 |
Darabszám | 19 db |
Műszaki adatok | |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 190 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 35 km/h |
Hossz | 9.618 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 4 600 mm |
Teljes tengelytávolság | 4 600 mm |
Üres tömeg | 48,8 t |
Szolgálati tömeg | 53,3 t |
Tapadási tömeg | 53,3 t |
Legnagyobb tengelyterhelés | 14 t |
Fékek | |
Típusa | kézifék, Le Chatelier ellengőzfék, légűrfék, Westinghouse légnyomásos fék |
Legkisebb pályaívsugár | 140 m |
Gőzvontatás | |
Jelleg | D h2 |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 480 mm |
Dugattyú lökethossza | 630 mm |
Gőznyomás | 12 at |
Tűzcsövek | |
Száma | 236 |
Hossza | 4 400 mm |
Rostélyfelület | 3,24 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 12 m² |
Csőfűtőfelület | 169,5 m² |
Forrfelület | 181,5 m² |
Teljesítmény | 640 LE (470 kW) /indikált/ |
Vezérmű rendszere | Gooch |
Szerkocsi | |
Típusa | 38.07–25 / ČSD 312.1 |
A Wikimédia Commons tartalmaz StEG II 1257–1271 témájú médiaállományokat. | |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A StEG II 1251–1256 egy tehervonati szerkocsis gőzmozdonysorozat volt az Államvasút-Társaságnál, amely egy osztrák-magyar magánvasúttársaság volt.
Története
Mivel az előző sorozat (StEG Vn - a CSD 414,3 sorozat) üzemi eredményei nem voltak kielégítőek, a StEG mozdonygyára Bécsben 1894-1897 között először 15 db mozdonyt (1257-1271), 1897-től 1900-ig négy mozdonyt épített. 1897-ben a harmadik számozási rendszerében StEG a 4401-4419 pályaszámokat adta nekik.
Az első mozdonyok először a Vesey nad Moravou-i fűtőházba voltak beosztva, majd az államosítása után az a kkStB tulajdonába kerültek és a kkStB 175 sorozatszámot kaptak. A hozzákapcsolt szerkocsi pályaszámai 38,07-25 voltak.
1918-ban a mozdonyok a Csehszlovák Államvasutak tulajdonába kerültek ČSD 414,4 sorozatba, a szerkocsik pedig a 312,103-121 pályaszámtartományba. Különféle vasúti szolgálatra használták őket, majd 1938-ban áttelepítették Csehszlovákia keleti részébe. Ekkor a mozdonyokat korszerűsítették utólagosan egy Westinghouse remdszerű légnyomásos fékrendszert, egy kenőprést, és végül villanyvilágítást kapott.
A személyzettől a rossz minőségű széntüzelése miatt a „Pracharny“ (pormalom) csúfnevet kapta. Az első selejtezett mozdony a sorozatból a 414.403 pályaszámú volt 1938-ban. Ezt követte 1953-ban a 414.411, azután tömegesen vonták ki őket a gépüzemből, némelyiket átalakított kazánnal. Utoljára a 414.404-et és a 407-et selejtezték 1968-ban.
A 414.404 pályaszámú mozdony ma a Prágai Nemzeti Műszaki Múzeum tulajdona és a Jaromeri Vasútmúzeumban található. A 414.407 kiállítási tárgy Křimovban a Vasútmúzeumban.
Műszaki jellemzők
.
Jelentős változások a Vn sorozathoz képest a kazán áttervezése. A kazánt lerövidítették a 400 mm-el, megnövelték a tűzszekrényt és a füstkamrát, amely kedvezően változtatta meg a kazán és a fűtőfelület, valamint a rostély kapcsolatát. A tűzcsövek száma változatlan maradt, a forrfelületet lehetett növelni. A rács felülete Belpaire-rendszerű állókazán rostélyfelülete csökken 3,24 m²-re, a kazán nyomását 12 atmoszférára emelték.
A gépezet, eltekintve néhány kisebb változtatástól, változatlan marad. Egyes járművek Le Chatelier-rendszerű ellengőzfékkel voltak ellátva, az utolsó három mozdony légűrféket és egy Haushälter-féle sebességmérőt kapott.
A mozdony teljesítménye 430 kW-ról 470 kW-ra nőtt az Vn sorozatéhoz képest (ČSD 414,3 sorozat). Összehasonlítva a kkStB 73 sorozattal (a ČSD 414,0 sorozat), előnye volt a nagyobb tapadási tömeg, de hátránya volt az alacsony megengedett sebesség (35 km/h).
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a StEG II 1257–1271 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
- A CSD 414.4 sorozat (cseh nyelven). . (Hozzáférés: 2011. április 26.)
- Übersicht über die ČSD-Baureihe 414.4 in Jaromer (csehül)
Irodalom
- Dieter Zoubek - Erhaltene Dampflokomotiven in und aus Österreich, Eigenverlag, 2004, ISBN 3-200-00174-7
- Johann Blieberger, Josef Pospichal: Enzyklopädie der kkStB-Triebfahrzeuge, Band 3. Die Reihen 61 bis 380. bahnmedien.at, 2010, ISBN 978-3-9502648-6-9
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.