Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

KkStB 149 sorozat
 
KFNB Vc1,2
kkStB 149 sorozat
BBÖ 149 sorozat
KFNB Vc2 317 „SOKOLNITZ“ später kkStB 149.29
Pályaszám: KFNB 287-363
kkStB 149.01-75
CSD 311.3001-327
Darabszám: KFNB: 77
kkStB 75 (KFNB-től
CSD: ?
PKP: 8 (kkStB-től
BBÖ: ?
Műszaki adatok
Vc1 Vc2
Jelleg: C n2
Hajtókerék-átmérő: 1 266 mm
Hossz: 7 929 mm
Hossz szerkocsival: 14 122 m 13 640 mm
Magasság: 4 440 mm
Kapcsolt kerekek tengelytácolsága 3 003 mm
Össztengelytávolság 3 003 mm
Tengelytávolság szerkocsival 10 000 mm 9 630 mm
Üres tömeg: 29,0 t
Tapadási tömeg: 32,0 t
Szolgálati tömeg: 32,0 t
Szolgálati tömeg szerkocsival: 56,0 t 54,0 t
Csőfűtőfelület: 109,5 m²
Sugárző fűtőfelület: 7,90 m²
Rostélyfelület: 1,60 m²
Gőznyomás 8,6 10,0
Hengerátmérő: 435 mm
Dugattyúlöket: 632 mm
Szerkocsi típusa: KFNB G KFNB H 2 (később kkStB 8)
Vízkészlet: 9,6 m³ 9,5 m³
Tüzelőanyagkészlet: 7,1 m³ 6,4 m³
KFNB Vc2 292 „GRANICA“ később kkStB 149.06

A kkStB 149 sorozat egy tehervonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt az cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. österreichische Staatsbahnen, kkStB), amely eredetileg a Ferdinánd császár Északi Vasúttól (Kaiser Ferdinand Nordbahn, KFNB) származott.

A StEG Mozdonygyár és a Bécsújhelyi Mozdonygyár 1865 és 1870 között 77 db mozdonyt szállított a KFNB-nek, melyek hasonlóak voltak a DV/SB 29 sorozathoz. A KFNB az Vc sorozatot a két építési mód szerint felosztotta Vc1 és Vc2 sorozatokra elsősorban a kazánnyomás és a szerkocsi típusa (G és H2) szerint.

A mozdonyok főként a BécsBřeclav-vonalon voltak használatban.

A KFNB államosításakor a kkStB a mozdonyokat a kkStB 149 sorozatba osztotta.

Az első világháború után a 149 sorozatú mozdonyok egy része a Lengyel Államvasutakhoz (PKP), más részük a Csehszlovák Államvasutakhoz (ČSD), mint ČSD 311.3 sorozat (de nem mindegyik kapott pályaszámot), és az Osztrák Szövetségi Vasutakhoz (BBÖ) kerültek.

A BBÖ már 1929-ig, a ČSD 1940-ig selejtezte a hozzá került a sorozathoz tartozó mozdonyokat.

Irodalom

Fordítás

  • Ez a szócikk részben vagy egészben a KkStB 149 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.

További információk

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/KkStB_149_sorozat
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.






A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.