A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KFNB Vc1,2 kkStB 149 sorozat BBÖ 149 sorozat | ||
---|---|---|
Pályaszám: | KFNB 287-363 kkStB 149.01-75 CSD 311.3001-327 | |
Darabszám: | KFNB: 77 kkStB 75 (KFNB-től CSD: ? PKP: 8 (kkStB-től BBÖ: ? | |
Műszaki adatok | ||
Vc1 | Vc2 | |
Jelleg: | C n2 | |
Hajtókerék-átmérő: | 1 266 mm | |
Hossz: | 7 929 mm | |
Hossz szerkocsival: | 14 122 m | 13 640 mm |
Magasság: | 4 440 mm | |
Kapcsolt kerekek tengelytácolsága | 3 003 mm | |
Össztengelytávolság | 3 003 mm | |
Tengelytávolság szerkocsival | 10 000 mm | 9 630 mm |
Üres tömeg: | 29,0 t | |
Tapadási tömeg: | 32,0 t | |
Szolgálati tömeg: | 32,0 t | |
Szolgálati tömeg szerkocsival: | 56,0 t | 54,0 t |
Csőfűtőfelület: | 109,5 m² | |
Sugárző fűtőfelület: | 7,90 m² | |
Rostélyfelület: | 1,60 m² | |
Gőznyomás | 8,6 | 10,0 |
Hengerátmérő: | 435 mm | |
Dugattyúlöket: | 632 mm | |
Szerkocsi típusa: | KFNB G | KFNB H 2 (később kkStB 8) |
Vízkészlet: | 9,6 m³ | 9,5 m³ |
Tüzelőanyagkészlet: | 7,1 m³ | 6,4 m³ |
A kkStB 149 sorozat egy tehervonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt az cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. österreichische Staatsbahnen, kkStB), amely eredetileg a Ferdinánd császár Északi Vasúttól (Kaiser Ferdinand Nordbahn, KFNB) származott.
A StEG Mozdonygyár és a Bécsújhelyi Mozdonygyár 1865 és 1870 között 77 db mozdonyt szállított a KFNB-nek, melyek hasonlóak voltak a DV/SB 29 sorozathoz. A KFNB az Vc sorozatot a két építési mód szerint felosztotta Vc1 és Vc2 sorozatokra elsősorban a kazánnyomás és a szerkocsi típusa (G és H2) szerint.
A mozdonyok főként a Bécs–Břeclav-vonalon voltak használatban.
A KFNB államosításakor a kkStB a mozdonyokat a kkStB 149 sorozatba osztotta.
Az első világháború után a 149 sorozatú mozdonyok egy része a Lengyel Államvasutakhoz (PKP), más részük a Csehszlovák Államvasutakhoz (ČSD), mint ČSD 311.3 sorozat (de nem mindegyik kapott pályaszámot), és az Osztrák Szövetségi Vasutakhoz (BBÖ) kerültek.
A BBÖ már 1929-ig, a ČSD 1940-ig selejtezte a hozzá került a sorozathoz tartozó mozdonyokat.
Irodalom
- Alfred Horn: Die Kaiser-Ferdinands-Nordbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 2, Bohmann Verlag, 1970
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978, ISBN 3-900134-40-5
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a KkStB 149 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.