A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 278 sorozat | |
kkStB 278 sorozat PKP TKp12 sorozat | |
Általános adatok | |
Gyártó | Lokomotivfabrik Krauss & Comp. Linz |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-8-0T |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 140 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 50 km/h |
Mereven ágyazott tengelyek távolsága | 2 470 mm |
Teljes tengelytávolság | 3 700 mm |
Üres tömeg | 39,1 t |
Szolgálati tömeg | 52,0 t |
Tapadási tömeg | 47,6 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | D h2vt |
Hengerek | |
Nagynyomású henger(ek) átmérője | 440 mm |
Kisnyomású henger(ek) átmérője | 650 mm |
Dugattyú lökethossza | 570 mm |
Gőznyomás | 13 at |
Tűzcsövek | |
Száma | 84 |
Füstcsövek | |
Száma | 15 |
Rostélyfelület | 1,60 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 6,90 m² |
Csőfűtőfelület | 69,00 m² |
Túlhevítő felület | 20,0 m² |
Vízkészlet | 7,1 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 2,0 m³ szén |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStB 278 sorozat egy szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. österreichische Staatsbahnen, kkStB) mellékvonali szolgálatra.
A kkStB 278 sorozat a 178 sorozat túlhevítős változata volt. A kkStB 1909 és 1911 között vásárolta ezeket a mozdonyokat a Krauss linzi gyárától. Az első két mozdony a Bukowinaer Lokalbahnen-hez került, a harmadik a Lokalbahn Tarnopol–Zbaraz -hez. Az egyszerű berendezésű fűtőházak inkább a telített gőzű mozdonyokat részesítették előnybe, így a 278-asok száma a 178-asokékoz képest kicsi volt. Az első világháború után a sorozat mozdonyaiból a CFR-hez és a PKP-hez is kerültek, ez utóbbinál mint PKP TKp12 sorozat. 1939 -ben a Német Birodalmi Vasút (Deutsche Reichsbahn) a lengyel mozdonyokat a 92.28 sorozatába osztotta be.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 278 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. Az eredeti szócikk forrásai szintén ott találhatóak.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k. k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen nach dem Stande vom 30. Juni 1917, 14. Auflage, Verlag der k. k. österreichischen Staatsbahnen, Wien, 1918
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich, Verlag Slezak, Wien, 1979, ISBN 3-900134-41-3
- Johann Blieberger, Josef Pospichal: Enzyklopädie der kkStB-Triebfahrzeuge, Band 3. Die Reihen 61 bis 380. bahnmedien.at, 2010, ISBN 978-3-9502648-6-9
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.