Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

KkStB 112 sorozat
 
KkStB 112 sorozat
kkStB 112 sorozat
BBÖ 112 sorozat
DRB 69.01 sorozat
Pályaszám
kkStB 112.01–02
BBÖ 112.01–02
DRB 69 011
Általános adatok
GyártóKrauss/Linz
Gyártásban1907
Selejtezés1937, 1942
Darabszám2 db
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés2-2-2T
Nyomtávolság1 435 mm
Hajtókerék-átmérő1 450 mm
Futókerék-átmérő
Elöl870 mm
Hátul870 mm
Engedélyezett legnagyobb sebesség75 km/h
Hossz7 550 mm
Magasság4 558 mm
Teljes tengelytávolság5 050 mm
Szolgálati tömeg31,6 t
Tapadási tömeg14,3 t
Gőzvontatás
Jelleg1A1 n2vt
Hengerek
Száma2
Nagynyomású henger(ek) átmérője260 mm
Kisnyomású henger(ek) átmérője400 mm
Dugattyú lökethossza550 mm
Gőznyomás15 atm
Tűzcsövek
Száma128
Hossza2 500 mm
Rostélyfelület1,03 m²
Sugárzó fűtőfelület5,20 m²
Csőfűtőfelület39,60 m²
Vízkészlet3,0 m³
Tüzelőanyag-készlet1,36 t szén
SablonWikidataSegítség

A kkStB 112 sorozat egy gyorsvonati szertartályosgőzmozdony-sorozat volt az osztrák cs. kir. Államvasutaknál (k.k. österreichischen Staatsbahnen, kkStB).

A ritkán megálló gyorsvonati állomásokra irányuló utasforgalom gyors kiszolgálására a kkStB-nek szüksége volt gyors kis mozdonyokra. Karl Gölsdorf erre a célra alkotta meg a kkStB 112 sorozatot . A mozdony jól sikerült, rövid idő alatt elérte a 100 km/h sebességet és 100 t terheléssel 80 km/h sebességre volt képes. A Krauss linzi gyára szállította mindkét mozdonyt 1907-ben egy füstkamrába épített kis túlhevítővel, amit később eltávolítottak.

A kis mozdonyokat először újságszállításra használták Bécs és Linz között. Később ingázott Hütteldorf és Unterpurkersdorf között, csatlakozott a Bécsi Városi vasúthoz, így összeköttetést teremtve a tömegközlekedéssel.

A 112.02-t 1937-ben selejtezték, a 112.01 még 69.011 pályaszámon a Német Birodalmi Vasútnál (Deutsche Reichsbahn, DRB) is üzemelt, és csak 1942-ben selejtezték.

Fordítás

  • Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 112 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.

Irodalom

  • Heribert Schröpfer: Triebfahrzeuge österreichischer Eisenbahnen - Dampflokomotiven BBÖ und ÖBB. Düsseldorf: Alba. 1989. ISBN 3-87094-110-3  

További információk

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/KkStB_112_sorozat
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.






A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.