A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 84 | |
ÖLEG 301–304 kkStB 84.01–04 MSCB 30–32 kkStB 84 sorozat | |
Pályaszám | |
MSCB 30–32 kkStB 84.01–04 / MSC 30–32 kkStB 84.41–43 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Krauss, München / Floridsdorf |
Gyártásban | 1883 / 1884 |
Selejtezés | 1899 eladás / 1901–1904 |
Darabszám | 4 / 2 db |
Műszaki adatok | |
Nyomtávolság | 1435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 800 mm / 978 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 35 km/h / 45 km/h |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2250 mm / 2620 mm |
Teljes tengelytávolság | 2250 mm / 2620 mm |
Üres tömeg | 16,6 t / 18,7 t |
Szolgálati tömeg | 24,1 t / 25,0 t |
Tapadási tömeg | 22,0 t / 23,0 t |
Fékek | |
Típusa | Vakuumfék |
Gőzvontatás | |
Jelleg | B n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 320 mm / 350 mm |
Dugattyú lökethossza | 400 mm / 420 mm |
Gőznyomás | 12 at / 10,0 at |
Tűzcsövek | |
Száma | 126 / 154 |
Rostélyfelület | 1,00 m² / 1,25 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 3,4 m² / 5,0 m² |
Csőfűtőfelület | 50,7 m² / 68,0 m² |
Forrfelület | 54,1 m² / 73,0 m² |
Vízkészlet | 4,1 m³ / - |
Tüzelőanyag-készlet | 2,8 m³ / - |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStb 84 sorozat egy szertartályosgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k. k.österreichische Staatsbahnen, kkStB), amely mozdonyok eredetileg az Österreichische Lokaleisenbahngesellschafttól (ÖLEG) és a Mährisch-Schlesische Centralbahntól (MSCB) származtak.
kkStB 84.01-04 (ÖLEG)
Ezt a négy kis szertartályos mozdonyt a Krauss müncheni gyára szállította a Österreichische Lokaleisenbahngesellschaft-nak (ÖLEG) 1883-ban. Ezek belsőkeretes külső vezérlésű mozdonyok voltak. Az ÖLEG a 301-304 pályaszámokat adott nekik.
Az ÖLEG 1894-es államosítása után a kkStB átszámozta a mozdonyokat 84.01-04 pályaszámokra, ám már 1899-ben eladta őket.[1]
kkStB 84.41-43 )MSCB)
Ezeket a kétcsatlós mozdonyokat a Floridsdorfi Mozdonygyár építette 1884-ben. Belsőkeretesek és külső vezérlésűek voltak.
A mozdonyoknak az MSCB 30-32 pályaszámokat adott. A kkStB az MSCB 1885-ös államosítása után 84.41-43 pályaszámokat adott nekik. A 84.42-t 1901-ben, a maradék két mozdonyt pedig 1904-ben selejtezték.
Megjegyzés
- ↑ A 84.01 előbb Kovásznán üzemelt, majd 1944-ben Csepelre került és Csepel 11 pályaszámot kapott. A 84.02 és 84.03 mozdony pedig a Kőnigshofi Vasmű ipari mozdonya lett. /http://www.pospichal.net/lokstatistik/10840-kkstb84.htm/ Archiválva 2009. május 29-i dátummal a Wayback Machine-ben
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 84 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
Források
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.