A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
StEG II 1251–1256 | |
StEG II 1251–1256 StEG Vn / StEG 43 kkStB 75 sorozat ČSD 414.3 sorozat | |
Pályaszám | |
StEG Vn 1251–1256 StEG 4301–4306 kkStB 75.01–06 ČSD 414.301–302 | |
Általános adatok | |
Gyártó | StEG |
Gyártásban | 1890 |
Darabszám | 6 db |
Műszaki adatok | |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 173 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 35 km/h |
Teljes tengelytávolság | 4 600 mm |
Üres tömeg | 47,2 t |
Szolgálati tömeg | 52,0 t |
Tapadási tömeg | 52,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | D n2 |
Tengelytávolság szerkocsival | 11 431 mm |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 480 mm |
Dugattyú lökethossza | 630 mm |
Gőznyomás | 10 at |
Tűzcsövek | |
Száma | 236 |
Rostélyfelület | 4,35 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 12,00 m² |
Csőfűtőfelület | 154,20 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 38.01–06 |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A StEG II 1251–1256 egy tehervonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt az Államvasút-Társaságnál, amely egy osztrák-magyar magánvasúttársaság volt.
A StEG ezeket a négycsatlós mozdonyokat a saját mozdonygyárában építtette 1890-ben. A hat mozdonyt a Vn osztályba sorolták és a 1251–1256 pályaszámokat adták nekik. 1897-ben a sorozatszámot 43-ra változtatták. A mozdonyok belsőkeretes, külsővezérlésűek voltak dupla gőzdómmal és igen nagy rostélyfelülettel, melyre a gyenge minőségű szenek eltüzelése miatt szükség. A negyedik csatolt kerékpár tengelye oldalirányban elmozdulhatott, melyre a kedvezőbb kanyarfutás elérése miatt volt szükség.
A StEG osztrák részének 1909-es államosítása után a kkStB a mozdonyokat a kkStB 75 sorozatba osztotta be a 01-06 pályaszámok alá.
Az első világháborút követően a két mozdony, amely túlélte a háborút a Csehszlovák Államvasutakhoz került a ČSD 414.3 sorozatba és már az 1920-as évek elején selejtezték őket.
Irodalom
- Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k.k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen nach dem Stande vom 30. Juni 1917. Bécs: Verlag der k.k. österreichischen Staatsbahnen. 1918.
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918. Bécs: Verlag Slezak. 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Helmut Griebl: ČSD-Dampflokomotiven. 2 Bécs: Verlag Slezak. 1969.
- Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich. Bécs: Verlag Slezak. 1979. ISBN 3-900134-41-3
- Johann Blieberger, Josef Pospichal: Enzyklopädie der kkStB-Triebfahrzeuge, Band 3. Die Reihen 61 bis 380. bahnmedien.at, 2010, ISBN 978-3-9502648-6-9
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a StEG II 1251–1256 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- Kép a StEG Vn sorozatú mozdonyról
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.