A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 155 sorozat | |
ÖNWB XIII sorozat kkStB 155 sorozat ČSD 314.1 sorozat JDŽ 127 sorozat FS 224 sorozat | |
Pályaszám | |
ÖNWB 201-218 kkStB 155.01-18 | |
Általános adatok | |
Gyártó | StEG |
Gyártásban | 1891-1896 |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-6-0 |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 195 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 45 km/h |
Ütközők közötti hossz | 15 047 mm |
Hossz | 8 825 / 8 900 mm |
Magasság | 4 570 m |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 3 300 mm |
Teljes tengelytávolság | 3 300 mm |
Üres tömeg | 36,8 t |
Tapadási tömeg | 41,2 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | C n2 |
Szolgálati tömeg szerkocsival | 72,2 |
Tengelytávolság szerkocsival | 10 650 mm |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 470 mm |
Dugattyú lökethossza | 632 mm |
Gőznyomás | 11 bar |
Rostélyfelület | 1,91 m² |
Csőfűtőfelület | 140,40 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 27 |
Vízkészlet | 10,8 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 7,3 m³ szén |
A Wikimédia Commons tartalmaz KkStB 155 sorozat témájú médiaállományokat. | |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStB 155 sorozat egy tehervonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. österreichischen Staatsbahnen, kkStB), amely mozdonyok eredetileg az Österreichische Nordwestbahn (ÖNWB)–tól származtak.
1891 és 1896 között szállította a StEG mozdonygyára a sorozatba tartozó 18 db mozdonyt az elavult SNDVB IVa sorozatú mozdonyok felváltására. Az ÖNWB a XIII sorozat 201-218 pályaszámait adta nekik. A hajtórúd és a tengelytávolság a XI, a kazán a XIb sorozat mozdonyaiéval egyezett meg, kivéve hogy csak 11 at nyomású volt.
Az 1909-es államosítás után a kkStB átszámozta a mozdonyokat a 155 sorozat 01-18 pályaszámaira.
Az első világháború után a sorozat még üzemelő mozdonyaiból 5 db a Lengyel Államvasutakhoz (PKP) került, ahol selejtezték anélkül, hogy besorolást kaptak volna. Az Olasz Államvasutakhoz egy a FS 224.001 pályaszámmal, a Jugoszláv Államvasutakhoz 5 db, de csak három kapott besorolást a JDŽ 127 sorozatba, a Csehszlovák Államvasutakhoz pedig 7 db mozdony került a ČSD 314.1 sorozatba. A ČSD a sorozat utolsó mozdonyát 1950-ben selejtezte.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 155 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. Az eredeti szócikk forrásai szintén ott találhatóak.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)[halott link]
Irodalom
- Alfred Horn: Die Österreichische Nordwestbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 1, Bohmann Verlag, 1967
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978, ISBN 3-900134-40-5
- Helmut Griebl, ČSD-Dampflokomotiven, Teil 2, Verlag Slezak, Wien, 1969
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.