Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

KkStB 155 sorozat
 
KkStB 155 sorozat
ÖNWB XIII sorozat
kkStB 155 sorozat
ČSD 314.1 sorozat
JDŽ 127 sorozat
FS 224 sorozat
Pályaszám
ÖNWB 201-218
kkStB 155.01-18
Általános adatok
GyártóStEG
Gyártásban1891-1896
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés0-6-0
Nyomtávolság1 435 mm
Hajtókerék-átmérő1 195 mm
Engedélyezett legnagyobb sebesség45 km/h
Ütközők közötti hossz15 047 mm
Hossz8 825 / 8 900 mm
Magasság4 570 m
Csatolt kerekek tengelytávolsága3 300 mm
Teljes tengelytávolság3 300 mm
Üres tömeg36,8 t
Tapadási tömeg41,2 t
Gőzvontatás
JellegC n2
Szolgálati tömeg szerkocsival72,2
Tengelytávolság szerkocsival10 650 mm
Hengerek
Száma2
Átmérője470 mm
Dugattyú lökethossza632 mm
Gőznyomás11 bar
Rostélyfelület1,91 m²
Csőfűtőfelület140,40 m²
Szerkocsi
Típusa27
Vízkészlet10,8 m³
Tüzelőanyag-készlet7,3 m³ szén
A Wikimédia Commons tartalmaz KkStB 155 sorozat témájú médiaállományokat.
SablonWikidataSegítség

A kkStB 155 sorozat egy tehervonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál (k.k. österreichischen Staatsbahnen, kkStB), amely mozdonyok eredetileg az Österreichische Nordwestbahn (ÖNWB)–tól származtak.

1891 és 1896 között szállította a StEG mozdonygyára a sorozatba tartozó 18 db mozdonyt az elavult SNDVB IVa sorozatú mozdonyok felváltására. Az ÖNWB a XIII sorozat 201-218 pályaszámait adta nekik. A hajtórúd és a tengelytávolság a XI, a kazán a XIb sorozat mozdonyaiéval egyezett meg, kivéve hogy csak 11 at nyomású volt.

Az 1909-es államosítás után a kkStB átszámozta a mozdonyokat a 155 sorozat 01-18 pályaszámaira.

Az első világháború után a sorozat még üzemelő mozdonyaiból 5 db a Lengyel Államvasutakhoz (PKP) került, ahol selejtezték anélkül, hogy besorolást kaptak volna. Az Olasz Államvasutakhoz egy a FS 224.001 pályaszámmal, a Jugoszláv Államvasutakhoz 5 db, de csak három kapott besorolást a JDŽ 127 sorozatba, a Csehszlovák Államvasutakhoz pedig 7 db mozdony került a ČSD 314.1 sorozatba. A ČSD a sorozat utolsó mozdonyát 1950-ben selejtezte.

Fordítás

  • Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 155 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként. Az eredeti szócikk forrásai szintén ott találhatóak.

További információk

Irodalom

  • Alfred Horn: Die Österreichische Nordwestbahn, Die Bahnen Österreich-Ungarns, Band 1, Bohmann Verlag, 1967
  • Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918, Verlag Slezak, 1978, ISBN 3-900134-40-5
  • Helmut Griebl, ČSD-Dampflokomotiven, Teil 2, Verlag Slezak, Wien, 1969
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/KkStB_155_sorozat
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.






A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.