A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KkStB 85 | |
kkStB 85.00 | |
Pályaszám | |
kkStB 85.00 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Wöhlert/Berlin |
Gyártásban | 1871 |
Darabszám | 1 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-4-0T |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 950 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2 200 mm |
Teljes tengelytávolság | 2 200 mm |
Üres tömeg | 13,2 t |
Szolgálati tömeg | 17,0 t |
Tapadási tömeg | 15,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | B n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 268 mm |
Dugattyú lökethossza | 470 mm |
Gőznyomás | 10 at |
Rostélyfelület | 0,70 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 3,1 m² |
Csőfűtőfelület | 32,5 m² |
Forrfelület | 35,6 m² |
Vízkészlet | 2,4 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 1,6 m³ |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A kkStb 85 egy szertartályosgőzmozdony-sorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál ( österreichische Staaatsbahnan, kkStB). Az ikergépezetű telített gőzű B tengelyelrendezésű mozdonyok eredetileg különböző magántársaságok beszerzéséből származtak és az államosításukkal kerültek a kkStB birtokába.
A 85.00 a Kronprinz Rudolf-Bahn-tól, a 85.01 a Niederösterreichische Südwestbahnen-től (NÖSWB) - ezt 1892-ben átépítették és átsorolták a kkStB 83.51 pályaszám alá. A 85.02-07 szintén a NÖSWB-től érkezett. Még egy a Böhmische Commercialbahnen-tól (BCB) érkezett mozdony kapta meg a 85.05 pályaszámot a NÖSWB eredetű mozdony selejtezése után. Saját beszerzés volt a 85.08-09, a 85.10 a Kaiser Ferdinands-Nordbahntól (KFNB) és végül a 85..11-14 szintén a BCB –től származtak.
KkStB 85.00 (KRB)
A kkStB 85.00 a kkStB által 1884-ben átszámozott Kronprinz Rudolf-Bahn (KRB) eredetű mozdony volt, melyet 1880-ban állítottak szolgálatban és eredetileg a HARTIG nevet kapta.
A Wöhlert cég építette Berlinben 1871-ben az Österreichisch-Alpine Montangesellschaft (ÖMAG) megrendelésére ahonnan később a KRB-hez került. Szerepel a kkStB állományában, ám úgy tűnik mégsem volt a kkStB tulajdona, legalábbis kezdetben. Már 1902-ben selejtezték.
KkStB 85 | |
NÖSWB 2–7C / kkStB 85.02–07 / BBÖ 85 | |
Pályaszám | |
NÖSWB 2–7C, kkStB 85.02–07, BBÖ 85.02 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Bécsújhely |
Gyártásban | 1880-1881 |
Selejtezés | 1923 előtt |
Darabszám | 6 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-4-0T |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 850 mm |
Ütközők közötti hossz | 5 966 mm |
Magasság | 3 500 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2 300 mm |
Teljes tengelytávolság | 2 300 mm |
Üres tömeg | 13,0 t |
Szolgálati tömeg | 17,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | B n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 240 mm |
Dugattyú lökethossza | 400 mm |
Gőznyomás | 12 at |
Rostélyfelület | 0,65 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 3,3 m² |
Csőfűtőfelület | 26,7 m² |
Forrfelület | 30,0 m² |
Vízkészlet | 2,0 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 0,8 m³ |
Sablon • Wikidata • Segítség |
KkStB 85.02–07 (NÖSWB)
Ez a hat kis mozdony az Alsóausztriai-délnyugati Vasutak-tól (Niederösterreichische Südwestbahnen, NÖSWB) érkezett a kkStB-hez. A NÖSWB-nél 2C-7C pályaszámuk volt. Átvételük után a kkStB számozási rendszerében a 85,02-07 pályaszámokat kapták.
A mozdonyok a Bécsújhelyi Mozdonygyárban 1880-ban és 1881-ben készültek. Három mozdony a második szállítmányban néhány részletben különbözött - például a kazánkonstrukciók - , az első szállítási sorozattól.
A 85,02 és 85,06 pályaszámúakon kívül 1907-ig valamennyi mozdonyt selejtezték. A 85,06 az első világháború után a ČSD-hez került, de ott selejtezték anélkül, hogy beszámozták volna. A fennmaradó 85,02 1918 után a BBÖ-é lett és ott 1926-ban selejtezték.
KkStB 85 | |
BCB KRČ - DĚTENICE kkStB 85.05", 11–14 | |
Pályaszám | |
kkStB 85.05", 11–14 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Bécsújhely |
Gyártásban | 1881 |
Selejtezés | 1922 (ČSD) |
Darabszám | 5 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-4-0T |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 840 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2 300 mm |
Teljes tengelytávolság | 2 300 mm |
Üres tömeg | 14,2 t |
Szolgálati tömeg | 17,5 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | B n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 240 mm |
Dugattyú lökethossza | 400 mm |
Gőznyomás | 12 at |
Rostélyfelület | 0,7 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 3,4 m² |
Csőfűtőfelület | 32,6 m² |
Forrfelület | 36,0 m² |
Vízkészlet | 2,3 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 0,8-1,0 m³ |
Sablon • Wikidata • Segítség |
KkStB 85.05" und 11–14 (BCB)
Ezek a B tengelyelrendezésű gőzmozdonyok a Böhmische Commercialbahnen-től (BCB) származtak eredetileg. Ott a IIS sorozatba tartoztak. Az öt gép 1881-ben épült a Bécsújhelyi Mozdonygyárban. A mozdonyoknak nem volt száma, csak neveket kaptak: KRC, LIBAN (később DYMOKUR) SADOVA, HOŘIC, DĚTENICE (később HOŘINOVES).
A BCB üzemeltetését 1882-ben először a J. Muzika cég, majd az Államvasút-Társaság (StEG), 1885-től a BCB maga, 1909-től pedig a kkStB végezte. 1910-ben a BCB államosítva lett.
A 85,05"-t 1916-ban selejtezték, a fennmaradó mozdonyok 1918-ban a ČSD-hez kerültek. A ČSD a 85,10-öt 1921 augusztus 12-én, a 85,14-et 1922 június 21-én lettek selejtezve.
KkStB 85 | |
EAB 1–2 kkStB 85.08–09 | |
Pályaszám | |
EAB 1–2, kkStB 85.08–09 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Bécsújhely |
Gyártásban | 1882 |
Selejtezés | ? (PKP) |
Darabszám | 2 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-4-0T |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 840 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2 300 mm |
Teljes tengelytávolság | 2 300 mm |
Üres tömeg | 13,2 t |
Szolgálati tömeg | 17,0 t |
Tapadási tömeg | 15,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | B n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 240 mm |
Dugattyú lökethossza | 400 mm |
Gőznyomás | 12 at |
Rostélyfelület | 0,65 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 3,4 m² |
Csőfűtőfelület | 32,6 m² |
Forrfelület | 36,0 m² |
Vízkészlet | 2,5 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 2,0 m³ |
Sablon • Wikidata • Segítség |
KkStB 85.08–09 (EAB)
1880-tól a kkStB üzemeltette a Erzherzog Albrecht-Bahn (EAB) vonalait, majd 1892-ben átvette az EAB-ot, amely alatta a két mozdony - 1"-2" számú – is értendő. A mozdonyok 1882-ben épültek. A kkStB először 8601-02 pályaszámokat adott nekik, majd 1889-től 85,08-09-et.
Az első világháború után a mozdonyok a PKP-hez kerültek, de ott selejtezték őket anélkül, hogy besorolták volna.
KkStB 85 | |
KFNB IX 902 kkStB 85.10 | |
Pályaszám | |
KFNB IX 902, kkStB 85.10 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Bécsújhely |
Gyártásban | 1880 |
Selejtezés | 1923 előtt(ČSD) |
Darabszám | 2 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 0-4-0T |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 840 mm |
Ütközők közötti hossz | 6,323 m mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 2 300 mm |
Teljes tengelytávolság | 2 300 mm |
Üres tömeg | 13,5 t |
Szolgálati tömeg | 17,5 t |
Tapadási tömeg | 16,0 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | B n2t |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 240 mm |
Dugattyú lökethossza | 400 mm |
Gőznyomás | 12 at |
Rostélyfelület | 0,74 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 3,4 m² |
Csőfűtőfelület | 32,6 m² |
Forrfelület | 36,0 m² |
Vízkészlet | 2,3 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 1,0 m³ |
Sablon • Wikidata • Segítség |
KkStB 85.10 (KFNB)
A Kaiser Ferdinands-Nordbahn (KFNB) 1906-os államosításával került ez a mozdony a kkStB tulajdonába. A KFNB-nél a IX sorozatba 902 pályaszámot viselt. Eredetileg a mozdony a Eisenbahn Kremsierer Eisenbahn-é volt és a KFNB 1888-ban vette át. A mozdony neve KROMERIZ volt és a Bécsújhelyi Mozdonygyárban épült 1880-ban. A mozdony az első világháború után a ČSD-hez került, ahol selejtezték anélkül, hogy besorolást kapott volna.
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben a kkStB 85 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- Kép a kkStB 85.01 mozdonyról. . (Hozzáférés: 2011. április 14.)
- Kép a kkStB 85.05 mozdonyról. . (Hozzáférés: 2011. április 14.)
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.