A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KFJB 1–32 | |
KFJB 1–32 kkStB 24 sorozat ČSD 233.0 sorozat PKP Oc12 sorozat | |
Pályaszám | |
KFJB 1–32 kkStB 24.01–32 ČSD 233.001–003 | |
Általános adatok | |
Gyártó | Sigl, Bécs, Bécsújhely |
Gyártásban | 1868–1872 |
Selejtezés | 1928-ig |
Darabszám | KFJB: 32 kkStB: 32 (KFJB-től) ČSD: 3 (kkStB-től) db |
Műszaki adatok | |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 574 mm |
Futókerék-átmérő | 1 175–1 180 mm |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 60 km/h |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | mm |
Teljes tengelytávolság | 3 399 mm |
Üres tömeg | 30,7 t |
Szolgálati tömeg | 34,6 t |
Tapadási tömeg | 24,6 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1B n2 |
Tengelytávolság szerkocsival | 10 297 mm |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 408 mm |
Dugattyú lökethossza | 632 mm |
Gőznyomás | 9 at / 10 at |
Tűzcsövek | |
Száma | 156 / 167 |
Rostélyfelület | 1,78 m² / 1,63 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 8,0 m² / 7,9 m² |
Csőfűtőfelület | 103,0 m² / 110,5 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 13, 34, 35, 40 |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A KFJB 1–32 egy gyorsvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a Ferenc József császár Vasútnál (Kaiser-Franz-Josephs-Bahn, KFJB).
Ennek a sorozatnak a mozdonyait a Sigl bécsi mozdonygyára és a Bécsújhelyi Mozdonygyár szállította a KFJB-nek. Csak az első mozdony kapott nevet - JOHANN ADOLPH – a többi csak számot. A sorozat KFJB pályaszámai 1-32.
A mozdonyok 1886 és 1894 között új kazánt kaptak. A táblázat a kazáncsere utáni műszaki adatokat tartalmazza. Az új kazánok részletekben eltértek egymástól.
A KFJB 1884-es államosítása után a cs. kir. osztrák Államvasutak (österreichischen Staatsbahnen, kkStB) a 24 sorozat 01-32 pályaszámokra számozta be a sorozatot.
Az első világháború után már csak három db, a 24.06, 14 és 17 került a Csehszlovák Államvasutakhoz, mint ČSD 233.0 sorozat, melyeket 1928-ig selejteztek. Két mozdonyt feltehetően még a ČSD-nek átadottak előtt a Lengyel Államvasutakhoz került, ahol a PKP Oc12 sorozatot szánták nekik.
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a KFJB 1–32 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
Irodalom
- Verzeichnis der Lokomotiven, Tender, Wasserwagen und Triebwagen der k.k. österreichischen Staatsbahnen und der vom Staate betriebenen Privatbahnen nach dem Stande vom 30. Juni 1917. Bécs: Verlag der k.k. österreichischen Staatsbahnen. 1918.
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918. Bécs: Verlag Slezak. 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Johann Stockklausner: Dampfbetrieb in Alt-Österreich. Bécs: Verlag Slezak. 1979. ISBN 3-900134-41-3
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.