A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
ÖNWB Ib | |
ÖNWB Ib sorozat kkStB 401 sorozat | |
Általános adatok | |
Gyártó | Floridsdorfi Mozdonygyár |
Gyártásban | 1874 |
Selejtezés | 1909, 1911 |
Darabszám | 2 db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 4-4-0 |
Nyomtávolság | 1 435 mm |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 2'B n2 |
Sablon • Wikidata • Segítség | |
A mozdony részletes műszaki adatai a táblázatban láthatók. |
Az ÖNWB Ib sorozat egy gyorsvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt az Osztrák Északnyugati Vasútnál (Österreichische Nordwestbahn, ÖNWB).
Az ÖNWB gépészeti igazgatója, Ebel, tervezett a Rittinger nyomán egy 2B tengelyelrendezésű gyorsvonati mozdonyt, melyből két db-ot gyártott a Floridsdorfi Mozdonygyár. A mozdonyokat beszámozták 82 és 83 pályaszámokra és a FOUCAULT és LIVINGSTONE neveket kapták. Ezek képezték az Ib sorozatot.
A henger, a hajtórúdcsapágyak, a keresztfej és a szelepek megegyeztek az ÖNWB IIIa és ÖNWB IIIb típusokéval, a csatolt kerekek azonosak voltak a Rittingerével. Innen vették az alacsony kazánelhelyezést és a lefelé kiszélesedő tűztér megoldást. A forgóváztengelyek túlterhelésének megakadályozására a forgóvázat gömbcsuklóval támasztották alá. Ezt a megoldást alkalmazták a Magyar Államvasutak gyorsvonati mozdonyainál 1892 után.
A mozdonyok gyorsjárásúak voltak, ám nagy volt a szénfogyasztásuk és népszerűtlen volt a mozdonyvezetők körében az erős rázásnak köszönhetően, amit a vezetőfülke alatt közvetlenül csatlakozó hajtókerekek okoztak.
Mint a RITTINGER, gyorsvonatokat továbbítottak Bécs-Znaim között. Az 1873-as tőzsdekrach következményeként a típusból több példányt nem rendeltek, majd csak 1881-től rendeltek további gyorsvonati mozdonyokat (ÖNWB Ic és ÖNWB Id sorozatok).
A FOUCAULT-t az ÖNWB 1909-ben selejtezte. A LIVINGSTONE 1898-ban új kazánt kapott, átszámozták Ic sorozat 84 pályaszámra, majd ezután a kkStB 1907-ben a 401 sorozatba osztotta. 1911-ben selejtezték.
A mozdony részletes műszaki adatai
ÖNWB Ib / kkStB 401 | ||
---|---|---|
Műszaki adatok | ||
Pályaszám: | ÖNWB Ib 82–83 kkStB 401.01 | |
1874 | 1886 után | |
Hossz: | 9066 mm | |
Hossz szerkocsival: | 14 866 mm | 14 856 mm |
Magasság: | 4 371 mm | |
Hajtókerék-átmérő: | 1 900 mm | |
Futókerékátmérő: | 989 mm | |
Csatolt kerekek tengelytávolsága: | 2 300 mm | |
Össztengelytávolság: | 5 900 mm | |
Tengelytávolság szerkocsival: | nincs adat | 11 335 mm |
Üres tömeg: | 36,0 t | 39,0 t |
Tapadási tömeg: | 24,0 t | 24,8 t |
Szolgálati tömeg: | 40,5 t | 43,0 t |
Szolgálati tömeg szerkocsival: | 66,0 t | 71,0 t |
Csőfűtőfelület: | 103,0 m² | 105,0 m² |
Sugárzó fűtőfelület: | 8,0 m² | |
Rostélyfelület: | 1,80 m² | |
Gőznyomás: | 10 at | |
Hengerek száma : | 2 | |
Hengerátmérő: | 410 mm | |
Dugattyúlöket: | 632 mm | |
Vízkészlet: | 7,5 m³ | 8,4 m³ |
Tüzelőanyagkészlet: | 8,5 m³ | |
Legnagyobb sebesség: | 80 km/h |
Fordítás
- Ez a szócikk részben vagy egészben az ÖNWB Ib című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.