Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

KFNB IIb 3
 
KFNB IIb 3
KFNB IIb 3
kkStB 207 sorozat
BBÖ 207 sorozat
Pályaszám
KFNB IIb 3 176–183Í
kkStB 207.01–08
BBÖ 207.05–08
Általános adatok
GyártóStEG
Gyártásban1880
Szolgálatba állás1880
SelejtezésBBÖ : 1925
DarabszámKFNB : 8
kkStB : 8 (KFNB-től)
BBÖ : 4 (kkStB-től)
PKP : 4 (kkStB-től) db
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés2-4-0
Nyomtávolság1435 mm
Hajtókerék-átmérő1 740 mm
Futókerék-átmérő
Elöl1 186 mm
Ütközők közötti hossz14 459 mm
Hossz8264 m
Magasság4700 / 4490 mm
Csatolt kerekek tengelytávolsága4450 mm
Teljes tengelytávolság4&450 mm
Üres tömeg32,0 t
Szolgálati tömeg36,9 t
Tapadási tömeg24,9 t
Gőzvontatás
Jelleg1B n2
Szolgálati tömeg szerkocsival62,3
Tengelytávolság szerkocsival10&607 mm
Hengerek
Száma2
Átmérője400 mm
Dugattyú lökethossza632 mm
Gőznyomás10 atm
Rostélyfelület2,00 m²
Sugárzó fűtőfelület7,90 m²
Csőfűtőfelület103,80 m²
Szerkocsi
Típusa45
Vízkészlet9,6 m³
Tüzelőanyag-készlet7,1 m³ szén
SablonWikidataSegítség

A KFNB IIb 3 egy gyorsvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a Ferdinánd császár Északi vasútnál (németül: Kaiser-Ferdinands-Nordbahn, KFNB).

A StEG mozdonygyára 1880-ban szállított a KFB-nek nyolc darab ikergépes, telített gőzű 1B tengelyelrendezésű gőzmozdonyt. A mozdonyok a kor szokásainak megfelelően neveket kaptak sorra: LEOPOLDAU, BÖLTEN, POLESCHOWITZ, LODYGOWICE, NIMLAU, DRAHOTUSCH, GRÜGAU és RABENSBURG, valamint besorolták őket a IVc sorozatba 1881-től a IIb 3 sorozat és beszámozták 176-183 pályaszámokkal.

A mozdonyok sebesvonati szolgálatban közlekedtek volna a Prerau–Mährisch Ostrau vonalon, ám erre a feladatra gyengének bizonyultak, így a Bécs-Brünn és a Bécs-Marchegg vonalakon továbbítottak személyvonatokat.

A császári és Királyi Osztrák Államvasutakhoz (k.k. österreichischen Staatsbahnen , kkStB) kerülve a nyolc mozdonyt átszámozták, a kkStB 207 sorozatba osztották őket.

Az első világháború után a 207.01-04 pályaszámú mozdonyok a Lengyel Államvasutakhoz (PKP), a 207,05-08 pályaszámúak pedig az Osztrák Szövetségi Vasúthoz (Bundesbahnen Österreichs, BBÖ) került, ahol 1925-ben selejtezték őket

Irodalom

  • Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918. Bécs: Verlag Slezak. 1978. ISBN 3-900134-40-5  
  • Alfred Horn: Die Kaiser-Ferdinands-Nordbahn. 2 Bécs: Bohmann Verlag. 1970. = Die Bahnen Österreich-Ungarns,  

Fordítás

Ez a szócikk részben vagy egészben a KFNB IIb 3 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.

További információk

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/KFNB_IIb_3
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.

Source: KFNB_IIb_3





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.