A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
KFNB IIb 3 | |
KFNB IIb 3 kkStB 207 sorozat BBÖ 207 sorozat | |
Pályaszám | |
KFNB IIb 3 176–183Í kkStB 207.01–08 BBÖ 207.05–08 | |
Általános adatok | |
Gyártó | StEG |
Gyártásban | 1880 |
Szolgálatba állás | 1880 |
Selejtezés | BBÖ : 1925 |
Darabszám | KFNB : 8 kkStB : 8 (KFNB-től) BBÖ : 4 (kkStB-től) PKP : 4 (kkStB-től) db |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | 2-4-0 |
Nyomtávolság | 1435 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1 740 mm |
Futókerék-átmérő | |
Elöl | 1 186 mm |
Ütközők közötti hossz | 14 459 mm |
Hossz | 8264 m |
Magasság | 4700 / 4490 mm |
Csatolt kerekek tengelytávolsága | 4450 mm |
Teljes tengelytávolság | 4&450 mm |
Üres tömeg | 32,0 t |
Szolgálati tömeg | 36,9 t |
Tapadási tömeg | 24,9 t |
Gőzvontatás | |
Jelleg | 1B n2 |
Szolgálati tömeg szerkocsival | 62,3 |
Tengelytávolság szerkocsival | 10&607 mm |
Hengerek | |
Száma | 2 |
Átmérője | 400 mm |
Dugattyú lökethossza | 632 mm |
Gőznyomás | 10 atm |
Rostélyfelület | 2,00 m² |
Sugárzó fűtőfelület | 7,90 m² |
Csőfűtőfelület | 103,80 m² |
Szerkocsi | |
Típusa | 45 |
Vízkészlet | 9,6 m³ |
Tüzelőanyag-készlet | 7,1 m³ szén |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A KFNB IIb 3 egy gyorsvonati szerkocsisgőzmozdony-sorozat volt a Ferdinánd császár Északi vasútnál (németül: Kaiser-Ferdinands-Nordbahn, KFNB).
A StEG mozdonygyára 1880-ban szállított a KFB-nek nyolc darab ikergépes, telített gőzű 1B tengelyelrendezésű gőzmozdonyt. A mozdonyok a kor szokásainak megfelelően neveket kaptak sorra: LEOPOLDAU, BÖLTEN, POLESCHOWITZ, LODYGOWICE, NIMLAU, DRAHOTUSCH, GRÜGAU és RABENSBURG, valamint besorolták őket a IVc sorozatba 1881-től a IIb 3 sorozat és beszámozták 176-183 pályaszámokkal.
A mozdonyok sebesvonati szolgálatban közlekedtek volna a Prerau–Mährisch Ostrau vonalon, ám erre a feladatra gyengének bizonyultak, így a Bécs-Brünn és a Bécs-Marchegg vonalakon továbbítottak személyvonatokat.
A császári és Királyi Osztrák Államvasutakhoz (k.k. österreichischen Staatsbahnen , kkStB) kerülve a nyolc mozdonyt átszámozták, a kkStB 207 sorozatba osztották őket.
Az első világháború után a 207.01-04 pályaszámú mozdonyok a Lengyel Államvasutakhoz (PKP), a 207,05-08 pályaszámúak pedig az Osztrák Szövetségi Vasúthoz (Bundesbahnen Österreichs, BBÖ) került, ahol 1925-ben selejtezték őket
Irodalom
- Karl Gölsdorf: Lokomotivbau in Alt-Österreich 1837–1918. Bécs: Verlag Slezak. 1978. ISBN 3-900134-40-5
- Alfred Horn: Die Kaiser-Ferdinands-Nordbahn. 2 Bécs: Bohmann Verlag. 1970. = Die Bahnen Österreich-Ungarns,
Fordítás
Ez a szócikk részben vagy egészben a KFNB IIb 3 című német Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel. Ez a jelzés csupán a megfogalmazás eredetét és a szerzői jogokat jelzi, nem szolgál a cikkben szereplő információk forrásmegjelöléseként.
További információk
- A típus története számokban (német nyelven)
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.